מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשע״א 23.08.2011

המפגש השנתי של מרצי JLI בישראל: מסכמים שנה מוצלחת

אחר שנה מוצלחת של פעילות מכון רוהר ללימודי יהדות - JLI באה"ק, בשיתוף פעולה בין מרכז JLI העולמי שע"י המרכז לענייני חינוך, וצעירי אגודת חב"ד באה"ק, התקיים לאחרונה המפגש השנתי, לסיכומה של השנה הראשונה של הפרויקט בישראל, והיערכות לקראת שנת הלימודים תשע"ב ● במפגש, שהתקיים במשכן הנאה של בית חב"ד בגני תקווה, השתתפו השלוחים, מנהלי 21 בתי חב"ד שהפעילו קורסים של JLI בשנת תשע"א, וכן שלוחים חדשים המתעניינים בהפעלת המיזם במקום שליחותם בשנה הבאה  לסיפור המלא 
המפגש השנתי של מרצי  JLI בישראל: מסכמים שנה מוצלחת
צילום: שמוליק סופר, COL
כתב COL

אחר שנה מוצלחת של פעילות מכון רוהר ללימודי יהדות - JLI באה"ק, בשיתוף פעולה בין מרכז JLI העולמי שע"י המרכז לענייני חינוך, וצעירי אגודת חב"ד באה"ק, התקיים לאחרונה המפגש השנתי, לסיכומה של השנה הראשונה של הפרויקט בישראל, והיערכות לקראת שנת הלימודים תשע"ב. במפגש, שהתקיים במשכן הנאה של בית חב"ד בגני תקווה, השתתפו השלוחים, מנהלי 21 בתי חב"ד שהפעילו קורסים של JLI בשנת תשע"א, וכן שלוחים חדשים המתעניינים בהפעלת המיזם במקום שליחותם בשנה הבאה.

את המפגש פתח בדבר מלכות המארח, הרב גרשון שנור – שליח הרבי בגני תקווה ומנהל בית חב"ד. הרב שנור דיבר על תפקיד השלוחים בהרבצת תורה לעם ישראל, וחלק טיפים מניסיונו המוצלח בקורסים של JLI שהעביר השנה בעירו, בהשתתפות קהל נכבד, בכמות ובאיכות.

  שנה למיזם JLI בישראל: חב"ד בחזית מהפכת התורה ● מיוחד

הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים בצאגו"ח וחבר בוועדת ההיגוי של המיזם באה"ק, חידד בפני הנוכחים את יעדיו של המיזם, הפונה לקהל יעד חדש ושונה מהקהל הרגיל של באי בתי חב"ד בארץ. הוא הביע את רשמיו מביקורים שערכו חברי ועדת ההיגוי במהלך הקורסים, כדי לראות מקרוב את התנהלות השיעור, והתרשם עמוקות מסוג המשתתפים בהם, הנושאים אפיון של אנשים משכילים ושוחרי ידע.
המנחה, הרב יוסי בייטש, רכז המיזם באה"ק, סקר את נושאי הקורסים לשנה הבאה, את לוח הזמנים הצפוי ואת העבודה הנעשית בתחום שיווק הקורס.

חלק מהשלוחים לבנו עם חבריהם נקודות ותובנות שצברו במהלך השנה:
השליח ברמת ישי, הרב שנאור זלמן וולוסוב, הציג את שיטות השיווק שלו שהביאו להצלחתו הגדולה ברישום לקורסים ובעיקר את השקעתו העצומה בתחום השיווק האישי, שהניבה פירות רבים. הרב וולוסוב הדגיש גם את חשיבות ההכנה וההתחברות של המרצה לחומר הנלמד.

הרב מנחם פלדמן, שהגיע לנס ציונה כ'שליח-תורה', פרס את שיטת העבודה שלו בשיתוף הפעולה בין בית חב"ד בעיר לבין מרכז החוגים העירוני, שהניב קהל משתתפים חדש, שאינו נמנה כלל על חוג מכרי בית חב"ד.

השליח ומנהל מדרשת JLI בכרמיאל, הרב מענדי אלישביץ, הציג תובנה, לפיה כל סגנון קורס, עשוי להיות מכוון לקהל יעד שונה, ומצריך פתיחה מחדש של רשימת אנשי הקשר, ואל לנו להסתפק בפנייה למשתתפי הקורס הקודם.

השליח במכבים רעות, הרב יוסף יצחק נוימן, העלה על נס את חשיבות המיזם, במתן חומר למידה איכותי לשלוחים וסיפר כיצד הצליח באמצעותו לבקוע חומות לקהלי יעד חדשים. הוא הדגיש את ההתמסרות הנדרשת מהשליח, להפוך את החומר לקניין אישי שלו, בכדי להפיק ממנו תועלת מרבית במסירת הקורסים.

בין הדוברים, הוקרנו מספר סרטוני וידאו, שהופקו ע"י הנהלת JLI העולמית, ובהם מספרים שלוחים מחו"ל על החשיבה 'מחוץ לקופסא', ושיטות שיווק חדשניות ומקוריות באמצעותן הצליחו להכפיל ולשלש את מספר המשתתפים בקורסים.

נציג הנהלת JLI העולמית וחבר צוות העריכה והתרגום, הרב יצחק מרטון, הציג את חשיבות השמירה על סגנון החומר הנלמד בקורסים, בו הוטמעו שיטות לימוד ייחודיות, פרי מחקרים מאומצים, וסקר את הקורס 'הדרך לחיים של משמעות' שיועבר בשנת הלימודים הבאה.

במסר מיוחד ששיגר הרב אפרים מינץ, מנהל JLI העולמי, למשתתפי המפגש, הוא כותב:

"עם סיום שנת הלימודים הראשונה של JLI בעברית, אני עומד נפעם מול ההתמסרות, ההתלהבות והרצינות של השלוחים המרצים, דבר שללא ספק הוביל להצלחה הרבה באיכות מסירת החומר וזה נותן לנו את החשק להמשיך להשקיע מאמצים ומשאבים ככל הדרוש להצלחת התוכנית.

נפעם הנני עוד יותר מהתמסרות חברי הנהלת צאגו"ח, והמקצועיות שבה נתקלנו על כל צעד ושעל, החל משלב התכנון ועד לשלב הביצוע. כל רעיון שמועלה בדיונים הפנימיים הופך לתוכנית ביצוע עם תכנון מרבי היורד לפרטי פרטים. אני יכול לומר בבטחה שמרכיב חשוב מאוד להצלחה הן בעבר והן בעתיד - הוא שיתוף הפעולה הפורה בינינו לבין צעירי אגודת חב"ד והכימיה ששוררת כיום בין חברי ההנהלה בניו יורק ובין הרבנים לבנהרץ ליפסקר, ובין אנשי הביצוע שלנו לבין הרב בייטש.

אנו נמצאים כיום במצב שאנו פועלים יחד, משל היינו ארגון אחד. ואכן, כולנו פועלים למען מטרה משותפת, ובטוחני שדבר זה גורם נח"ר רב לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. זה גם נוסך בי את הביטחון שההצלחה בשנה הבאה תהיה בעז"ה למעלה מן המשוער - בבחינת יגעת ומצאת, ואנו מוכנים ומזומנים לשנס מותניים ולהעמיד לרשותכם כל עזרה אפשרית".


לסיכום ולסיום, נערך סבב שאלות ותשובות עם הנהלת התוכנית באה"ק, הרב יוסף יצחק לבנהרץ והרב נפתלי ליפסקר, שנתנו מענה לשאלות המרצים הקיימים, והשלוחים המתעניינים בהצטרפות לתכנית.

בשבועו הקרוב, יוכלו משתתפי המפגש להגיש בקשות השתתפות להפעלת המיזם במקום שליחותם, לשנת תשע"ב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.