מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״א 30.03.2011

בשורה לתושבי כפר-חב"ד: נתב"ג ישאר סגור בלילה להמראות

בג"ץ פסק כי נמל-התעופה בן גוריון ישאר סגור להמראות בלילה ואף צמצם את המראות אל על בלילות שישי ובמועד, שנועדו במקור רק לצרכי "שמירת שבת"  לסיפור המלא
בשורה לתושבי כפר-חב
כפר-חב"ד מחלון מטוס (צילום ארכיון: מאיר דהן, COL)

בשורה טובה לתושבי כפר-חב"ד: בג"ץ פסק הבוקר (רביעי) נמל-התעופה בן גוריון ישאר סגור להמראות בלילה ואף צמצם את המראות אל על בלילות שישי ובמועד, שנועדו במקור רק לצרכי "שמירת שבת". העתירה הוגשה על-ידי עיריית חולון.

עם תחילת שיפוץ מסלולי נתב"ג ביוני 2010 התיר שר התחבורה, ישראל כץ לרשות שדות התעופה (רש"ת) לאפשר המראות במהלך הלילה - בניגוד למצב ששרר קודם לכן, בו היה נתב"ג סגור להמראות בתקופת החורף בין השעות 01:40 - 05:50 ובתקופת הקיץ בין השעות 01:40 - 04:50. העתירה כוונה מלכתחילה כנגד החלטה זו.

"הארץ" מדווח כי במהלך הדיונים הרבים הסתבר לעותרת כי עוד בטרם הוגשה העתירה ובטרם החל שיפוץ המסלולים, התיר שר התחבורה לרש"ת לאפשר המראות בעונת החגים, כבר מהשעה 03.50 לפנות בוקר וכי לחברת אל על הותרו המראות בלילות שישי, במהלך כל הלילה לשם "שמירת השבת". משהסתבר לעותרת, כי ההיתר להמריא מן השעה 03.50 ניתן מלכתחילה בחוסר סמכות וכי אל על ניצלה את ההיתר שנועד לשם "שמירת השבת", לצרכיה המסחריים, הורחבה במהלך הדיונים העתירה אף כנגד חריגות אלה.

בהחלטת בג"ץ נכתב כי "יבוטל ההיתר להמראות בלילה שניתן על ידי שר התחבורה ונתב"ג יהיה סגור להמראות כאמור בתקופת החורף בין השעות 01:40 - 05:50 ובתקופת הקיץ בין השעות 01:40 - 04:50; אין כל היתר להמריא בעונת החגים מן השעה 03:50 בבוקר".

כמו כן, נקבע מנגנון מוסכם לאישור קונקרטי של כל המראה והמראה בתחום האסור, תוך דיווח על כל אישור והסיבות לאישור לעותרת. כמו כן, יותר לאל על להמריא בתחום האסור בערבי שישי וחג רק לצרכי "שמירת שבת", תוך קביעה ברורה כי "ההחרגה היא לצרכי שבת ומועד כראוי, ואין נושאים את שם השבת לשווא חלילה".

מרשות שדות התעופה נמסר כי היא תכבד את פסיקת בג"ץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.