מערכת COL | יום י"ט אדר א ה׳תשע״א 23.02.2011

כיצד נלחמת קהילת חב"ד במחירי הדירות הגבוהים?

כדי להילחם במחירי הנדל"ן המאמירים התארגנה קהילת חב"ד בצפת לעסקה המזכירה סוג של קבוצת רכישה. ראשי קהילת חב"ד הגיעו להסדר עם משרד התיווך בעיר 'נרקיס נכסים והשקעות', שהם יפנו למשרדו את אנשי הקהילה, ומשרד התיווך מתחייב מראש על טבלת מחירים מוסכמת, כך מדווח mynet   לסיפור המלא בלעדי: כך נלחמים חב"ד בצפת במחירי הדירות
כיצד נלחמת קהילת חב
קריית חב"ד בצפת

אבנר לוטן

כדי להילחם במחירי הנדל"ן המאמירים התארגנה קהילת חב"ד בצפת לעסקה המזכירה סוג של קבוצת רכישה. ראשי קהילת חב"ד הגיעו להסדר עם משרד התיווך בעיר 'נרקיס נכסים והשקעות', שהם יפנו למשרדו את אנשי הקהילה, ומשרד התיווך מתחייב מראש על טבלת מחירים מוסכמת, כך מדווח mynet.

למרות שצפת היא ישוב הנמצא בפריפריה, גם בה זינקו מחירי הנדל"ן הן בתחום השכרת דירות והן במכירה וקנייה. לתושבים החרדים של העיר, שמרביתם נמצאים בעשירונים התחתונים מבחינה כלכלית, זה יצר בעיה קיומית. ראשי קהילת חב"ד בעיר החליטו לעשות מעשה והקימו סוג של קבוצת רכישה.

הם הגיעו להסכם עם נרקיס חניא, הבעלים של משרד התיווך 'נרקיס נכסים והשקעות', שהם ידאגו להפנות אליו את אנשי קהילת חב"ד, והוא בתמורה יתחייב על טבלת מחירים מוסכמת שתהיה זולה ממחירי השוק, ובעיקר תהיה צפויה ולא משתנה תדירות. 

ההסכם מתייחס רק לשכירות של דירות ועל פי טבלת המחירים מחירי השכירות נעים מ-1,300 שקל לדירת שלושה חדרים עד למקסימום של 1,800 שקל לחודש לדירת 4 או 5 חדרים. בטבלה יש גם פירוט של מחירים לפי רחובות שונים בעיר. אבל ההבדלים אינם משמעותיים.

בהודעה שהוציאה הנהלת כולל חב"ד נכתב: הנ"ל ('נרקיס נכסים והשקעות') התחייב וחתם אצל המד"א הרב ביסטרצקי שליט"א כדלהלן: ישכיר דירות בקרית חב"ד וכנען במחיר שנקבע בטבלת המחירים המצורפת. לא ימכור ולא ישכיר דירות בקרית חב"ד ללא קבלת אישור מן הרב. ייקח מחירי תיווך הוגנים מיוחדים לאנשי שלומנו". 

ראש כולל מוסדות חב"ד, הרב יורם מעודה, אמר בעקבות פרסום היוזמה, כי "המצב קטסטרופלי והחלטנו שניתן לבנות שוק מקומי הגיוני שיאפשר לציבור לרכוש ולשכור בתים בעלויות הגיוניות".

נרקיס חניא גם כן התייחס ואמר: "אנחנו מבצעים כאן ניסיון מעניין לבנות בועת נדל"ן חדישה שתתאים לצרכי התושבים במקום. במידה שהדבר יצליח, ישנו רעיון להמשיך עם הפרויקט למקומות נוספים בעיר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.