שלמה מן | יום י"ב ניסן ה׳תשפ״א 25.03.2021

תלמידת בית ספר חב"ד בבאקו חוזרת עם בעלה כשליחת הרבי

הרב נחשון ועדן יונייב מצטרפים לשלוחי הרבי בבירת ארבייג'ן • עדן גדלה בעיר ובנעוריה למדה בבית הספר החב"די המקומי אור אבנר • השליח הראשי הרב סגל: "משתלבים במהירות, מכירים מקרוב את המנטליות"
תלמידת בית ספר חב
צילום רקע: ברלה שיינר

בחודש האחרון הצטרפו למשפחת שלוחי הרבי, הפועלים במדינת ארבייג'ן, זוג שלוחים חדשים, הרב נחשון ורעייתו עדן יונייב. השלוחים החדשים יפעלו בבירה באקו, תחת השליח הרבי הרב שניאור סגל.

בכך סוגרים בני הזוג יונייב מעגל מרגש. האישה, עדן, נולדה וגדלה בבאקו ובנעוריה למדה בבית הספר המקומי של חב"ד אור אבנר. כשהקימה את ביתה עם הרב נחשון, הוביל אותם לחופה השליח הרב סגל. הרב נחשון יונייב גדל במוסקבה.

על השלוחים החדשים שיפעלו בעיר, אומר הרב סגל: "הרב נחשון יונייב הוא אחד הרבנים הצעירים, דוברי הרוסית, המבטיחים ביותר. הוא בעל ניסיון נרחב לתפקיד. העובדה שמגיע מרקע קווקזי ורעייתו בוגרת בית הספר שלנו מוסיפה הרבה לשליחות.

"הם מכירים את התרבות המקומית, את המנטליות ואת המסורת והמנהגים. יהיה להם קל גם ליצור שפה משותפת עם בני הנוער. בדרך כלל לרב חדש שמגיע לפעול כאן לוקח זמן יותר ארוך להסתגל ולהבין, אבל הרב יונייב הצליח להשתלב במהירות".

בחודש האחרון, מאז בואו לבאקו, הספיק הרב יונייב ליצור קשר עם היהודים המקומיים ולדאוג לשיעורי תורה. "בגלל הקורונה", הוא אומר, "השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות יותר, וכן שיעורים מקוונים".

המהומות שפרצו, בפרט לאחרונה, בגבול עם ארמניה, פחות מפחידים אותו. "קרובי המשפחה של רעייתי, סיפרו לנו על מה שקורה כאן. זה לא מנע מאיתנו להגיע. להיפך, בזמנים כאלה אנשים כאן זקוקים לתמיכה נוספת ואנחנו נהיה אלו שנביא להם אותה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.