מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״א 22.08.2011

צרפת: סמינריון תורני לכבוד כ' אב, וכתבת פרופיל מיוחדת

מאות משפחות יהודיות נהרו לעיירת הנופש דוביל, שם התקיים שבתון וסמינריון מיוחד לכבוד יום ההילולא כ"ף אב ● העיתונות המקומית פרגנה בראיון מיוחד וכתבת פרופיל על השליח הרב שמואל לוין ● כינוס תורה רב רושם חתם את סדרת האירועים  לסיפור המלא
צרפת: סמינריון תורני לכבוד כ' אב, וכתבת פרופיל מיוחדת

הכביש המהיר המחבר את עיר הבירה פאריז, עם עיירות הנופש לחופי נורמנדי המפורסמים, היה מלא ברכבים עם פנים יהודיות בתוכם, בחמישי האחרון.

סמינריון מיוחד שאורגן על ידי בית חב"ד, משך אליו מאות משפחות יהודיות. במשך השבת האחרונה, בה ציין העולם היהודי בכלל והחב"די בפרט את יום ההילולא של אביו של הרבי, הרה"ק ר' לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, התקיימה הפעילות בשלושה מוקדים.

בית חב"ד המרכזי בעיר דוויל, המקיים פעילות במשך השנה כולה בעיירת המחוז הגדולה, פתח עוד 2 סניפים מיוחדים לעונת הקיץ, בעיירה טרוויל ובעיירה טורג'וויל. הפעילות המיוחדת התנהלה על ידי הת' השליח מוטי שיחי' לוין, בעזרתם של התמימים השלוחים: מאיר שיחי' אטל, מאיר שיחי' פינסון, שניאור זלמן שיחי' לוין.

קעמפ 'גן ישראל' משך אליו ילדים יהודיים רבים ואורגן בהצלחה רבה על ידי המדריכות המסורות: פצוניה אלוש, מרים פרקש, דבורה לאה טייכטל.

היום, יום ראשון, התכנסו כולם משלושת המוקדים למאהל הפעילות הגדול שמרכז את פעילות הקיץ בחודשים תמוז-אב, לתוכנית המרכזית המסכמת את השבת שהייתה גדושה בשיעורים, הרצאות, פעילויות לילדים, התוועדויות ותפילות חגיגיות.
החלק הראשון כלל כינוס תורה - ה"ירחי כלה" השנתי של נורמנדי, בו נאמו הרבנים: השליח הרב שמואל לוין, הת' שניאור זלמן לוין, השליח הרב מנחם מענדל עזיזה, המחנך הרב מיכאל בענגימוס.

החלק השני כלל פעילות קהילתית מאחדת, בחצר הגדולה של בית חב"ד, ולקהל הוגשו מגוון בשרים על האש, מיני תרגימא ועוד.

הפעילות המואצת סקרנה את התקשורת המקומית, ואל מתחם בית חב"ד הגיע צוות כתבים בכירים מהעיתון הגדול, שהתרשמו ופרסמו את התפעלותם בשני חלקים, האחד פורסם לפני שבת ובו כתבה על הפעילות המבורכת, וההתעוררות של הקהילה היהודית של נורמנדי, חבל ארץ שחוגג בשנה זו 1100 שנים להיווסדו [911 – 2011], בשורת אירועי תרבות, ספרות ושירה בעלי חשיבות בינלאומית.

החלק השני פורסם בעיתון אחרי שבת, כתבת פרופיל מיוחדת על הרב החב"די הצעיר, שהרשים אותם מאוד, זה הבא לחיות עם אשתו וילדיו במקום ציורי ויחודי זה, כדי להחיות ולבנות את המקום מבחינה יהודית.

הם גם ערכו סקר אקראי ברחוב, ההומה בתקופה זו אלפי יהודים מכל רחבי המדינה, וצטטו יהודים שציינו בגאווה "גם אחרי שבקרנו בכל מקומות הנופש האפשריים, כאן אנו מרגישים וחשים הכי טוב נח וחיובי, בזכות חב"ד ליובאוויטש".

ההתעוררות באה לידי ביטוי גם בשטח, כאשר בימים אלו מתארגנים בבית חב"ד המקומי לרכישת שטח לבניית מבנה קבע גדול, שיכלול בע"ה: בית כנסת מרווח עם מאות מקומות ישיבה, ספרייה תורנית, בית ספר, גני ילדים, מקווה טהרה, אולם שמחות, וחדרים לשירות פעילות יהודית חווייתית לכל בני הקהילה ולתיירים הרבים הפוקדים את המקום בכל השנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.