מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״א 14.06.2011

הרב קוטלרסקי: "החינוך והאידיאולוגיה של הרבי הם הכוח המניע"

הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז לעניני חינוך העניק ראיון לעיתון היהודי בדנוור ●  "לכל שליח יש תואר. לא ד"ר לרפואה, אלא ד"ר של מסירות ואידיאולוגיה, שבכוחה פועלים השלוחים. החינוך והאידיאולוגיה של הרבי היא הכוח המניע מאחורי הכל" ● "אם מישהו היה אומר לי שהוא נוסע בשבילי לשליחות למומבאי או ניגריה או בכל מקום, הייתי אומר לו שהוא צריך לראות מהר פסיכיאטר" ● וגם: "הרבי עדיין מוביל את התנועה, אנחנו רק פקידים. אני לא מייחס לעצמי שום מנהיגות בשום צורה או דרך"  לסיפור המלא
הרב קוטלרסקי:

הרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז לעניני חינוך העניק ראיון לעיתון היהודי בדנוור.

"הרב קוטלרסקי הוא דמות מרכזית בחב"ד", נכתב בכתבה. "במסגרת תפקידו הוא מפקח על יותר מ-4,000 מוסדות הדת והחינוך של חב"ד ברחבי העולם, ועומד בראש בית חב"ד בקמפוס ותוכנמית לימודי יהדות של מכון ראהר.

הרב קוטלרסקי היה זה שהודיע לעולם את הבשורה המרה בנובמבר 2008 כי שליח חב"ד במומביי, הודו, הרב גבריאל הולצמן ורעייתו רבקה הי"ד, נרצחו בפיגוע בבית חב"ד.

"אני חושב שלשליח חב"ד יש תחושה של מטרה ושייכות. אנחנו מודדים הצלחה במרווחים קטנים מאוד. לפני מספר דקות ניגשה אלי אישה ואמרה לי: "אתה נגע לליבי. יש לי הרבה על מה לחשוב", זה דבר שגורם לי שמחה.

"לכל שליח יש תואר. לא ד"ר לרפואה, אלא ד"ר של מסירות ואידיאולוגיה, שבכוחה פועלים השלוחים. החינוך והאידיאולוגיה של הרבי היא הכוח המניע מאחורי כל מה שקרה. ההצלחה של השלוחים, שהמשפחה כולה מרגישה שווה בפעילות מתוך מסירות והקרבה עצומה".

מי צריך פסיכיטאר?

בהתייחסו לעצמו הסביר קוטרסלקי: "קיבלתי תפקיד מהרבי ואני משתדל למלא אותו. מי שחושב שההצלחה בגללי הוא הזוי. האמן לי, אף אחד לא יוצא למקומות הללו בגללי. הם יוצאים לשליחות בגלל הרבי. כן, אני סידרתי לחלק מהם את הפעילות, והייתי מעורב בזה. אבל מגוחך לומר שאנשים יהיו מוכנים לבלות את שארית חייהם במקום כמו מומבאי, רק בגללי".

"אני רק פקיד, שקיבלתי שליחות מהרבי. הרבי לא נתן עבודה, הוא נתן הזדמנויות, וזה נכון לגבי כל שליח. הצלחתם הוא מבוסס על המסירות והדבקות.

בהתייחס לשאלה "מה נדרש לזוג הצעיר כדי להצליח? ענה הרב קוטלרסקי: "ידע, מסירות, ואישיות". צריך להאמין במה שאתה מוכר. אם אתה לא מאמין במה שאתה מוכר, אתה לא יכול למכור אותו. וגם אם אתה ביישן אתה לא יכול להיות איש מכירות טוב".

ועוד מהרב קוטלרסקי: "הרבי עדיין מוביל את התנועה, אנחנו רק פקידים. אני לא מייחס לעצמי שום מנהיגות בשום צורה או דרך. אם מישהו היה אומר לי שהוא נוסע בשבילי לשליחות למומבאי או ניגריה או בכל מקום, הייתי אומר לו שהוא צריך לראות מהר פסיכיאטר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.