מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשע״ב 10.01.2012

שליח חב"ד חשף: "אני בקשר עם ראש הסגל 20 שנה" ● האזינו

כלי-התקשורת בישראל מדווחים הבוקר (שלישי) בהרחבה על המינוי של ג'ייקוב לוּ, היהודי הבכיר בממשל נשיא ארה"ב ברק אובמה - לראש סגל הבית הלבן בוושינגטון ● בתמונה שפורסמה בעיתונים הגדולים בישראל, נראה לו מדליק את מנורת חב"ד במדשאות הבית הלבן בוושינגטון לפני חודש, מתוך COL ● הרב שם-טוב בראיון מיוחד לגלי-צה"ל: "מבחינה אמריקאית, אני גאה בו, מבחינה יהודית, אני גאה בו. זה מראה לכולם שאפשר להשיג תפקיד הכי בכיר בממשל ולהיות שומר תורה ומצוות. זה דבר מאוד-מאוד מדהים ● בפנים: צילומי הכתבות והראיון מגל"צ לסיפור המלאכל העדכונים בזמן אמת: כנסו לדף הפייסבוק של COL
שליח חב
(באדיבות: 'ידיעות אחרונות')

מאת חיים ברון

בעקבות הפרסום ב-COL, הרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון התראיין הבוקר (שלישי) לכלי-התקשורת בישראל, בעקבות המינוי של ידידו, ג'ייקוב לו, יהודי שומר מצוות, לראש הסגל בבית הלבן.

תמליל מהראיון שהעניק לגלי-צה"ל:

ניב רסקין: תפקיד ראש הצוות של הנשיא אובמה בבית הלבן נחשב כאחד התפקידים הכי בכירים בממשל האמריקאי, זה בעצם האיש שעובד הכי קרוב לנשיא ארה''ב, אחרי רם עמנואל וביל דלהי, שהודיע על ההתפטרות שלו, מינוי מפתיע, ג'ייקוב לו, יהודי חובש כיפה, שומר מצוות. וכרגע הוא נחשב כיהודי הבכיר ביותר בממשל האמריקאי.

הרב לוי שם-טוב, שליח חב''ד בוושינגטון, הוא חברו של לו, כבר הרבה שנים. כאמור, ג'ייקוב לו שמונה לראש הסגל בבית הלבן. שלום לך, הרב לוי שם-טוב. הופתעת מהמינוי שלו?

הרב לוי שם-טוב: האמת שלא.

ניב רסקין: למה?

הרב לוי שם-טוב: כי הוא מאד מוכשר. אני באמת חשבתי שיש סיכויים שימנה אותו. ואני שמח שבאמת כך יצא.

ניב רסקין: אבל, אתה יודע, הרבה אנשים מוכשרים, בוודאי יש. וגם הרבה מקורבים לאובמה יש. מה קרה, לדעתך, או מה יש בו שהפך אותו לכל-כך קרוב לאובמה, לאחד התפקידים הכי חשובים בבית הלבן.

הרב לוי שם-טוב: הדבר החשוב אולי יותר מכל, הוא שאם ג'ייקוב, קוראים לו ג'ק, זה תמיד לא הוא הענין. זה תמיד עובד לענין והוא בצד. אדם מאד עניו, מאד-מאד מוכשר, מאד חכם, והוא מאד עדין. ולכן זה יכול לעבוד עם כולם.

ניב רסקין: כמה שנים הוא כבר עובד עם אובמה?

הרב לוי שם-טוב: מהתחלה. זאת-אומרת, כבר 3 שנים.

ניב רסקין: ומה בעצם אתה יודע, לפחות מהשיחות שלכם, סוג היחסים ביניהם, עד כמה באמת הם קרובים.

הרב לוי שם-טוב: מאד קרובים. כולם יודעים שהם מאד קרובים.

ניב רסקין: איך הם הכירו?

הרב לוי שם-טוב: הוא היה באמת ראש התקציבים אצל קלינטון. הוא אדם מוכר בתוך הדמוקרטים, הוא עבד תחת הנשיא קלינטון, ועכשיו הוא התחיל בקדנציה של אובמה, בתור סגן שר החוץ תחת גב' קלינטון. ואני חושב שהם ראו בו אדם מאד מוכשר, או כמו שאני יודע, הנשיא ביקש פשוט מגב' קלינטון, שהוא יבוא לבית הלבן, להיות ראש התקציבים. אחרי שהנשיא ראה איך שהוא עובד, בחר בו להיות ראש הצוות שלו.

ניב רסקין: כמה שנים אתם מכירים, הרב שם-טוב?

הרב לוי שם-טוב: אולי 20 שנה.

ניב רסקין: ואתה יכול לספר קצת ולתאר את היחס שלו לישראל, עד כמה הוא מחובר לישראליות, למדינת-ישראל, ליהדות, אני מבין, שמאד.. אתם מתפללים באותו בית כנסת.

הרב לוי שם-טוב: הוא לא מתפלל רק בבית כנסת אחד. הוא אוהב באמת להתפלל קצת פה, קצת שם, הוא אוהב את כולם. כשהוא נכנס לבית כנסת, אתה  לא תדע אפילו שזה אדם בכיר בממשלת ארה''ב. הוא מאד עניו. הוא לא רוצה שכולם ידברו עליו, יסתכלו עליו, הוא לא בן-אדם כזה. הוא מהאנשים המאד רגועים.

ניב רסקין: ומה באשר ליחס לישראל?

הרב לוי שם-טוב: כמובן שטוב. לא רק טוב, טוב מאד. אין ספק, הוא בן-אדם שאוהב את העם היהודי, את הארץ היהודית, את התנ''ך.

ניב רסקין: ובדעותיו הפוליטיות, המדיניות, אני מניח שככה תמיד יוצא לדבר על הדברים האלה, בטח ובטח ככה תמיד אחרי תפילות, יושבים, מדברים קצת על ענייני דיומא. איפה הוא עומד מבחינה פוליטית?

הרב לוי שם-טוב: כמובן שעובד עם הנשיא. אבל אני לא מדבר על מדיניות.

ניב רסקין: אני מדבר על ישראל. בכל מה שקשור לישראל.

הרב לוי שם-טוב: אני בטוח שהוא תומך בישראל חזק. אני לא יודע את המדיניות האישית שלו, אבל אני בטוח שמה שטוב לישראל, הוא בעדו.

ניב רסקין: תיארת קודם אדם מאד-מאד עניו, מאד רציני, מאד ככה שבורח מן המצלמות ומהעיקר, ובכל-זאת, הוא מחליף בתפקיד, אחד מקודמיו בתפקיד היה רם עמנואל, אדם מאד מוחצן, גם יהודי, אדם מאד מוחצן, מאד חזק, שככה פורסם שעזב את תפקידו על רקע סכסוכים עם רעיית הנשיא, מישל אובמה. לפי מה שאתה אומר, זה סיפור אחר לגמרי פה, האיש הזה.

הרב לוי שם-טוב: אדם מאד שונה ממנו. זה קיצון אחד וזה קיצון אחד. הוא בן-אדם שבאמת לא מעוניין שיסתכלו עליו והוא בן-אדם שמשרת את הנשיא בלב מלא, במסירות.

ניב רסקין: לא תהיה לו ברירה. אתה יודע, עכשיו כל המצלמות והרעיונות, הוא יוזמן מפה ועד להודעה חדשה.

הרב לוי שם-טוב: הוא מבין שהוא צריך להיות מעורב גם עם התקשורת, אבל זה לא מעניין אותו. הוא רוצה לשרת את המדינה בו הוא גר, הדבר, כמו שאני יודע, כמו שדיברתי איתו, כמו שהוא נואם תמיד, הדבר הכי חשוב לו זה שזה מדינה שיכולים לחיות כמו יהודי עם כל הזכויות של כולם. ולהיות אזרח שומר תורה ומצוות ומשרת בממשל. וזה דבר קידוש ה' נפלא.

ניב רסקין: הרב שם-טוב, דיברת איתו אחרי המינוי?

הרב לוי שם-טוב: הייתי איתו בקשר באי-מייל, אבל לדבר איתו אי-אפשר, הוא...

ניב רסקין: הוא כבר איש חשוב, אי-אפשר להגיע אליו.

הרב לוי שם-טוב: לא-לא. הוא לא בן אדם כזה שיהיה קשה להגיע אליו, מכיוון שהוא חשוב. אם אני לא מגיע אליו, זה מכיוון שהוא עסוק. הוא לא משחק את המשחקים האלה, זה לא מעניין אותו.

ניב רסקין: אז תשתף אותנו קצת באי-מייל ששלחת לו, בירכת אותו?

הרב לוי שם-טוב: בטח שבירכתי אותו. כל העם מברך אותו. מבחינה אמריקאית, אני גאה בו, מבחינה יהודית, אני גאה בו. זה מראה לכולם שאפשר להשיג תפקיד הכי בכיר בממשל ולהיות שומר תורה ומצוות. זה דבר מאוד-מאוד מדהים.

ניב רסקין: מילה אחרונה, הרב לוי שם-טוב. אוטוטו מתחילים את מערכת הבחירות בארה''ב, עד כמה מינוי כזה יכול לעזור לאובמה בקרב הקול היהודי?

הרב לוי שם-טוב: אני לא חושב שהוא מונה מכיוון שהוא יהודי. זה בטח יעזור שיהיה איזה שליח עבור הנשיא והקהילה היהודית. אבל אני חושב שכל העם יודע שהוא מונה מכיוון שהוא מוכשר. זה שהוא גם יהודי, זה כמו בונוס. אני יודע שלארה''ב זה טוב, כי יש אדם מוכשר שכולם מכבדים אותו, אפילו אלה שלא מסכימים איתו, זאת-ואמרת, במדינות שלו, הם מכבדים אותו. הוא אדם מאד מכובד ומכבד.

ניב רסקין: הרב לוי שם-טוב, שליח חב''ד בוושינגטון וחברו של ג''ייקוב לו, שמונה הלילה כראש הסגל בבית הלבן. תודה. בוקר טוב לך.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.