מערכת COL | יום כ' אב ה׳תשע״א 20.08.2011

פעמיים "כי טוב"- הברית ה"כפולה" בבית חב"ד בייג'ינג ● תמונות

ביום שני האחרון נחוגה בבייג'ינג שמחת ברית מילה לילדים תאומים, ברוב פאר והדר: הילדים הינם ילדי השלוחים לחב"ד דאונטאון בבייג'ינג הרב מנדי וחני רסקין ● שמות התאומים: שמואל צבי על שם ר' שמואל לואיס ע"ה שהלך לעולמו לפני מעט יותר מחודש, והשם השני: אברהם מרדכי על שם הרב אברהם לידר ע"ה ממייסדי כפר חב"ד  לסיפור המלא בפנים: יומן מהאירועים בבייג'ינג. מיוחד ל-COL >>>
פעמיים

ביום שני האחרון נחוגה בבייג'ינג שמחת ברית מילה לילדים תאומים- ברוב פאר והדר: הילדים הינם ילדי השלוחים לחב"ד דאונטאון בבייג'ינג הרב מנדי וחני רסקין.

האירוע התקיים בבנין ה"בית חב"ד" החדש "בית יעקב". טקס ברית המילה התקיים בבית הכנסת המפואר ע"ש הרב יוסף ושטערה גוטניק שיחיו ממלבורן אוסטרליה.

סעודת הברית התקיימה בבנין הבית חב"ד במסעדת "דיניס" המחודשת והמרווחת.

הנה יומן מהאירועים שהגיע לידי COL:

5:00 אחה"צ יום שרבי וקייצי, חם דביק ואביך בחוץ, קשה לנשום, קשה לנוע ,לכאורה עוד יום קייצי טיפוסי בשגרת המטרופולין האדירה של בירת סין- בייג'ינג

אך לא, לגמרי לא, עבור קהילת יהודי בייג'ינג- זהו יום לגמרי לא שגרתי - זהו יום חג שמח במיוחד. בעוד כמה רגעים יחל הטקס המיוחד של ברית כפולה, לשני ילדים, עוללים זכים, בני השלוחים שזה עתה הגיחו אל עולמם החדש, ההתרגשות גדולה מאד- ארועי ברית מילה אינם דבר שבשגרה בבייג'ינג, וכל שכן ברית לתאומים....
לאירוג הגיעו במיוחד מישראל סב הנימולים הרב שלמה רסקין מנכ"ל מוסדות "בית חנה" בצפת ק. הרב רסקין כובד בסנדקאות לבן הראשון.

את הברית ביצע המוהל המומחה הרב גדעון קיי שידיו רב לו במלאכת המילה ושטרח בטרחה מרובה והגיע בטיסה טרנס אסייאתית מארה"ק ומצפת עיה"ק, ע"מ לזכות במצווה של הכנסה בבריתו של אברהם אבינו ע"ה ובכפליים לתושיה.

קהל רב גדש את אולם בית הכנסת בשעה היעודה, משפחות משפחות על ילדיהם הגיעו לאירוע שעורר הדים רבים בעיר כולה, הטקס נפתח בקריאה המקובלת "ברוך הבא" ....הילד הועבר מיד האם לקוואטערים ומהם לאבי הבן, בכסא של אליהו כובד דוד הנימול הילד לוי לואיס שיחי' שהגיע במיוחד מארה"ק ,הילד הועבר לברכי הסנדק הברית החלה, המוני ילדים כ"י, בני הקהילה בגילאים שונים גודשים את רחבת הברית בסקרנות מהולה בשובבות, "פלאשים" מסנוורים מהבהבים מכל פינה צלמים מקצוענים וחובבנים חוסמים את שדה הראייה של הקהל המרוגש.

...בכי קורע לב, ומרטיט את נימי הנשמה, מנסר את האוויר בכי טהור של מי שלא טעם טעם חטא–בכיו של הרך הנימול הבכי המפורסם שכתוב עליו שמגיע ישירות עד כסא הכבוד... הקהל הרב מנצל את ההזדמנות ומבקש בקשות אישיות ומיוחדות: מי לבנים ,מי לזיווג הגון, מי לפרנסה, מי לבריאות, ומי לקצת נחת רוח....

בברכות, מכובד הרב שמעון פרונידליך שיחי' הרב ושליח הראשי לבייג'ינג והמחוז, הסקרנות עולה לשיאים חדשים 2 בנים ואין ספור אפשרויות לשמות

ויקרא שמו בישראל: שמואל צבי. הילד נקרא ע"ש הרה"ח ר' שמואל לואיס ז"ל שהלך לעולמו לפני מעט יותר מחודש ימים, החצי השני של השם ע"ש סבי הבן ר' צבי לואיס ע"ה.

"סימן טוב ומזל טוב יהא לנו ולכל ישראל אמן".

במאמר המוסגר- קטע הלכתי אקטואלי:

(נהוג לעשות הפסקה בין ברית לברית בגלל ספק הלכתי האם יש לברך את ברכת הברית פעם אחת ובה להוציא ידי חובה את הברית השנייה –כפי שעושים בתפילין של יד וראש לדוגמא- או שצריך לברך פעמיים על כל ברית בנפרד, ולכן נפסק שע"מ לצאת מידי ספק עושים הפסקה ע"י ברכת המזון או תפילת מנחה וכדו' והפסק זה הוא היסח הדעת מהבריתהראשונה שמכריח ברכה חדשה בברית הבאה ואח"כ עורכים את הברית השנייה בברכה).

תפילת מנחה והברית השנייה מתחילה: הרב נתן רודין וזוג' שיחיו שלוחי הרבי לבייג'ינג ומנהלי פעילות הסטודנטים מכובדים בקוואטערין.

בכסא של אליהו מכובד מר עמוס נדאי שיחי' שגריר ישראל בבייג'ינג ידיד נפש לקהילת חב"ד בייג'ינג.

מהכסא של אליהו מכובד מר יצחק מנדלוביץ שיחי' מוותיקי הקהילה ומעמודי התווך של חב"ד בייג'ינג.

בסנדקאות מתכבד אבי הבן הרב מנחם מענדל רסקין שיחי' מנהל בית חב"ד דאונטאון
השם השני: אברהם מרדכי ע"ש הרב אברהם לידר ז"ל ממייסדי כפר חב"ד ומגבאי בית הכנסת "בית מנחם" פעיל דינמי ועסקן חרוץ ב-40 השנים האחרונות. הרבי כינה אותו "דער הושיעה את עמך" זה היה בשנות הלמ"דס כשהגיע עם ה"צ'ארטער" הראשון לרבי שארגן הרב איצ'ה מענדל ליס ע"ה - והרבי פנה אליו בבקשה "זינגט אפעס פון זמרת הארץ" ור' אברהפ ע"ה פצח בשירת "הושיעה את עמך" הידועה ...ומני אז הוא נקרא בפי הרבי: "דער הושיעה את עמך"......

את ברכת הכהנים לתאומים נתן התמים אבישי הכהן מוותיקי קהילת בייג'ינג ונספח התרבות בשגרירות ישראל –לשעבר.

עוד השתתפו באירוע הגב' לאה חורש תחי' קונסול- ישראל בבייג'ינג.

סעודת הברית התקיימה- בקומת הראשונה של הבית חב"ד במסעדת "דיניס" המפורסמת:

על הכנת האוכל המשובח הרכב המנות וסידורן ניהל ופיקח השליח והמנהל האדמניסטרטיבי של בית חב"ד בייג'ינג, הרב שמוליק ווישצקי.

על עיצוב וקישוט האולם כולו, סידור השולחנות ועוד – שקדו ועמלו השליחות: מרים רודין, בתיה וישצקי ושמחה חביב, בניצוחה של השליחה הראשית לבייג'ינג ומנהלת בית הספר "גנינו אינטרנשיונאל" וחטיבת הביניים "מנורה אקדמי", השליחה מרת דיני פרוינדליך תחי'.

סביב לשולחנות ערוכים בטוב טעם וביד אמן מעוצבים בצבעי "בין תכלת ללבן" עמוסים בכל טוב חלב הארץ ממטעמי המטבח הכשר של חב"ד בייג'ינג "מי שלא טעם סעודה הנפתחת בכבד עוף קצוץ לא טעם סעודה דשינה מימיו" אמר השף לו הסיני בהטעמה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.