מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ב 12.12.2011

ההורים דמעו מהתרגשות: "זה הילד של הרבי" ● גלריה

מחזה לא-שגרתי בכפר-חב"ד: נער ממשפחה מתקרבת שעלתה באחרונה מצרפת חגג בר-מצווה בבית 770 ● "הילד שלנו, מנחם-מענדל, נולד בזכות הרבי", אמרו הוריו בעיניים דומעות ● הסיפור המרגש פשט בין בתי הכפר ועשרות נערים, בני גילו של הנער, זרמו ל-770, שם שימחו את הנער במשך שעה ארוכה לסיפור המלא
ההורים דמעו מהתרגשות:
(צילומים: י. בלינקו, COL)

מאת כתב COL

זר כי נקלע בצהריים (שני) לבית 'אגודת-חסידי-חב"ד' - 770 בכפר-חב"ד, היה מופתע: נער ממשפחה מתקרבת בצרפת מורם על כתפיי נערים מכפר-חב"ד, כשבצד, הורים מוחאים כפיים בעיניים דומעות.

תחילתו של הסיפור לפני קרוב ל-20 שנים. זוג מצרפת שהמתין מספר שנים לילדים, פנה לשורת מומחים אבל נחל אכזבות בזה אחר זה. ידיד הציע להם לכתוב על כך לרבי. "הם הכניסו מכתב לכרך 'אגרות-קודש' ובעמוד שנפתח להם היה מכתב שעסק בלימוד בספר התניא", מספר ל-COL ידיד המשפחה.

הזוג שעמד על סף ייאוש החליט לקבל על עצמו לימוד בתניא קדישא שחיבר כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע. בתוך שנה, הם זכו לחבוק בן. השם מנחם-מענדל, היה מתבקש. "למרות שהמשפחה החלה רק בהתקרבות, הם החליטו להעניק לו את שמו של הרבי", מספר הידיד.

13 שנים חלפו מאז. המשפחה עלתה באחרונה לארץ-הקודש ואת העלייה לתורה הם בחרו לערוך בבית 770 בכפר-חב"ד. השמועה על השמחה המיוחדת פשטה בין בתי הכפר וכשישים תלמידים מחיידר 'אהלי-תורה' זרמו למקום - בתיאום עם ההנהלה - ורקדו עם הנער המרוגש. קודם לכן, האזינו המשתתפים לדברי תורה מאת מנהל בית אגו"ח הרב מנחם לאטר.
 
"הם נראים חברים שלו מלפני שנים", אמר אחד מבני המשפחה בהתלהבות, "שמחה כמו כאן לא ראיתי הרבה זמן".

בני הזוג עמדו בצד ומחאו כפיים בעיניים דומעות. "זה כוחו של הרבי, זה אהבת ישראל של החסידי שלו. אנחנו עולים חדשים וכבר זכינו לשמחה כל-כך גדולה. בזכותם יבוא המשיח".

"MERCI, MERCI" (=תודה, תודה), אמרה האם בצרפתית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.