מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשע״ב 24.10.2011

נפרדים מתשרי: אלפי האורחים בכנס ענק ● גלריה, סיקור מלא

קשה עלי פרידתכם: אלפי האורחים נפרדו מחודש החגים בחצרות קודשינו, בכינוס "צאתכם לשלום" המרכזי שאורגן על-ידי 'ועד תלמידי התמימים העולמי' ● בכינוס השתתפה גלריית רבנים מרשימה ● ה'חוזר' הרב יואל כהן: "תפקיד התמימים בהתמדה ויגיעת התורה" ● סיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי: "להתחיל ללמוד אידיש" ● המשפיע הרב מיכאל טייב: "להוסיף בלימוד תורת הרבי" ● השליח הרב אברהם-ברוך פבזנר: "לחיות עם משיח" ● מיוחד: סיקור מלא וגלריית תמונות לסיפור המלא
נפרדים מתשרי: אלפי האורחים בכנס ענק ● גלריה, סיקור מלא
(צילומים בלעדיים: ברוך עזאגווי, COL)

מאת כתב COL בניו-יורק

בכינוס הוקרנו קטעי וידאו מיוחדים מהרבי, פניו הקדושות של הרבי נראו על גבי מסך הענק כשקולו הקדוש נשמע "קשה עלי פרידתכם"... קהל התמימים צפה בהתרגשות גלויה בקטעים כשבלב כולם פועמת אותה הרגשה, אכן קשה מאוד ה'פרידה' – אך אנו מבטיחים לקחת עמנו את הרגעים הללו ולחיות עמם כל השנה.

הרב יואל כהן - 'חוזר' ראשי ומשפיע ישיבת תות"ל המרכזית עמד בדבריו על תפקידם של תלמידי התמימים בלימוד התורה בהתמדה ושקידה בפרט עפ"י דברי הרבי בהיחידות האחרונה לתלמידי התמימים.

הרב משה קוטלרסקי - סיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך', דיבר בהתרגשות על כך שגם לתמימים בדורנו מגיע להיות בהקפות עם הרבי, לשמוע תקיעות ולראות במוחש את מלכנו. הוא אף סיפר סיפורים מ'מקור ראשון' מהנעשה בבית חיינו, ובסיום דבריו המרתקים והמעוררים, הוא אף 'הוכיח' את האורחים ע"ד לימוד שפת האידיש - 'דעם רבינ'ס א שפראך'.

תוכן דבריו של הרב אברהם ברוך פבזנר – משלוחי הרבי ורב קהילת חב"ד פאריז, נשאו אופי גם של 'שיעור' של ממש. הוא עורר את תלמידי התמימים בדברי הרבי "לפקוח את העיניים" ולחיות עם משיח וביאר זאת בטוב טעם האופייני לו.

הרב דוד פלדמן – עורך ב'ועד הנחות בלה"ק', דיבר על מאמרו של הרביד"ה "אל יפטר אדם מחברו אלא מתוך דבר הלכה".

הרב מיכאל טייב – משפיע קהילת חב"ד באנאס איירס, בחיות האופיינית לו עודד את תלמידי התמימים בהוספה בלימוד תורת הרבי.

הרב אלישיב קפלון – משפיע בישיבת תות"ל קרית גת, שיתף את הקהל בכמה אפיזודות של 'השגחה פרטית' מופלאות להן זכה בשעות האחרונות, תוך הדגשה ע"ד שמירה על תקנותיו של הרבי, המעשה הוא העיקר.

הרב מנחם מענדל גורביץ – משפיע ישיבת תות"ל אור שמחה, עמד בדבריו על ההכרח שה'עצמיות' שלנו תהי' אצל הרבי ולא רק לבושינו החיצוניים.

הגרלה מרגשת

רגע השיא של הכינוס, היה ללא ספק כאשר נערכה הגרלה מיוחדת בין תלמידי התמימים שהצטיינו במבצע הלימודים "בחודש השביעי" שנערך ע"מ לחזק את לימוד הנגלה והחסידות במהלך השהייה בחצרות קדשנו.

מלבד הגרלות על ספרים יקרי ערך, התקיימה הגרלה  על קונטרס "אנוכי מגן לך – תער"ח" שניתן מידו הק' של הרבי בכ"ד מר חשון תנש"א. הקונטרס נתרם ע"י משפחת מנהל הישיבה הרה"ח המפורסם ר' דוד רסקין ע"ה.

תיכף כשנודע הזוכה המאושר, הת' יענקי שי' אברהם מישיבת תות"ל כפר חב"ד, פרצו קהל התמימים בריקודים סוערים.

עושי מצווה

במהלך הכינוס נתנו האורחים יישר כח הכי גדול עבור אלו שסייעו בכל המצטרך עבור האורחים במשך החודש, הלא הם: ר' אברהם לוקשין, ר' אבי בועז, ר' בערל'ה איידלקופ, ר' מענדל שארפשטיין וכן לר' בני וואלף שעומד תמיד במסירות למען פעולות ה'ועד'.

כמו כן, תלמידי התמימים הודו מקרב לב לר' שניאור מינסקי ור' שלוימי הרשקופ, אשר מלבד עזרתם בכל, ארחו בכל סעודות השבתות והחגים עשרות עשרות מתלמידי התמימים וביתם וסוכתם הפכו למוקד התוועדויות במהלך כל החודש. כן תודה לת' יוסי נאבול על הסיוע הרב.

כאן המקום להזכיר את השליח הרב יצחק משען מברזיל, שאודות לעזרתו התאפשר לתלמידי התמימים לצאת למבצעים ברחבי העיר במשך ימי החג באופן הכי מסודר בגשמיות וברוחניות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.