מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשע״א 11.07.2011

המחנך החב"די הכשיר עשרות מחנכים מהציבור החרדי

עשרות אברכים מהציבור החרדי סיימו בהצטיינות קורס הוראה מקדמת בגמרא בהכשרת המחנך החב"די הרב ישעיהו וובר ● לאחר קורס מקצועי שארך קרוב לשנה, שנערך בשיתוף מכון "יד צבי" בראשות הרב וובר יחד עם "לומדה" - המכון החרדי ללימודי מקצוע בירושלים, חולקו תעודות-הגמר למצטיינים בקורס לסיפור המלא
המחנך החב
אמש, התקיים ב"בית לומדה" שבמכון לומדה, המכון החרדי ללימודי מקצוע בירושלים, טקס מרשים לציון סיום קורס "הוראה מקדמת בגמרא" בשיתוף מכון "יד צבי" שבראשו יושב המחנך החב"די הרב ישעיהו וובר.

שיטתו הייחודית של הרב וובר לקדם ילדים ונערים המתקשים בלימודי הגמרא צברה לה שם בעולם החרדי כולו, והוכחה כיעילה במיוחד בקידום ילדים ונערים המתקשים בלימודיהם בתלמודי התורה ובישיבות, ונשמות רבות עלו על דרך המסילה העולה בית ק-ל בלימוד התורה הקדושה ועשו בה חיל, הודות להשקעה שניתנה בהם, לפי שיטתו של הרב וובר.

שיטתו של הרב וובר צברה לה שם עם השנים, הינה חוצה מגזרים, ומשתתפים בשיעוריו אברכים מכל קשת הציבור החרדי לגווניו. מאברכים המשתייכים לציבור הליטאי, אברכים המשתייכים לחסידויות השונות, וכלה אף בקנאי ירושלים ובית-שמש, שגם אותם ניתן לראות בין הקהל הצמא לדברי הרב וובר.

לפני כשנה, חבר הרב וובר ומכון "יד צבי" שבראשותו למכון לומדה, המכון החרדי ללימודי מקצוע בירושלים, ויחד עיצבו קורס בן כמעט שנה, בה הכשירו אברכים מכל גווני הקשת, להיות מחנכים פרטיים, מאבחנים, ומקדמים בשיטת חמשת הכישורים.
אתמול, כאמור, התקיים טקס הסיום וחלוקת התעודות.

הרב וובר נשא דברים מסכמים על נושאי הקורס. הרב וובר גם חזר בפני בוגריו על שיחתו של הרבי לפרשת השבוע, בה הרבי מבאר מדוע ביזו השבטים את פינחס שהרג את זמרי בן סלוא נשיא שבט שמעון. הרבי מסביר שם [לקו"ש חלק ח', שיחה א' לפר' פינחס] כי השבטים סברו שפינחס לא הרג את זמרי מפני שקינא לה', אלא מפני שירש אכזריות מתכונותיו של סבו יתרו, שפיטם עגלים לעבודה-זרה. ועל זה בא הקב"ה והעיד – "פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן, השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי.." – פינחס ירש דוקא את תכונת סבו השני, אהרן הכהן, שהיה איש שלום ומשכין שלום, ואת זמרי הוא הרג מפני שהוא קינא לה'.

הרב וובר קישר את דברי הרבי לעבודת החינוך, שאל לנו לשפוט את תלמידנו על-סמך סטיגמות כאלה ואחרות, שלא נאמר שתלמיד זה מתנהג בצורה מסוימת כי ירש תכונותיו מאביו, או אולי מאחיו הגדול. כל ילד הוא עולם בפני עצמו, אמר הרב וובר, וכך יש להתייחס אליו.

הרב אברהם צ'צ'יק, מהמרצים בקורס מטעם הרב וובר, והאחראי על הסטאז': דיבר אודות זכותם הגדולה של הבוגרים לעסוק במקצוע החינוך, ושיבח את הבוגרים על הישגיהם בסטאז'.

הרב מיכאל ווינט, מנהל מערך הלימודים בלומדה גם הוא נשא דברים, והרב חיים כץ, רכז הקורס, הנחה את הערב.

בסיום הערב עלה אחד הבוגרים, הרב שמואל שיינהוט, והודה במילים חמות למרצים, לצוות מכון לומדה ומכון יד צבי, ובראשם לרב ישעיהו וובר.

מאת ר' מיכאל אוישי מצוות מכון לומדה נמסר, כי הרישום למחזור הבא כבר בעיצומו, וכי בשבועיים הקרובים הרישום יסגר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.