מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשס״ד 14.07.2004

חנוכת מבנה 'בית חב"ד' בגורג' טאון

תנופה חדשה לפעילות בית חב"ד בגורג' טאון: חגיגת 'חנוכת הבית' מכובדת התקיימה במתחם החדש שנקנה זה לא מכבר, בהשתתפות מיגוון מהאוכלוסיה היהודית על כל חוגיה שהגיעו לחגיגת חנוכת הבית של בניין ה"בית חב"ד", באירוע נטלו חלק הרב חיים יהודה קרינסקי והרב משה קוטלרסקי, והשליח הרב אברהם ישעי' הולצברג.בעוד שמבואות העיר ניו יורק וכל רחובות שכונותיה היו ריקות מאדם לרגל חגיגות יום העצמאות האמריקאי, הרי שכאן נראו תושבי האיזור לבושים חגיגית, צועדים רגלית או מגיעים בכלי תחבורה, להצדיע לפעילות שקיימת זה מכבר, ולהשתתף באירוע שלבטח יתן תנופה רבתית לחיי היהדות הגאה והבוטחת שהחלו לפרוח ברובע זה של ניו יורק העיר.
חנוכת מבנה 'בית חב
צילום: אשר ליצמן
בפינת הרחוב ניצב לו בית אבן גדול ומרשים, שימקד בתוכו מעתה את מיגוון הפעילות הקהילתית והחינוכית שמקיימים השליח הרב הולצברג ורעייתו בשנים האחרונות, ברוח חב"דית מקורית ונאמנה. לפני חודשים מספר שופץ המקום כיאה לשגרירות של חב"ד ליובאוויטש באיזור, ובסמיכות לחג הגאולה י"ב-י"ג תמוז נחנך הבית שיהווה מעתה מקום לתורה ולתפילה, לחינוך יהודי ולהפצת מעיינות החסידות, באגפיו השונים.

תמונה מאירת פנים של הרבי - המשלח, ניצבת לה בקידמת המאהל שנבנה בחצר הגדולה במיוחד לכבוד האירוע, ואל שולחן הכבוד מתיישבים בזה אחר זה רבנים חשובים, חברי ועד צעירי אגודת חב"ד העולמית שאחראים בצורה ישירה על מפעל השלוחים בבירת המלך, אביו של השליח הרב שלמה אהרן הולצברג, מזכירו של כ"ק אדמו"ר הרב חיים יהודא קרינסקי המשמש גם כיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך', והרב משה קוטלרסקי איש המל"ח החולש בפועל על מערך הבתי חב"ד בכל העולם כולו, שעשה מאמצים מיוחדים לפנות מזמנו העמוס ולהשתתף אישית בפתיחה החגיגית של עוד נקודת אור שתכריע בודאי במערכה ותחיש את בוא הגאולה.

אורח חשוב נוסף הוא הרב אברהם לוי, רבה של הקהילה הספרדית בעיר שכיבד את המעמד בנוכחותו, ומסייע רבות בכל מרצו לשגשוג הפעילות של הרב הולצברג במקום. בר עשיר ועמוס במאכלים ומגדנות ערוך בטוב טעם בצידי המאהל, והמפגש החמים שלתוכו נשאבים כל הנכנסים, מתנהל בצורה מיוחדת על ידי השליח ורעייתו, המקבלים כל אחד ואחת במאור פנים מיוחד השמור להם. וכך, מתוכה של אוירה נינוחה ורגועה אופיינית ל'סאנדיי' אמריקאי טיפוסי, מתבקש הקהל הרב שלא מפסיק לנהור לתפוס את כסאותיהם שעד מהרה מתמלאים עד אפס מקום, ולהאזין לברכותיהם של האורחים הנכבדים.

ראשון ניגש הרב משה קוטלרסקי, שזה עתה חזר משדה התעופה, לשם ליוה את בתו וחתנו הרב ברוך גרינברג ורעייתו, היוצאים לשליחות לעיר אושן סייד בקליפורניה, ומבשר לקהל המגיב בתשואות סוערות כי היום יוצאים לדרכם מאות זוגות של סטודנטים חב"דיים צעירים, שהחליטו לאור בקשתו של הרבי מליובאוויטש, להמיר את ימי החופש והמנוחה שלהם בימי פעילות שוקקים בערים נידחות ושכוחות, כמו גם במרכזים פורחים שאים בהם עדיין בית חב"ד קבוע.

כאן מונה הרב קוטלרסקי רשימה חלקית של המקומות, לרוב הנאספים הם כלל אינם מוכרים ואת כולם הם משאירים בפיות פעורים, הוא מסביר בשפה קולחת את מיגוון הפעילות בה יעסקו ואת העיקר כי יציתו את האש היהודית בכל מקום ישוב שגרים בו בני ישראל.

הרב קוטלרסקי כבעל נסיון עשיר בפתיחת בתי חב"ד ובביסוסם מן המסד עד לטפחות, קורא לציבור ליטול חלק פעיל בהקמתו ובהתרחבותו של בית חב"ד שלב אחרי שלב ולהיות שותפים של ממש בבניית מקדש מעט זה בליבה של גורג' טאון, ולאור היכרותו האישית עם השליח הרב הולצברג ומשפחתו הוא לא מהסס לנבא עתיד מזהיר למגדלור היהדות שנבנה והולך.

אחריו מוזמן הרב קרינסקי, שמזכיר את העובדה כי בית חב"ד זה נחנך בסמיכות ליום ההילולא ג' תמוז, שציין את שנת העשור להסתלקות, וכי אירוע זה אין יותר טוב ממנו כדי להסביר את המינוח שלרבים המתבוננים מבחוץ קשה להבין את קיומו "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", העיתונות העולמית סקרה בכתבות ענק את כוח ההמשכיות של תנועת חב"ד, ואת התפתחותה אדירת הממדים של מפעלו של הרבי. נטיעת האילן הזה שיגדל ויתפתח בגורג' טאון היא חוליה בשרשרת אין סופית של בתים ומוסדות שדברי הרבי והוראותיו משמשים בהם כמורה הדרך וכמרשם לחיים נכונים ומלאים במטרה לקיים את התכלית להביא לימות המשיח.

הרב הולצברג, חתן האירוע, מודה במילים נרגשות לכל אחד מהמשתתפים, ומזכיר את החלק החשוב שיש לכל אחד מהנוכחים בהתבססות של בית חב"ד, בסקירה תמציתית הוא מעביר את קורות הפעילות החב"דית בגורג' טאון והסביבה, ואחר מבשר על התוכניות החדשות ועל התנופה שתבוא עם חנוכת מבנה הקבע לבית חב"ד האיזורי, בית חם ופתוח זה - הוא אומר - נתון יהיה להצלחה המירבית לה אנחנו מייחלים בתמיכתכם החשובה באופנים השונים.

חברי צעירי אגודת חב"ד העולמית, שהשתתפו באירוע, הרב משה פסח גולדמאן, הרב חיים מאיר ליברמן, הרב כתריאל קסטל, הרב שלמה פרידמן, הביעו את ברכתם החמה לשליח הרב א"י הולצברג ומשפחתו שהגיעו לאיזור בתמיכתם כמי שאחראים מתוקף תפקידם על עשרות השלוחים באיזור, בפיו של חבר צא"ח הרב חיים מאיר ליברמאן, שבשם היו"ר שנבצר ממנו להשתתף הרה"ח ר' דוד רסקין, חבר ההנהלה הרב מנחם מענדל שמטוב, והרב שמואל מ"מ בוטמאן, ובשם המשתתפים הנוכחים, חיזק ועודד את התושבים שקבלו לתוכם את משפחת הולצברג, והמריץ את הנוכחים להצטרף לממדי ההצלחה ההולכים וגדלים.

נשיא הקהילה היהודית מר שמואל ציקליר מברך בחום בשם כל אנשי הקהילה הותיקים ואלו שמצטרפים אליה בכל יום כמעט, את השליח הרב הולצברג ורעייתו יחד עם כל בני משפחתו, ומבשר לקהל כי מחירי ה'ריל אסטייט' [נדל"ן] באיזור כבר החלו להמריא, וכי תזוזה גשמית זו מהווה הראי' הכי טובה כי עתיד יהודי גדול מחכה לכל תושבי האיזור, כתוצאה מפעילותו של השליח שהצליח תוך זמן קצר מאוד להתחבב על כל בני הקהילה, בדרכו המיוחדת ובכוחותיו של הרבי מליובאוויטש.

תחושה מרוממת אופפת את כל המשתתפים, דמעות נקוות בעיניהם של המבוגרים ביניהם, שהיו עדים לימיה המפוארים של השכונה ועתה זוכים הם לחיות מחדש את פריחתם של חיים יהודיים וחסידיים תוססים, כולם מבטיחים נאמנה כי יעשו כל התלוי בהם להרתם למען ביסוס והרחבת הבית חב"ד, שיוצא לדרך שבסופה תביא לקיום משאלת לב כולם, הגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממש.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
Rabbi Holtzberg
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
Kol Hakovod took alot of time and effort but you made it. From the Chief Rabbi of Crown Street and member of the Agudas Harabonim ... NF
2.
Nice!!!
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
Please continu the good work
3.
פליאה
כ"ה תמוז ה׳תשס״ד
מה עם השליחים האחרים יהודה פרידמן ואהרון שינברגר
4.
פרידמן
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
קאנארסי (ואולי גם מיל בייסין)
שיינברגר - שליחות בבייגל!
5.
רק לשם שמים
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
כן, גם אני תוהה בקול: מה עם יתר השליחים הפועלים במקום, במסירות נפש ממש?!
הכוונה היא לר' יהודה פרידמן ולר' אהרל'ע שיינברגר. את האחרון אני מכיר באופן אישי. הוא שאר בשרי וכל פעם אני נפעם מחדש, נוכח פעולותיו הברוכות והכבירות להפיץ יהדות בדרכה הצרופה של משנת חב"ד. ר' אהרל'ע ורעייתו שרה לבית גרליץ, עושים דברים גדולים למען עם ישראל - ומותר גם להגיד מילה טובה: תודה.
משפחת שיינברגר העתיקה לפני כשנה את מקום מגוריה מקראון הייטס לג'ורג' טאון כדי למלא את בקשתו של הרבי: להפיץ מעיינותך חוצה.
כה לחי, חב"ד גאה בכם.

ישי ויינר - בני ברק
7.
Hatzlocho Rabo
כ"ו תמוז ה׳תשס״ד
Rabbi holtzberg
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.