מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״א 21.08.2011

מה מלמדים את הבחורים ב'צעירי ליובאוויטש'? ● סיקור, גלריה

COL ממשיך ללוות את מחנות-הקיץ ברחבי הארץ. כעת אנו מגישים סקירה וגלריה מהיום השלישי והרביעי בישיבת-הקיץ 'צעירי ליובאוויטש - גן-ישראל'  לסיפור המלא
מה מלמדים את הבחורים ב'צעירי ליובאוויטש'? ● סיקור, גלריה
(צילומים: COL)
מאת אחד התמימים

ביום רביעי היו שיעורים בחסידות, נגלה, משיח וגאולה והנהגות הרבי כרגיל. בישיבת קיץ מתקיים 'סדר' מיוחד רק לה והוא מכונה סדר "וואס געדיינקסטו", ב'סדר'  מגיע מידי יום ביומו חסיד שמספר במשך כשעתיים (!) על שנותיו ב-770, כך שבסיום ישיבת הקיץ, יש לתלמידים תמונה מלאה על הנעשה במשך שנות האור ב-770.

לבנתיים הגיעו וחלקו מזכרונתיהם עם התמימים הצעירים, בשבוע האחרון הרבנים החסידים: הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי הישיבה בקרית-גת, הרב שניאור גודמן השליח הראשי באשדוד, הרב ישראל-צבי גליצנשטיין, הרב יוסף-שמואל גערליצקי שליח הרבי בתל-אביב, הרב ברוך כהנא משפיע בישיבת תות"ל קרית גת, שהיה עורך העיתון "בית חיינו".

אחר הצהרים נערכה לתלמידים העולים לשיעור א', המכונים תלמידי "המתמידים", פעילות מיוחדת, התמימים התחלקו לשלושה קבוצות, כל קבוצה קיבלה איזור מסחרי בקרית גת, שם המבצע "כיבוש אחר כיבוש", והמשימות אותם קיבלו התלמידים לעשות היו:

זוגות תפילין לבעלי חנויות ולעוברים ושבים, למצוא יהודי אחד שראה את הרבי, לרשום 5 ילדים אות בספר תורה, לספר ל-10 יהודים שהרבי אמר שמשיח צריך להגיע, לברר אצל 7 יהודים מתי בדקו מזוזה פעם אחרונה, להחתים 7 יהודים על פ"נ לרבי ממבצעים – עם הסבר מוקדם, להגיד רעיון משיחה של הרבי ל-2 יהודים, למצוא 7 ילדים ולהגיד איתם את שני הפסוקים הראשונים מ-12 הפסוקים ו"אנו רוצים משיח עכשיו", לשאול 5 יהודים האם הם שמעו על הרבי מליובאוויטש.

בפועל, שלושת הקבוצות מילאו את כל המשימות, כך שהפרס לקבוצה המנצחת ניתן לקבוצה שהוסיפה בכל 10 המשימות – יותר משאר הקבוצות.

לאחר שעת ספורט וארוחת ערב, התחלקו כל 150 תלמידי ישיבת הקיץ ל-5 קבוצות, כל קבוצה מבטאת עשור מהשנים תש"י – תשנ"ד. מהעשור הראשון לנשיאות ועד לעשור של שנות הנו"נים שכללו את השנים תשמ"ח-תשנ"ד.

על התלמידים היה לבחור ניגון השייך לאותם השנים וכותרת נושא לאותם השנים, ולאחר הם נשאלו שאלות הקצובות בזמן, הקשורות לאותם השנים. בין כל סבב שאלות קיבלו כל הקבוצות, חידה מעניינת. החידה הראשונה הייתה חידה בע"פ, החידה השניה הייתה חלוקה של תמונה נדירה מהרבי לכל קבוצה וקבוצה ועליהם היה לזהות את המעמד, החידה השלישית הייתה, חלוקה של כתי"ק נדיר בשפת האידיש מהרבי, ועל התלמידים היה לפענח את הכתי"ק. והחידה הרביעית הייתה השמעת קטע משיחה של הרבי, ועל התלמידים היה לזהות מתי השיחה נאמרה.

כמובן שכל משימה הייתה כרוכה במיספור נקודות, כך שבסיום המשחק החסידי המוצלח עליו היה מופקד צוות הישיבת קיץ בראשוץ שלשה שופטים, הכריזו על הקבוצה המנצחת לקול תשואות התמימים.

יש לציין שכל יום בישיבת הקיץ מסתיים עם הקרנת קטעי וידיאו'ס מיוחדים – חלקם נדירים -  מהרבי, ובמשך כל יום ויום שומעים התמימים שיחת קודש מהרבי, זאת לצד סדר שיחות, סדר נגלה עם פירושים מהרבי על הגמרא, סדר חסידות, סדר חת"ת רמב"ם ושיעורים משיח וגאולה יומיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.