מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשע״ב 15.01.2012

ערב כינוס השלוחים הארצי: השלוחים בת"א התכנסו

"...ויפרו וירבו ויעצמו במאד מאד, ותמלא הארץ אותם..." – זו התחושה ששרתה בכינוס שלוחי הרבי לעיר תל-אביב–יפו. מספר השלוחים בשנה האחרונה בעזהי"ת גדל ופעילותם התעצמה והתרחבה, עד שנראה כי לא נותרה פינה בעיר שלא נכבשה בפעילות חב"דית שוקקת. בכינוס סיכמו השלוחים את 'מבצע חנוכה' שהתרחב השנה למימדים חסרי-תקדים; הוצגו השלוחים חדשים שהחלו לפעול בעיר לאחרונה; והושק קמפיין חדשני לחיזוק שמירת השבת בעיר, בו ישתתפו כל רבני תל-אביב לדיווח ולתמונות
ערב כינוס השלוחים הארצי: השלוחים בת

כתב COL

"...ויפרו וירבו ויעצמו במאד מאד, ותמלא הארץ אותם..." – זו התחושה ששרתה בכינוס שלוחי הרבי לעיר תל-אביב–יפו, בראשות השליח הראשי הרב יוסף גערליצקי. מספר השלוחים בשנה האחרונה גדל ופעילותם התעצמה והתרחבה, עד שנראה כי לא נותרה פינה בעיר שלא נכבשה בפעילות חב"דית שוקקת. למעלה מ-40(!) שלוחים התאספו יחדיו במוצאי-שבת פרשת שמות, יום ההילולא של הרמב"ם, להתוועדות 'מלוה-מלכה' ולדיון בהרחבת הפעילות בעיר ופתיחת אפיקים חדשים להצלחתה.

הכינוס נערך בבית-חב"ד של הרב פנחס ארבוב, משלוחי הרבי בעיר. דמות מופלאה של 'חייל' של הרבי, המוכר היטב בכל רחובות העיר מפעילות ה'מבצעים' המפורסמת שלו בכל חנות וסמטא. הבית הרחב צר מהכיל את השלוחים הרבים שהגיעו מכל קצווי העיר, ממגדלי היוקרה בצפונה ועד לבתי השכונות בדרומה. כולם היסבו באחדות מלאה ונדירה, דורשים איש בהצלחת רעהו, ומשתדלים לייעץ ולסייע יחד לפעילות הכללית והפרטית.

בכינוס הוצגה ההצלחה הגדולה של 'מבצע חנוכה' בעיר, ששבר בשנה זו את כל השיאים: 70 חנוכיות ענק הודלקו מידי ערב ברוב-עם במקומות המרכזיים ביותר בעיר, מלבד מאות הדלקות ציבוריות נוספות של השלוחים, כאשר "הדלקת חנוכיה עם חב"ד" הפכה לבילוי הפופולארי ביותר בעיר בימי החג.

כן הוצגו גם השלוחים שהתווספו בזמן האחרון, ביניהם – הרב עדי אלפנט, בוגר ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בת"א, שפתח אגף נוסף במרכז חב"ד של 'מבצעים' ושיעורי תורה בחנויות ובתי-עסק במרכז העיר, הרב חיים ריבקין שהצטרף לפעילות בית חב"ד בנאות אפקה שע"י השליח הרב עידו רהב. 

הרב מענדי דוכן, שמונה לשליח בשכונת אזורי חן שבצפון העיר, מטעם בית-חב"ד בשכונות הצפון החדש שע"י השליח הרב מענדי גערליצקי; והרב שמואל רוזנשיין, שהחל לפעול בבית חב"ד בצפון הישן, שע"י הרב מנחם מענדל העכט  כבר עתה ניתן להבחין בהתפתחות מרשימה בעקבות הפעילות של השלוחים החדשים.

בין שלל היוזמות וההצעות שהתקבלו בערב זה, בלטה יוזמתו המהפכנית של השליח הראשי הרב יוסף גערליצקי, שבה שיתף את השלוחים כולם: נודע כי לאחרונה ישנם גורמים המעוניינים ליצור תקדים שעלול לפגוע חלילה בקדושת השבת בתל אביב, עקב כך מורגש צורך הכרחי לחזק את צביון שמירת השבת בתל-אביב, במרכז חב"ד ת"א יזמו אפוא קמפיין פרסומי ייחודי, המאיר את נושא השבת כהלכתה באור חדש וחיובי, גם לעיני מי שטרם הורגל בשמירתה. כחלק מהקמפיין יחולק לכל אחד ממאות אלפי בתי-האב בעיר מנשר מיוחד שכותרתו: 'מגיע לך מנוחה אמיתית' המסביר את חשיבות שמירת השבת.

דוברים מרכזיים בכינוס היו הרב חיים לויטין, השליח בשכונת נוה-צדק, והרב יוסף יצחק פיקרסקי, השליח הוותיק בצפון תל-אביב, שחידדו סוגיות עיקריות בהגדרת שליחות הרבי ומטרותיה, על-פי דברי הרבי בהזדמנויות שונות. לאור הצלחתו הכינוס ומשב-הרוח הרענן שהוא מביא לעבודת כל אחד מהשלוחים בשכונתו, הוחלט במהלך הערב על ייסוד כינוס שנתי במתכונת זו גם לנשות השלוחים בעיר, המהוות חלק עיקרי ומרכזי במהפכה הרוחנית בתל-אביב–יפו.

הכינוס נערך ע"י אגף הפעילות של בית חב"ד ת"א, בהנחיית  הרב מנחם מענדל הכהן, השליח בשכונת נוה חן שניווט את הכינוס ביד אמן וברגש חסידי כובש. בסיום חולקה 'תשורה' למשתתפים, כרך מסדרת "כבודה של תורה" – חידושי תורה של רבני תל-אביב שהוקדשו לכבוד הרבי, יחד עם עותק מכתב מיוחד שבו הרבי מאחל בכתב-יד-קדשו למערכת "שירבה חיילים לאורייתא"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.