מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״א 22.08.2011

'יום ליום' העתיק סיפור חב"די והשמיט את שם הרבי והשליח

עיתון 'יום ליום', הביטאון הרישמי של תנועת ש"ס, פרסם השבוע סיפור נפלא על רב בשם יוסף כהן שנשלח על-ידי רב גדול ● אלא שאחד מגולשי COL, בעל זיכרון טוב, זכר את הסיפור היטב. הוא הקיש את מילות הפתיחה של הסיפור מ'יום ליום' במנוע החיפוש 'גוגל' ומצא את הסיפור, מילה במילה, בעלון 'שיחת השבוע' משנת תשס"ט ● הרב "יוסף כהן" הוא החסיד הנודע הרב יוסף ויינברג שחי בקראון-הייטס והרב החשוב הוא לא אחר מאשר הרבי מליובאוויטש ● הכותרת לסיפור ב'יום ליום', זהה לכותרת שניתנה ב'שיחת השבוע': "עיכוב מתוכנן"...  לסיפור המלאתגובת עורך 'שיחת השבוע' הרב מנחם ברוד ועורך 'יום ליום' יצחק קקון >>>
'יום ליום' העתיק סיפור חב
צילום הסיפור מ'יום ליום' לצד הסיפור ב'שיחת השבוע' (עיבוד: COL)

מאת חיים ברון, כתב COL

עיתון 'יום ליום', הביטאון הרישמי של תנועת ש"ס, פרסם השבוע סיפור נפלא על רב בשם יוסף כהן שנשלח על-ידי רב גדול לשליחות אי-שם. הסיפור פורסם במסגרת המדור 'הסיפור לשולחן שבת' במוסף השבועי מאת הסופר חיים אליאסף.

אלא שאחד מגולשי COL המנוי ל'יום ליום', ניחן בזיכרון טוב כנראה. הפתיח של הסיפור המרתק היה מוכר לו מאוד.

בצאת השבת, הוא הקיש את מילות הפתיחה של הסיפור מ'יום ליום' במנוע החיפוש הפופולרי של 'גוגל' ומצא את הסיפור, מילה במילה, בעלון 'שיחת השבוע' משנת תשס"ט, גיליון 1172, במסגרת המדור 'מעשה שהיה'.

מסתבר שהרב "יוסף כהן" מ'יום ליום' הוא החסיד הנודע הרב יוסף ויינברג המתגורר בקראון-הייטס והרב החשוב הוא לא אחר מאשר הרבי מליובאוויטש...

בעיתון לא טרחו אפילו לשנות את הכותרת לסיפור "עיכוב מתוכנן" ורק שינו את שמותיהם של גיבורי הסיפור.

תגובות

תגובת עורך 'שיחת השבוע' הרב מנחם ברוד: "נעשה כאן מעשה שלא ייעשה בשני היבטים. ראשית, העלמת שמו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע ושינוי שם שליחו, הרב ויינברג.

"יש כאן סיפור אמיתי, שסופר מפי בעל המעשה, ואילו בעיתון הסיפור הובא במלואו למעט שמו של הרבי ושמו של הרב ויינברג. זה שינוי שנעשה בזדון ובכוונה מכוונת, דבר המעורר תמיהה רבה.

"גם עצם הגניבה של סיפור מ'שיחת השבוע' הוא הפרת זכויות יוצרים. הכותב מנכס לעצמו יצירה שאנשים אחרים עמלו וטרחו עליה, כשהוא מעתיק אותה מילה במילה, ואף מעז להכניס בה את השינויים המגמתיים הנ"ל. אני משוכנע שעורכי העיתון לא היו שותפים למעשה חמור זה, ובוודאי יסיקו את המסקנות הנדרשות".

תגובת עורך 'יום ליום' הרב יצחק קקון: "אם זה נכון, אזי מדובר במקרה חמור מאוד, איננו נוהגים להעתיק ואני בהחלט אדרוש תשובות ממי שעשה זאת".

תגובת הכתב חיים אליאסף: "לאחר בירור מקיף התברר, כי הסיפור הנ"ל הגיע לשולחני על ידי אחד הקוראים ופורסם בתום לב ככתבו וכלשונו, זאת מבלי לדעת שהוא הועתק ונערכו בו שינויים. אני מתנצל בפני מי שחש נפגע ואוודא שמקרים מעין אלו לא יישנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.