מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״א 30.03.2011

טבריה: חגיגה גדולה לכבוד גמרה של תורה ● גלריה

בתום חגיגת סיום המחזור הכ"ט בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור ל' בספרי "היד החזקה" לרמב"ם שנערכה אמש (שלישי) על קבר הרמב"ם בטבריה, פנה הקהל לשלב השני של החגיגה, התקיים במלון 'לאונרדו' בעיר ● באירוע נטלו חלק משפיעים, שלוחים, רבנים אישי ציבור ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ ● במהלך חגיגת הסיום הושמע 'הדרן' על הרמב"ם, ורבנים נשאו דברי תורה  לדיווח ולתמונות   חגיגות סיום הרמב"ם נפתחו בקבר הרמב"ם ● גלריה ראשונה  
טבריה: חגיגה גדולה לכבוד גמרה של תורה ● גלריה
צילום: שמוליק סופר
כתב COL

בתום חגיגת סיום המחזור הכ"ט בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור ל' בספרי "היד החזקה" לרמב"ם שנערכה אמש (שלישי) על קבר הרמב"ם בטבריה, על ידי מטה לימוד הרמב"ם היומי שבצעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ובשיתוף בית חב"ד טבריה בהנהלת השליח הרב יוסף קרמר, פנה הקהל לשלב השני של החגיגה, התקיים במלון 'לאונרדו' בטבריה.

באירוע נטלו חלק משפיעים, שלוחים, רבנים אישי ציבור ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ. את שרביט ההנחייה נטל המנחה המחנך הוותיק, הרב נפתלי רוט, מנהל המרכז חינוכי חסידותי בירושלים שלאחר דברי פתיחה, עורר בדברי הרבי על ה"שטורעם" הגדול שעשה הרבי מעניין הלימוד והחשיבות של הסיומים ברוב פאר והדר.

רבה של מנחמיה הרב דוד ועקנין נשא דברים על מעלת תקנת לימוד הרמב"ם, וציין שהרבי חיבר את עם ישראל "יד ביד" באמצעות לימוד הרמב"ם. מזכיר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי קרא לחזק את תקנות הרבי בכלל ואת תקנת לימוד הרמב"ם בפרט. רבה של כרמי יוסף הרב אליעזר ברוד נשא בטוב טעם הדרן על הרמב"ם משיחתויו של הרבי, ודיבר על תפקידו של אליהו הנביא בימות המשיח.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש, הרב יוסף יצחק אהרונוב, לשאת דברי ברכה. הרב אהרונוב ציין כי מכיוון שספר הרמב"ם הוא ספר של הלכות, צריך להזכיר את ההלכה המפורשת בשולחן-ערוך, בנוגע לאיסור לתת לגויים להיכנס לשטחים הסמוכים לספר. "עכשיו כולנו רואים את הדם היהודי שנשפך בגלל שלא שומעים בקול התורה ולא מקשיבים לזעקותיו של הרבי", אמר וקרא לממשלת ישראל – לשמוע בקול התורה וההלכה, להפסיק את כל הדיבורים התמוהים והמזעזעים על "הקמת מדינה" לשונאי ישראל בחלקים מארץ-ישראל.

הרב מרדכי ביסטריצקי רב קריית חב"ד בצפת, נשא דברים על הצורך באחדות ישראל ואהבת ישראל, והרב שמריהו לרנר מירושלים סיפר על "כולל רמב"ם" הפועל בירושלים על ידי המרכז חינוכי חסידותי של צעירי חב"ד, ועל דפי לימוד עם שאלות בשלושה פרקים ברמב"ם, המוצגים מידי יום, לאברכי הכולל.

במהלך חגיגת הסיום נשאו דברים גם: הרב דב טייכמן מרבני העיר טבריה שעורר על חיוק תקנת לימוד הרמב"ם, הרב סיני מאיר פרנקל רבה של יבניאל שעורר להכנת העולם לביאת המשיח, והרב שלמה דידי רב עמק הירדן ומזכיר בית הדין בטבריה שהזכיר את פועלו הרב של השליח בטבריה הרב יוסף קרמר.

הת' ראובן זאיינץ, מתלמידי ישיבת "תומכי תמימים" בטבריה סיפר על שיעורי רמב"ם הנערכים בישיבה שלוש פעמים בשבוע לציבור הרחב, ואת דברי הסיום, הביא המארח, מנהל בית חב"ד בטבריה, הרב יוסף קרמר, הביא משיחות הרבי על מעלת לימוד הרמב"ם, והודה לצעירי-אגודת-חב"ד על העזרה והסיוע.

האירוע ננעל בשירה ובריקודי שמחה שנמשכו שעה ארוכה עם האורגניסט ר' טוביה חבקין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.