מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״א 28.08.2011

"קינד? קינדער!", אמר הרבי וכעבור שנה נולדה שלישייה ● בלעדי

כפי שפורסם לראשונה ב-COL, מזכירו של הרבי הרב בנימין קליין התוועד במהלך השבת בבית 770 בכפר-חב"ד. הפרסום המקדים הביא המוני חסידים להתוועדות ● בהתוועדות המיוחדת, חשף הרב קליין צרור סיפורים נדירים מהרבי ● הברכה המופלאה שהעניק הרבי לחסיד שביקש ברכה לילדים ● וגם: מדוע הציע הרבי לגביר להכניס את הציציות בתוך החולצה? ● בלעדי לסיפור המלא
הרב בנימין קליין (צילום: מאיר אלפסי)
מאת חיים ברון, COL

מזכירו של הרבי, הרב בנימין קליין, התוועד בשבת קודש בבית 'אגודת-חסידי-חב"ד' - 770 בכפר-חב"ד - כפי שפרסמנו לראשונה ביום שישי. הפרסום המוקדם הביא המוני חסידים להשתתף בהתוועדות הנדירה.

הרב קליין הגיע לארץ-הקודש לסדרת פגישות עם אישים בטחוניים. כידוע, הרב קליין היה איש הקשר בין הרבי לאנשי הביטחון במשך עשרות בשנים.

במשך שעות ארוכות חשף הרב קליין סיפורים נדירים מהקודש פנימה. אנו מתכבדים לפרסם שניים מהסיפורים.

"ב'חלוקת דלרים' אצל הרבי עבר באחד הימים מישהו וביקש ברכה לילד, לאחר ששנים רבות לא היה לו ילדים, למרות שעבר טיפולים רפואיים", סיפר הרב קליין.

"כשביקש ברכה, השתמש אותו יהודי במילה 'קינד' (=ילד. ח"ב). הרבי הסתכל עליו ושאל 'קינד? קינדער!' (=ילד? ילדים!) ונתן בידו 3 דולרים ליהודי. כעבור שנה נולדו ליהודי שלישייה.

"כמה ימים לאחר-מכן סיפרתי על כך לרבי והזכרתי את המעשה ודבריו הקדושים. הרבי הרים את היד בהשתאות והגיב 'השגחה פרטית שכזאת'...  הרבי לא התייחס לסיפור כאל מופת, זה היה כבדרך ממילא"...

קירוב מופלא

סיפור נוסף שסיפר הרב קליין עסק בקירוב מופלא של הרבי: "לאחד השלוחים הוותיקים היה גביר גדול שלמרות שתרם כסף, היה רחוק מענייני אידישקייט. פעמים רבות רצה השליח להביא את הגביר לרבי, אולם בכל פעם זה נדחה מסיבות שונות.

"בסופו של דבר, לאחר שכנועים, ניאות הגביר להגיע עם השליח לרבי - לפגישה ב'יחידות'. בתחילת המפגש דיבר איתו הרבי על העסקים שלו ומיד לאחר-מכן הרבי ביקש ממנו משהו קטן: שילבש טלית קטן.

"הגביר טען שהוא אדם לא-דתי, לא שומר שבת ולא שם כיפה ולכן זה לא יהיה מתאים שישים על עצמו טלית קטן. במשך דקות ארוכות הרבי שכנע אותו שילבש טלית קטן, כשהרבי מציע שזה בין כך מתחת לחולצה ו'לא רואים' ואת הפתילות יכניס בתוך החולצה...

"הגביר אמר שלפנים משורת הדין הוא יתחיל ללבוש את הטלית, וכך היה. כעבור שלושה חודשים בלבד, הוא הפך ליהודי שומר תורה ומצוות לכל דבר.

"מה שרואים מכאן", סיים הרב קליין, "שהרבי ידע לכוון לכל יהודי את המסלול לקירובו ליהדות. הרבי ידע שבאופן אחר הוא לא יתקרב ורק על-ידי כך שילבש את הטלית קטן הוא יתקרב ליהדות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.