מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״ב 02.04.2012

מרכז שליחות פסח 5772: 82 מדינות, 190 קהילות ● גלריה

בזמן בו הקהילות היהודיות ברחבי העולם עושים את ההכנות האחרונות שלהם לקראת חג הפסח שיחול ביום שישי הקרוב, למעלה מ-300 תמימים התאספו ביום חמישי האחרון ל'יום עיון' בשכונת קראון הייטס בכדי להתכונן לקראת צאתם אל 'מרכז שליחות' לסיפור המלא
מרכז שליחות פסח 5772: 82 מדינות, 190 קהילות ● גלריה
צילום: בנצי ששון
בזמן בו הקהילות היהודיות ברחבי העולם עושים את ההכנות האחרונות שלהם לקראת חג הפסח שיחול ביום שישי הקרוב, למעלה מ-300 תמימים התאספו ביום חמישי האחרון ל'יום עיון' בשכונת קראון הייטס בכדי להתכונן לקראת צאתם אל 'מרכז שליחות'.

'יום העיון' נתן למשתתפים בו את המענה לאתגרים והחוויות היחודיות של ניהול ליל הסדר במקומות מרוחקים ומנוכרים ברחבי העולם. אותם 550 תמימים שנבחרו השנה לצאת ל'מרכז שליחות' יגיעו לפי המצופה אל 50,000 יהודים הפזורים ב-190 נקודות שונות ברחבי העולם.

היו"ר של 'יום העיון' היה הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' ומי שאחראי על תוכנית 'מרכז שליחות' ותקצובה, הדגיש את החשיבות הקריטית של עריכת סדרים והבאת הילד החמישי לשולחן. הוא דיבר על כך שלבחורים ישנו תפקיד מפתח בלחימה במגמת העלייה של נישואי תערובת והתבוללות. כאשר עבור רבים ביקורם של הבחורים הינה למעשה הדבר היהודי היחידי אליו הם ייחשפו בשנה הקרובה.

"אל תזלזלו בכח ההשפעה ובמסר אותו אתם מביאים איתכם", אמר הרב קוטלרסקי. "כל אחד ואחד ממכם יכול לחולל מהפכה של ממש בזהות היהודית של כל יהודי בו אתם נתקלים".

בעוד המשתתפים כולם חוו את מרבית לילי הסדר שלהם בבית, הרי שניסיון לנהל ליל סדר ציבורי בתנאים שונים ומשונים דורש הכנה מיוחדת. הרב מרדכי פרקש, שליח חב"ד לבילווי, וושינגטון ורב הקהילה, מסר שיעור הלכתי על נושאים שונים בהם עלולים השלוחים להיתקל במהלך שליחותם. תרחישים כגון היכן לבדוק את החמץ בעת שהייה במקומות שונים, השלכות הלכתיות לקהילות בהם השקיעה מתאחרת ועוד שלל נושאים שונים.

הנואם הבא היה המרצה החבד"י הרב יוסי ג'ייקובסון ששיתף עם המשתתפים את כישורי הנאום הציבורים שלו, יחד עם שילוב של טכניקות שיגרמו לסדר שלהם להיות מוצלח ומהנה במיוחד.

לאור העובדה שהבחורים יוצאים למרכז שליחות בימים הסמוכים לי"א ניסן, יום הולדתו ה-110 של הרבי ובמלאת 60 שנה לנשיאותו של הרבי התבקשו הבחורים לעשות מאמץ נוסף בכדי לעשות מבצעים הקשורים למספרים הללו.

עם סיומו של האירוע שכלל אף הקרנת וידאו של הרבי, קיבלו הבחורים הגדות מיוחדות שהודפסו עבורם יחד עם ערכה של מוצרים חיוניים עבורם לעריכת הסדר וימי החג.

ניתן לתת חסות לקבוצה או אורח בליל הסדר וכמו כן לעקוב אחרת פעילות התמימים במרכז שליחות בבלוג: rovingrabbis.com 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.