מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״א 21.08.2011

רבנים וראשי-ישיב​ות בסעודת הודיה מרגשת לרב והבה ● תמונות

סעודת הודיה מרגשת נערכה בבני ברק, לרגל הצלתו ורפואתו של הרב מנחם מענדל והבה, מרבני ישיבת תומכי תמימים בעיר ומח"ס כרם מנחם, ובתפלה להחלמתו המהירה והמושלמת ● הסעודה התקיימה לאור הוראתו של הרבי לפרסם את הניסים ושהגאולה קשורה בזה ● הסעודה נערכה במעמד כל רבני הישיבה, ראשי ישיבות, שלוחים ורבנים אורחים ובהשתתפות תלמידי הישיבה, משפחתו, ידידיו ותלמידיו של הרב והבה לסיפור המלא
רבנים וראשי-ישיב​ות בסעודת הודיה מרגשת לרב והבה ● תמונות
סעודת הודיה מרגשת נערכה בבני ברק, לרגל הצלתו ורפואתו של הרב מנחם מענדל והבה, מרבני ישיבת תומכי תמימים בעיר ומח"ס כרם מנחם, ובתפלה להחלמתו המהירה והמושלמת.

הסעודה התקיימה לאור הוראתו של הרבי לפרסם את הניסים ושהגאולה קשורה בזה.

הסעודה נערכה במעמד כל רבני הישיבה, ראשי ישיבות, שלוחים ורבנים אורחים ובהשתתפות תלמידי הישיבה, משפחתו, ידידיו ותלמידיו של הרב והבה.

את הערב פתח המנחה, הרב יוסף דוד הלל, ר"מ ומשפיע בישיבה ושליח הרבי לשכונת פרדס כץ בעיר, בדבר מלכות מעניני דיומא, ותיאר את ה"מסע" אותו עברו תלמידי הישיבה ביחד עם הרב והבה עד לסופו הטוב עם שובו לעבודתו בישיבה.

ראשון הדוברים היה הרב לוי יצחק רוזנברג, מנהל הישיבה, שדיבר אודות מידת אהבת ישראל שהורגשה בתקופה זו בין התלמידים לרבם, מה שבא לידי ביטוי במעמדי התהילים המרגשים ובקבלת החלטות טובות לרפואתו.

בהקשר זה סיפר על אביו, מייסד הישיבה הרב שלמה ע"ה, כיצד באהבת ישראל האמיתית שבערה בו זכה לקרב יהודים לתומ"צ.

נאום רב תוכן אודות השילוב של ההודאה להשי"ת על הניסים ביחד עם התפלה על להבא להחלמה השלימה, נשא הרב יעקב שוויכה, ר"מ בישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד ומרבני העיר קרית מלאכי, שהרב והבה נמנה על תלמידיו ומי שליווה אותו לאורך כל התקופה. בהמשך דבריו דיבר הרב שוויכה על זכות הרבים העומדת למי שרבים צריכים לו בהרבצת התורה.

לאחריו נשא דברים נרגשים האבא, הרב טובי והבה, שגם ליווה את בנו לניתוח המורכב בארה"ב, הוא גולל את השתלשלות האירועים מרגע הבשורה הקשה ועד לניסים הגלויים, עין לא נותרה יבשה כאשר סיפר על הרגעים האחרונים לפני הניתוח, בהם ביקש ממנו בנו שישמיע לאזניו דברי תורה לפני שיכנס לניתוח.

הרב ברוך בליז'ינסקי, ר"מ בישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד ורב קהילת 'ר' מענדל'ס שול', נשא דברים קצרים במעלת ההודאה והביטחון לפי החסידות.

אחרון הדוברים הי' בעל השמחה בעצמו, שפתח בשיחה עיונית של הרבי אודות גדר אמירת "מזמור לתודה", שמסקנת הדברים שהגם שאינה נחשבת כקרבן תודה אך איזכור הקרבן במזמור זה משווה לה גדר של הקרבה ולכן מנהגנו לעמוד בעת אמירת המזמור, והפטיר: "הגם שעדיין לא חזרתי לאיתני ולא בירכתי ברכת הגומל אנו עורכים סעודה זו להזכיר על הקרבן תודה בתפלה להחלמה המהירה".

בהמשך, כשקולו נשנק מידי פעם, הרחיב בתובנות החסידיות שלקח עמו מהתקופה האחרונה והודה נרגשות למשפחתו, לרבותיו, לחבריו ולרבני ותלמידי הישיבה, על כל הסיוע הרב שהעניקו לו לאורך כל התקופה, בגשמיות וברוחניות, וסיים בתפלה שלא ישאר רושם מהתקופה הזו כי אם רושם חיובי של ביטחון מוחלט בהשי"ת והוספה ביתר שאת וביתר עוז בעבודתו התורנית והחינוכית.

את המעמד כיבדו בהשתתפותם גם הרב אהרן שפירא, רב אב"ד פרדס כץ, הרב מאיר צבי גרוזמן, מראשי ישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד והרב אלימלך אלעזר הלוי פרנקל, רב ומו"צ וראש כולל מעייני ישראל בני ברק, חותנו של הרב והבה.

יצויין, כי מאז הוזמן הרב והבה להתוועדויות במספר בתי חב"ד וקהילות אנ"ש, בהם סיפר את הניסים והנפלאות ושיתף את הנוכחים בתובנות וההוראות בעבודת ה' שלקח מתקופה זו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.