מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״ב 03.04.2012

רבנים, אח"מים ושרים באירוע הבר-מצוה של כולל חב"ד ● גלריה

אמש (שני) בחגיגת הבר-מצוה של כולל חב"ד בניהולו של הרב שלום דוכמן בבנייני-האומה בירושלים השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, רבי ערים ורבני חב"ד, וגלריה מרשימה של אח"מים, שרים וחברי-ככנסת ● הפתעה מיוחדת ציפתה לחתני המצוות כאשר האורות באולם כבו ועל המסך הוקרנה ברכתו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו שהסכים להיות גם חלק מהחידון שנערך באירוע ושאל את שאלת ראש הממשלה ● צלם האירוע שמוליק סופר בתיעוד מיוחד  לסיפור המלא 
רבנים, אח
צילום: שמוליק סופר

במעמד הרבנים הראשיים לישראל, רבני חב"ד, ראשי ישיבות ומשפיעים, רבני ערים וקהילות, וגלריה מרשימה של שרים וחברי כנסת ואורחי כבוד נוספים מכל קצות הקשת. ובהשתתפות מיוחדת של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, התקיים אמש מעמד הבר- מצוה הגדול והמרכזי לכבוד יום הבהיר י"א ניסן, שגם השנה, כמיטב מסורת כ"א השנים האחרונות, נחוג בשילוב כניסתם למצוות של בוגרי "מכון הבר מצווה" – מיזם משותף לארגון החסד כולל חב"ד בניהולו של הרב שלום דוכמן והמרכז היהודי 'בית' בברזיל, בראשותו של השליח הרב יצחק משען. אליהם חברו השנה אנשי חסד שבנם הגיע למצוות והגיעו במיוחד לצרף את שמחתם המשפחתית לשמחה גדולה זו.

בפעילות מכון הבר מצווה נכללו השנה 110 ילדים יתומים מכל רחבי הארץ. זוהי פעילות שאין לה אח ורע, המעפילה לפסגות בלתי מצויות של התרגשות, דמע ושמחה פורצת גדר – ומוקדשת ברגשי עבותות אהבה לנשיא דורנו לכבוד ולציון יום זכאי י"א ניסן.

את יום שמחתם, החלו חתני המצוות בכותל המערבי, לשם הגיעו עם בני משפחותיהם. הם התקבלו ע"י הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שלום הלוי דוכמן והשליח הרב יצחק משען. כל אחד מהחתנים זכה בזוג תפילין מהודרות שהוכנו עם נרתיקים מהודרים עליהם רקום שמם, ובהם נמצאו גם: כיפת-קטיפה, טלית, חת"ת, סידור תפילה וקופת צדקה. מלווים בבני משפחותיהם ובמדריכים חסידיים נמרצים, נישאו החתנים בשירה אל רחבת הכותל, הניחו תפילין, עלו לתורה ורקדו בשמחה ליד שריד בית מקדשנו.

מרחבת הכותל נסעו כולם אל אולם האירועים של בנייני האומה – לחגיגה בלתי נשכחת, אליה נהרו, כאמור, אורחי הכבוד הנכבדים שבאו להצדיע לליובאוויטש ונשיאה ולברך את חתני המצוות ביום שמחתם.

את הערב הנחה בטוב טעם ר' בנימין ליפקין. המעמד נפתח בקריאת נוסח איגרת-קודשו של הרבי לחתני מצוות ופסוקי פרק התהלים של הרבי. סביב שולחנות ערוכים, הסב הקהל הגדול לסעודת מצווה מתובלת בדברי תורה וברכה, ובפרקי שירה, כאשר בפרק האומנותי הופיע נציג ילדי המצוות חתן הבר מצווה דניאל פרוז'נסקי שריגש את הקהל עד דמעות בביצוע מרגש ולבבי של השירים "אויפן פריפצ'יק" ושיר שהוקדש מהחתנים לאמהות: "א יידישע מאמע".

במרכז התכנית נערך השנה חידון יהדות מרתק ומגוון: כל אחד מחתני המצוות קיבל שלט אלקטרוני, ואורחי כבוד שאלו אותם מגוון שאלות הקשורות לתכנים שלמדו כהכנה לבר המצווה. הפתעה מיוחדת ציפתה לחתני המצוות כאשר האורות באולם כבו ועל המסך הוקרנה שאלת ראש הממשלה. מסתבר שמר בנימין נתניהו המארח בלשכתו מידי שנה משלחת מבין חתני מצוות, שמע אודות החידון והחליט לשגר שאלה מוקלטת.

במרכז האירוע נשאו דברים: הרב שלום דוכמן, הרב יצחק משען והרב עמרם בלוי מנהל קרן 'חסד מנחם מענדל' החטיבה החינוכית בכולל חב"ד המנצח על פעילות הקודש לקידומם ועידודם החינוכי הלימודי והרגשי של מאות יתומים בישראל. דברים נרגשים נשא גם מר ג'קי דיואן שנטל חלק במיזם הבר מצווה ובדרך זו חגג את שמחת כניסתו למצוות של בנו משה. בנוסף, נשאו דברים אורחי כבוד מקרב רבני חב"ד, רבני ערים, שרים וסגני שרים ואישי הציבור הנכבדים.

הדמעות, ההתרגשות וההתעלות – הפכו למעגלי ריקוד סוערים כאשר האות ניתנה ותזמורתו של עמירן דביר פצחה בשירה וזמרה. הילדים זכו גם למתנות יקרי ערך, ספרי קודש, שלישיית מצות והגדה של פסח וחוויות שנחרתו עמוק בלבבם וילוו אותם עוד שנים ארוכות.

על פעילות מכון הבר מצווה ניצח השנה הרב מרדכי שיינר שבמשך חודשים ארוכים ליווה את חתני המצוות בשלבי הכנתם למצוות, הכנת תפילין לכל אחד ע"פ מנהגיו ומסורת אבותיו, דאג לביגוד חגיגי ולמערך ההסעות, ותיאם את כל המערך המסועף של היום החגיגי הממלכתי בירושלים כשלצדו מסייע ר' שמואל מנדלסון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.