מערכת COL | יום י"ז אדר א ה׳תשע״א 21.02.2011

יוקר המחיה: כך מתמודדים עם הפעלת מפעלי החסד

בעקבות התייקרות המחירים, נראה כי גם ארגוני החסד מתקשים להמשיך בפעילות הקבועה של חלוקת סלי מזון והחזקת בתי תבשיל, כשהתקציב העומד לרשותם, כבר לא יספיק לרכישת מוצרים ● צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב מדרבן ומסייע ל-273 הסניפים בישראל לחזק ולהרחיב את מפעלי החסד ● שיח שלוחים: הרב יגאל ציפורי, הרב שגיא הר שפר, והרב יוסף אלגזי מספרים על ההתמודדות, ומספרים על משפחות נורמטיביות שהמצב הכלכלי משפיע קשה גם עליהם  לסיפור המלא
יוקר המחיה: כך מתמודדים עם הפעלת מפעלי החסד
חלוקת מזון. מימין: הרב יגאל ציפורי, הרב שגיא הר שפר, והרב יוסף אלגזי
כתב COL

תופעת התייקרות המחירים, לצד עליית מחירי הדלק כבר הפכה לעובדה מוכרת בישראל. ההתייקרות פוגעת בעיקר בשכבות החלשות והבינוניות, והנפגעים העיקריים הם כמובן השכבות החלשות. בעקבות ההתייקרות, נראה כי גם ארגוני החסד מתקשים להמשיך בפעילות הקבועה של חלוקת סלי מזון והחזקת בתי תבשיל, כשהתקציב העומד לרשותם, כבר לא יספיק לרכישת מוצרים.

273 סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ מפעילים עשרות בתי תבשיל ובתי תמחוי ברחבי הארץ. צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב מדרבן ומסייע ל-273 הסניפים בישראל לחזק ולהרחיב את מפעלי החסד, ואף קיים בעבר מספר ימי עיון למנהלי סניפי בתי חב"ד בישראל, במהלכם הוצגו דרכי הפעלת ותפעול של בתי תבשיל, מערך חלוקת מצרכי מזון, ועזרה הומניטארית הכוללת: חלוקת ביגוד, ספרים, וכדומה.

"צריכים לסייע לידידים שרק לאחרונה תרמו לנו"

הרב יוסף אלגזי מנהל בית חב"ד בשכונת קריית יובל בירושלים מקיים פעילות חסד עניפה ומפעיל בית תבשיל יחד עם עמותת "חסדי יוסף". מידי יום חמישי, הוא מפעיל "שוק ירקות ופירות", בו יכולים תושבי השכונה לרכוש פירות וירקות איכותיים במחירים מסובסדים.

"אין ספק כי המצב החדש מהווה בעיה קשה עבורינו. יש לנו בית תמחוי שעובד כל יום ומחלק עשרות מנות חמות, ומדובר בעלויות גדולות מאוד. קשה לנו כעת להחזיק את המקום, ולא ברור לנו כיצד נוכל להמשיך להתקיים לאור הגזירות הכלכליות", הוא אומר.

"המצב הנוכחי מגדיל לנו את הגירעון מידי שבוע. אם בעבר היינו יכולים לממן את פעילות החסד באלפי שקלים בשבוע, הרי שכיום אנחנו צריכים הרבה יותר כסף כדי לממן את הפעילות. יש לנו מקורבים בשכונה שבעבר תמכו בנו, והיום אנחנו צריכים לסייע להם", הוא אומר בכאב.

"במצב הנוכחי קשה להמשיך"

גם הרב יגאל ציפורי מפעיל בית תמחוי "בית בתיה" בקריית שמונה, המתקשה כבר עכשיו לעמוד בתשלומים עקב התייקרות מוצרי היסוד. "אני נדהם לשמוע על אנשים שבמשך חמש שנים היו בסדר, והיום הם זקוקים לעזרה. אנחנו חייבים 350 אלף ש"ח של חשבוניות, ואינני יודע מה לעשות. אנחנו קייטרינג שמוציא מידי יום 600 מנות כל יום.

בית התמחוי ממומן בחלקו על ידי בעלי חברת איתוראן, איזי שרצקי, שתורם לו עשרות אלפי שקלים מידי חודש. חלקו של בית חב"ד במימון המקום נאמד בכ-250 אלף ש"ח מידי חודש. "המדינה עוזרת לנו רק ב-80 אלף שקל בשנה, ממשרד הרווחה. אנחנו מתסכמים על תרומות, אבל במצב הנוכחי קשה להמשיך", מספר הרב ציפורי. 

דברים דומים אומר גם הרב שגיא הר שפר מנהל בית חב"ד בנס ציונה. "אנחנו נערכים שכמות הנזקקים רק תגדל מיום ליום, ובמיוחד לקראת חג הפסח המשופע בהוצאות רבות במיוחד. אנחנו מקווים שהתרומות לבית חב"ד לא יפחתו, ושנוכל להמשיך לסייע לנזקקים".

בבית התבשיל של חב"ד בנס ציונה סועדים מידי יום עשרות נזקקים, ובמקביל נשלחים עשרות סלי מזון לנזקקים. הרב הר שפר מספר כי קהל הפונים לבית חב"ד מגוון: משפחות נזקקות המוכרות על ידי שירות הרווחה, ולצערינו, גם ממשפחות נורמטיביות שהמצב הכלכלי משפיע קשה גם עליהם. בית חב"ד עובד מול רשויות הרווחה והמערכת הסוציאלית של המדינה ומקבלים את שמות הנצרכים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.