מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשע״א 27.05.2011

מסע התמימים לקברים באוקראינה ● גלריית ענק מרהיבה

כ-50 מתלמידי ישיבת "תומכי תמימים" בנתניה יצאו בתחילת השבוע ל"מסע התמימים" לקברי רבותינו נשאינו שבאוקראינה ● אל המסע הצטרפו ראש הישיבה הרב משה אורנשטיין ורב קהילת חב"ד בעיר הרב מנחם וולפא ● COL מגיש: יומן מסע מרגש וגלריית תמונות ראשונה לסיפור המלא

מנדי

נחיתה בקייב בשעה 5 אחה"צ. אוטובוסים הסיעו אותנו לטרמינל המרכזי שם המתינו הפקידים האוקראינים שהחתימו את דרכוננו באשרות כניסה.

יוצאים את הטרמינל תוך שירים וריקודים, השירה החזקה משכה תשומת לב רבה, בפרט לאחר שנעמדנו לתמונה המרכזית על שער הטרמינל, תמונה שונה בנוף הטרמינל..

יציאה להאדיטש, מקום מנוחתו כבוד של אדמו"ר הזקן. עוצרים בצידי הדרך לתפילת מנחה. נסיעה בת 4 שעות. נכנסנו לעיירה הקטנה בשעה 11 בלילה, טבלנו במקווה הממוקם בבית שע"י הציון, מעריב, וחיש מהר התיישבנו להתוועדות לוהטת ומעוררת במיוחד שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה. עייפים מאד. אבל מי חושב על שינה בהאדיטש של 3 לפנות בוקר..

3 בלילה ירדנו בזהירות את מעלה המדרגות המפורסם המוביל לציון. נכנסנו כולנו יחד. ניגנו את כל ניגוני רבותינו נשיאנו. התרגשות אדירה פורצת. עד מתי?!, נשמעה הזעקה.

לינת הלילה בבית המלון המקומי, (קבוצת בחורים הלכה לישון בבית פרטי שממוקם אי-שם בקצה העיירה), העייפות הכריעה ונרדמנו מייד. ל-3 שעות בלבד.
השכמה בשעה 7:00 בבוקר. טבילה בנהר השוכן למרגלות הציון הק'. סדר חסידות מיוחד ומעניין בתורת אדמו"ר הזקן. שחרית, ארוחת בוקר. נוסעים לאדמו"ר האמצעי, לניעזין. ניע זשוריצי כלאפצי.. נסיעה של 4 שעות. כאן זה נחשב לנסיעה קצרה במיוחד. הנסיעה מנוצלת להתוועדות חסידית תוססת. הכנה לכניסה לאדמו"ר האמצעי. הרבנים אורנשטיין וולפא 'עושים' את העבודה. החבר'ה נכנסים ללחץ. עוד רגע אצל הרבי האמצעי..

ניעזין. נכנסנו לבית החיים (בכניסה מוצבת באר מים חיים, שם נטלנו את הידיים), חולצים את הנעלים. בדביקות רבה ניגנו את הניגונים המכוונים של רבותינו נשיאנו וביקשנו שוב ושוב מרבותינו נשיאנו שיעתירו תפילה בעדנו ויזרזו את ההתגלות. הייתה התרגשות גדולה.

אתנחתא קלה וחוזרים לקייב, שם אנו מתכוונים לעלות על הרכבת הנוסעת ניקולייב עיר הולדתו של הרבי, נסיעה בת 10 שעות, נעדכן שנגיע.