מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשע״א 30.05.2011

המשימה הראשונה של היו"ר הנבחר: פגישה עם הרב החב"די

לראשונה מזה שבע שנים נבחר יו"ר חדש למועצה הדתית בראשל"צ, אלון מליחי, זאת לאחר עתירה שהוגשה לבג"ץ. מליחי עבד בעבר באגף לתרבות חרדית בעירית ראשל"צ, ומוכר כאוהד חב"ד בעיר, והמסייע לשלוחי חב"ד ● בשיחה עם COL אמר מליחי כי בימים הקרובים יפגש עם רב קהילת חב"ד בראשל"צ הרב מרדכי צבי דוברבסקי כדי ללמוד מקרוב מה ניתן לסייע לקהילת חב"ד והשלוחים בעיר  לסיפור המלא
המשימה הראשונה של היו
היו"ר החדש של המועצה הדתית בראשל"צ אלון מליחי ורב קהילת חב"ד הרב מרדכי צבי דוברבסקי

כתב COL

לראשונה מזה שבע שנים נבחר יו"ר חדש למועצה הדתית בראשל"צ, אלון מליחי, זאת לאחר עתירה שהוגשה לבג"ץ. מליחי עבד בעבר באגף לתרבות חרדית בעירית ראשל"צ, ומוכר כאוהד חב"ד בעיר, והמסייע לשלוחי חב"ד.

לאחר בחירתו של מליחי פה אחד בידי המועצה הדתית, הגיש חמי דורון, ח"כ לשעבר ממפלגת שינוי, עתירה לבג"ץ נגד מינוי המועצה הדתית בראשון לציון, ונגד מינויו של אלון מליחי לעמוד בראשה. במסגרת ההליכים נתן בג"ץ צו על תנאי האוסר על המועצה הדתית להתכנס עד להחלטת בג"ץ בנושא.

בהחלטה שניתנה ביום ראשון השבוע בבג"ץ כתב השופט אליקים רובינשטיין כי המועצות הדתיות הן גופים עתירי תקציבים, ותקציב המועצה בראשון לציון הוא 14 מיליון שקל), וניתן להביא בחשבון גם פעילות ציבורית רבת-שנים ומוכחת בחיי הדת במקום כאחד הקריטריונים הנוספים או החלופיים להתאמה".

בעתירה ביקש חמי דורון לכלול גם נשים בגוף הבוחר. על כך כתב רובינשטייין כי "הואיל ונשים הן בבירור חלק חשוב ומרכזי בציבור הנזקק לשירותי הדת, ראוי כי בכל מועצה דתית שתורכב מכאן ואילך, על השר לשירותי דת ושאר הגופים הממנים לשקוד על מינוי נשים. נושא זה, מכבר אין חולק על מצב היתכנותו, וכיום לא ייתכן חולק על היותו ראוי, נחוץ והולם".

בשיחה עם COL אמר מליחי כי "חשוב לי לשנות קודם כל את מבנה המועצה הדתית. לא ראוי לעיר מתקדמת ויציבה כלכלית כמו ראשל"צ שיהיה לה מבנה כה ישן. בנוסף, בנושא הכשרות אנו צריכים לתת מענה לבעלי עסקים ולתושבים שסומכים עלינו".

מליחי סיפר כי בימים הקרובים יפגש עם רב קהילת חב"ד בראשל"צ הרב מרדכי צבי דוברבסקי כדי ללמוד מקרוב מה ניתן לסייע לקהילת חב"ד והשלוחים בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.