מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשע״א 27.05.2011

אהרן-דב הלפרין: "מכאן ואילך הכל יהיה באופן של מוסיף והולך"

הורתו ולידתו של 'כפר חב"ד' היו בתהלוכה ההיסטורית של שנת תש"מ, ומאז 'קול השופר הולך וגובר' ● גם אם היתה תקופה קצרצרה של 'העלם והסתר', יש לנו כל הסיבות לקוות ולהאמין שמכאן ואילך הכל יהיה באופן של מוסיף והולך ● עורך "כפר חב"ד", הרב אהרן-דב הלפרין, בטור אופטימי לרגל צאת העיתון מחדש  למאמר המלא
אהרן-דב הלפרין:
מוסיף והולך. הרב הלפרין במערכת "כפר חב"ד"
הרב אהרן-דב הלפרין

במשך שלושים שנה אנו חוגגים בל"ג בעומר 'יום הולדת' לעיתון. אף שהתאריך המופיע בעמוד השער של הגיליון הראשון הוא בחודש תמוז – הורתו ולידתו של 'כפר חב"ד' בתהלוכה ההיסטורית של שנת תש"מ.

לרבים מאתנו זכורה בוודאי התהלוכה של אותה שנה בתל-אביב, לראשונה בתולדותיה של העיר הגדולה, כאשר למעלה מרבבת ילדים, מבתי-ספר לא דתיים, זעקו יחד "שמע ישראל".

האירוע ההיסטורי הזה היה המדרבן העיקרי להקמת שבועון "כפר חב"ד". היה זה בעקבות העובדה שהעיתון החרדי היחיד שהיה באותם ימים (ונשלט בעקיפין על-ידי חוג ידוע) לא רק שלא דיווח על המעמד ההיסטורי האדיר והנדיר של קידוש-שם-שמיים – שאפילו התקשורת הלא-דתית דיווחה עליו בהרחבה – אלא אף יצא במודעה גדולה של מחאה על כך ש"רוצים לטמא את ילדי ישראל". לא פחות ולא יותר. (ראה בהרחבה במדור "מאחורי הקלעים" בגיליון זה).

באותם ימים לא היה לחב"ד שום כלי ביטוי שבו יכלה להגיב על אותה מלחמת שנאה ואף לא התאפשר לה לפרסם את תגובתה בעיתון החרדי היחיד שהיה באותה עת. זה היה הגורם המדרבן שהביא להקמת 'כפר חב"ד', שבהופעתו הרצופה והסדירה, הפך מיד מההתחלה לעיתון חי ותוסס שנשא ברמה את קול החסידות, הביא לצבורים רחבים את אורו ותורתו של הרבי ודיווח על כל הנעשה בעולמה של חב"ד.

וקול השופר, שהלך וגבר משבוע לשבוע, בכוחו ובעידודו של הרבי – ימשיך בעזרת ה' לגדול ולהתחזק, עד לקיום ה'תקע בשופר גדול לחרותינו', ועד בכלל.

גם אם היתה תקופה קצרצרה של 'העלם והסתר', יש לנו כל הסיבות לקוות ולהאמין בשבוע זה של 'מזלו גובר' שמכאן ואילך הכל יהיה באופן של מוסיף והולך.

ההתעוררות המרגשת של רבים מאד מאנ"ש, מדרבנת להזכיר פעם נוספת את קריאתו הנדירה של הרבי - במכתב המיוחד לגיליון ה-500 - לכל אחד ואחת: לעשות ככל יכולתו בכל הקשור להוצאתו לאור והפצתו של עיתון חשוב זה.

קידוש-שם-שמיים

מי שחשב באותם ימים כי אכן יצליח לעצור את תהלוכות הקודש של ילדי ישראל, התבדה עד מהרה. משנה לשנה הלכו והתרבו תהלוכות הענק שבכל אחת מהן השתתפו אלפי ילדים, ברובם מבתים לא-דתיים ואף מתבוללים, שצעדו כמעט בכל מקום בעולם: בירושלים ובניו-יורק, בתל-אביב ובלונדון, בחולון ובאנטוורפן, באילת ובמרוקו, בעפולה ובפאריס, בנתניה ובמלבורן, בבאר-שבע וביוהנסבורג, בתוניס ובהונג-קונג, וכך בכל תפוצות ישראל, כשבפיותיהם הטהורים של הילדים קבלת עול-מלכות-שמים ובידיהם שלטים וכרזות הקוראים לקיום תורה ומצוות.

שום פעילות חינוכית בדור הזה, כמו גם בדורות קודמים, אינה דומה בהיקפה ובעומקה למבצע האדיר של חינוך ילדי ישראל שזכו לבצע שלוחי וחיילי הרבי בכל קצווי תבל, ואשר מגיע לביטויו המרגש בתהלוכות הקדושות של קידוש שם-שמים שהתקיימו ביום ל"ג בעומר בכל פזורות העם היהודי, בארץ ובתפוצות.

ההשפעה העצומה של תהלוכות-הקודש מעבר למגבלות הזמן והמקום, ההתרגשות האדירה שהן מעוררות בקרב מאות אלפי המבוגרים הצופים בהן, והמהפך שהן חוללו באלפי בתים בישראל – כל זה סיפור בפני עצמו, ששייך לפרק המפואר בהגשמת הייעוד: "והשיב לב אבות – על-ידי בנים".

ההשתתפות הגדולה של מאות אלפי ילדים מבתי-ספר לא דתיים, בלוויית הוריהם ומוריהם, בתהלוכות הגדולות בערי ישראל – מוכיחה יותר מכל כי לב ישראל ער הוא וכי הכמיהה לתורה וליהדות אמיתית קיימת בקרב העם כולו, על כל שכבותיו; כשם שההשתתפות העצומה של ילדי הת"תים מכל החוגים בתהלוכות-הקודש, בירושלים ובבני-ברק, בבורו-פארק ובאנטוורפן ובכל ריכוז חרדי – מוכיחה אף היא יותר מכל את אחדותם הטהורה והאמיתית של כל שלומי אמוני ישראל הנושאים עיניהם לשלום ואחדות.

המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים וייקרא בהם שמי ושם אבותיי אברהם ויצחק וידגו לרוב בקרב הארץ.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.