מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״א 17.07.2011

לבייב בראיון ל-COL: "כשנגיע לכל יהודי - רק אז הרבי יהיה שמח"

הנגיד ר' לוי לבייב, נשיא הקהילות היהודיות, העניק ראיון וידאו בלעדי למנחם כהן, בסיום ערב ההצדעה לשלוחי הרבי בחבר העמים ● "אין סיכום, יש המשך. בסרט זה נגמר, אצלנו הכל נמשך. כל עוד יש יהודי שלא הגענו אליו - שמחתו של הרבי לא תהיה שלמה", אומר לבייב ● הוא מסכם עשרים שנות פעילות, מדבר על התומכים החדשים ומעריך מה הרבי היה אומר, לו היה נפגש עמו היום ● וגם: הרב משה קוטלרסקי, יו"ר מערך פעילות השלוחים, בראיון וידאו ל-COL: "כל מה שהשלוחים פועלים - זה רק בזכות הכוחות של הרבי, ושלוחו של אדם כמותו" צפו בראיונות
לבייב בראיון ל-COL:
"לא להסתפק". לבייב בראיון ל-COL ● צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL ● צילום: ישראל ברדוגו

מאת מנחם כהן

"התחושות הם נהדרות, אבל כמו שהרבי לימד שלא להסתפק במה שיש - אלא צריך להמשיך עוד" - במילים אלו פתח הנגיד ר' לוי לבייב, נשיא הקהילות היהודיות, את ראיון הוידאו ל-COL בסיום ערב ההצדעה לשלוחי הרבי בחבר העמים שנערך בסוף-השבוע בגני התערוכה בתל-אביב.

האירוע ציין עשרים שנה לפעילות המסועפת של לבייב בקהילות היהודיות. "האמת היא שלא חשבנו שנגיע למה שהגענו, אבל כשיש צבא מאומן ומיומן - אז יש תוצאות טובות", אמר לבייב ולא הסתיר את חיוכו.

אם היית נפגש היום עם הרבי, כיצד הוא היה מגיב, שאלתי את לבייב. "הרבי היה אומר לי 'אפשר לעשות עוד יותר. לא להסתפק במה שיש. מה שנעשה - נעשה, אבל צריך להמשיך הלאה".

טיפה שחודרת

בעשור האחרון, לבייב מדרבן גבירים בחבר העמים להצטרף לקבוצת התומכים של הפעילות החב"דית. "אנחנו רואים כשמגלים את היהודי זה תרתי משמע. כל אחד שמקבל טיפול מסויים הוא משלם. כל המקומיים שגילינו שהם יהודים - עוזרים ומסייעים לשלוחים, פותרים להם בעיות ועוד אומרים להם תודה רבה".

לבייב התייחס לנאומים המרגשים של מספר תומכים במהלך ערב ההצדעה. "מרגישים שנגענו בנקודה היהודית של כל אחד מהם, כל טיפה חודרת עוד ועוד. כמו שהרבי היה אומר לא להתייאש משום יהודי. צריך לעשות גם דברים קטנים עבור יהודי, גם לעשות דבר קטן כמו להניח תפילין או לתת לו לשים צדקה בקופה. זה התוצאה של הערב הזה.

"הלוואי ונגיע למצב שאפשר להזמין לאירוע הזה מאה אלף איש וגם מאתיים אלף איש. הרבנים והתומכים ונשיאי הקהילות ירימו 'לחיים' בשבת ולאחר-מכן הם יחזרו לקהילותיהם ועד לשנה הבאה שנפגש שוב - ימשיכו לעשות 'לחיים' בקהילות שלהם.

בשביל לבייב, הערב הזה הוא תנופה להמשך. "אין סיכום, יש המשך", הוא אומר. "בסרט זה נגמר, אצלנו הכל נמשך, בעזרת השם. אני רק מקווה שיגיע יום שיהיה לנו כל-כך הרבה שלוחים ושכבר נגיע לכל יהודי בכל מקום ונגלה כל-כך הרבה נפשות שהלכו לאיבוד ונחזיר אותם בחזרה לשולחנו של הקדוש-ברוך-הוא, ואז הרבי יהיה שמח. כל עוד יש יהודי שלא הגענו אליו - שמחתו של הרבי לא תהיה שלמה".

כוחו של הרבי

הרב משה קוטלרסקי יו"ר מערך פעילות השלוחים ברחבי העולם, נתן גם הוא מילות סיכום בראיון ל-COL: "כששלוחים של הרבי מתכנסים יחד - זה כינוס לשם שמים. צריכים לדעת שכל מה שהשלוחים פועלים, זה רק בזכות הכוחות של הרבי, ושלוחו של אדם כמותו".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)


אופצייה נוספת:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.