מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״א 26.05.2011

קוגל ירושלמי > חנה בקרמן, באר-יעקב

המדור הפופולרי 'מתכון מסביב לעולם' מארח השבוע את חנה בקרמן, השליחה בבאר-יעקב ● המתכון שלה: קוגל ירושלמי ● והמסר? מתאים לכולנו לסיפור המלא
קוגל ירושלמי > חנה בקרמן, באר-יעקב
מאת שלומית, COL

קוגל ירושלמי

מוצרים:
● חבילת אטריות בינוניות
● 3 ביצים
● מלח
● סוכר
● שמן
● פלפל שחור
● פלפל חריף

אופן ההכנה:
מרתיחים את האטריות במים עם חצי כפית מים ומצננים מעט, לאחר מכן מסננים היטב ומעבירים לקערה.

מוסיפים: חצי כף מלח, 8 כפות סוכר, פלפל חריף (לפי הטעם), פלפל שחור, 3
ביצים,4\1 כוס שמן - ומערבבים הכל יחד.

משמנים מחבת ומטגנים 3 כפות סוכר עד שהסוכר משחים מעט ומייד מעבירים לבלילה תוך כדי ערבוב מהיר. שופכים את הבלילה למגשי "אינגליש-קייק" ואופים מכוסה בנייר כסף על 180 מעלות כ-60 דקות.

על השליחות:
לבאר-יעקב הגענו לפני 20 שנה כשזו הייתה שוממה ומעוטת מבנים ושכונות. כיום מול ביתנו צמחו להם מגדלים רבי-קומות כאשר בכל בניין גרים מס' נפשות כשל שכונה.

הציבור הוא הטרוגני למדי, אנשים הבאים מכל רחבי הארץ וחולשים על כל רמות הציבור החל מפועלים פשוטים וכלה ברופאים וכו'.

כיום, אף שזאת לנו השנה בה אנו נכנסים לעשור השלישי, אנו מצויים במעיין נקודת התחלה מבחינת הכרות עם האוכלוסייה מכיוון שהיא גדלה במימדים עצומים. חשנו את זה כבר במס' הילדים שהשתתפו בתהלוכת ל''ג בעומר – אפשר לומר שהכמות ממש הכפילה את עצמה.

הפעילות שלנו משתרעת על כל השנה כך שבכל מועד, או חג ישנה התוועדות או אירוע.

עם השנים ב"ה כבר פתחנו 2 בתי כנסת רבי מתפללים מכל גווני הציבור, אפילו הבחורים שלומדים בישיבות הליטאיות בבאר יעקב מצטרפים לבית-הכנסת במהלך השבוע והשבתות.

מפאת המרחק הקצר (רגלי) מבית-הרפואה "אסף הרופא" מטבע הדברים שהוא הפך להיות מרכז משמעותי מאד לפעילות שלנו, בית-הרפואה אף שייך למועצה המקומית בעיר כך שהיא מסייעת ותומכת בפעילות בית-חב"ד באופן מיוחד גם בפעילויות לבני העיר עצמה.

בין השאר אנו תמיד משתדלים לעזור גם בסיוע הומניטארי, אם זה באירוח משפחות שיקיריהם מאושפזים בבית הרפואה, או מתן ארוחה כשרה באופן יומיומי לבחור חולה שחפת בבידוד.

פרויקט מיוחד שהקמנו עם השנים נקרא "מעגל חברים" שבמהלכו אנו מעניקים סיוע לילדים עם מוגבלויות וכן אלו המאושפזים בבית החולים, מחלקים להם יצירות, משלוחי מנות ועוד...

אנו מתמקדים בבית-הספר "אסיף" המיועד לילדים עם מוגבלויות הקיים במתחם בית-הרפואה מבחינת עשייה וארגון אירועים המיוחדים להם.

מידי שנה בחג-החנוכה אנו מפיקים את ה"חנוכייף". לוקחים את הילדים ומשפחותיהם ל"בית חלומותיי" כל ילד מקבל חנוכייה וכולנו חוגגים יחדיו בזמר ובשיר.

הכח הנשי בשליחות: כשרואים שהאישה מתפעלת חיים שלמים מבית ומחוץ וכל זה מבלי לגרוע באיכות של אף אחד מהצדדים, אדרבה הבית מלא אור, נקי ומתפקד כראוי – זה מעורר הערכה רבה. אנשים רואים שהיהדות זה דבר יפה, היכולת להקשיב לכל אחד ולתת פינה חמה לכולם.

מסר: דוגמא חיה, עצם ההליכה ברחוב עם הילדים יכולה לפעול!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.