מערכת COL
|
יום י' אדר א ה׳תשע״א
14.02.2011
קריית מלאכי: חבר המועצה החב"די למען רמזור בקסטינה
שבוע אחרי התאונה בה נהרג אור סרוטקין, תלמיד ישיבה כבן 19 מגבעת שמואל בצומת היציאה מעיר בסמוך לקסטינה, נראה כי הצורך המיידי בהסדרת תנועת הולכי הרגל באיזור הופכת לעניין ציבורי מן המדרגה הראשונה ● השבוע שלח חבר המועצה מטעם חב"ד, אברהם הרשקופ, מכתב למנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ישעיהו ברס, ובו הוא קורא ומפציר להסדיר בהקדם האפשרי את מעבר הולכי הרגל מצד אחד של הכביש למשנהו בצומת שהפך לאחד המסוכנים במדינה בעבור הולכי רגל לסיפור המלא

ר' אברהם הרשקופ על רקע צומת קסטינה ● צילום: COL
אליאור עמר, קסטינט
שבוע אחרי התאונה בה נהרג אור סרוטקין, תלמיד ישיבה כבן 19 מגבעת שמואל בצומת היציאה מעיר בסמוך לקסטינה, נראה כי הצורך המיידי בהסדרת תנועת הולכי הרגל באיזור הופכת לעניין ציבורי מן המדרגה הראשונה, למרות שהייתה אמורה להפוך לכזאת כבר עם ההרוג הראשון.
השבוע שלח חבר המועצה מטעם חב"ד, אברהם הרשקופ, מכתב למנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ישעיהו ברס, ובו הוא קורא ומפציר להסדיר בהקדם האפשרי את מעבר הולכי הרגל מצד אחד של הכביש למשנהו בצומת שהפך לאחד המסוכנים במדינה בעבור הולכי רגל. שלושה הולכי רגל לפחות נהרגו בשלוש השנים האחרונות בצומת המדובר, לאחר שנדרסו מכלי רכב חולפים: הצומת נעדר מעבר חצייה, גשר הולכי רגל או רמזור שיסדיר את תנועת העובדים ושבים, כך שבטיחותם מוטלת בסכנה של ממש.
"אנחנו חייבים לצאת למאבק על חיי התושבים", אמר חבר המועצה הרשקופ השבוע ל-"המקומון". "הצומת בקסטינה הרבה יותר גרועה מתחנת הכוח באיזור התעשייה באר טוביה", הוסיף. במכתבו למנכ"ל מע"צ, שאליו היה מכותב גם שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ, כתב הרשקופ, בין היתר: כדי לחצות את הכביש מקריית מלאכי לצומת קסטינה ולהיפך יש לחצות כביש סואן, ללא מעבר בטוח למאות אנשים העובדים לתחנות האוטובוסים הלוך וחזור מידי יום ביומו, תוך סכנת נפשות. בינואר בשנה שעברה קיפחה את חייה נערה כבת 19 בעת שחצתה את הכביש. כל חצייה כמעט נגמרת בכמעט אסון. בשם התושבים אני פונה אלייך ומבקש את שיתוף הפעולה שלך להתקנת מעבר חצייה בסמוך למקום בו כבר קיים רמזור למכוניות- בסמוך לתחנת הדלק פז". הרשקופ הוסיף במכתבו: מעבר חצייה זה, בתוספת מדרכה עם מעקה צמוד לכביש, יאפשר מעבר בטוח, וכל זאת בעלות נמוכה. המחלף המתוכנן במקום אינו פותר את הבעיה באופן מיידי ובינתיים רבים האסונות והקשיים במעבר. אני מקווה לשיתוף פעולה מצידם תוך הפעלת הגורמים הרלוונטיים". הוא חתם את המכתב במשפט מהמקורות לפיו "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".
בעקבות מכתבו, קיבל הרשקופ מכתב תגובה משרד התחבורה, ישראל כץ, ובו הודעה כי מכתבו הועבר לטיפול המחלקה הממונה, וכבר בשבוע הבא הוא יקבל תשובה מפורטת אודות פנייתו. כזכור, בתגובה שהעביר משרד התחבורה ל-"המקומון" בשבוע שעבר, בעקבות התאונה בה נהרג תלמיד הישיבה סרוטקין, הבהיר דובר המשרד, אבנר עובדיה, כי תכניות הקמת הרמזור בקסטינה כבר אושרו באופן סופי, ובתוך זמן קצר אמורות להתחיל העבודות על הקמתו. עם זאת, יש לציין כי הצהרות מן הסוג הזה נשמעו בעבר, אולם בשטח דבר לא השתנה, והצומת נותר מסוכן כשהיה למרות התאונות הקטלניות המתרבות בו. אגב, בתגובתו טען משרד התחבורה כי בעיות סטטוטוריות מצד המועצה האזורית באר טוביה מנעו עד כה את הקמת הרמזור, ובעיות אלו נפתרו רק לאחרונה. מנגד, טען בתגובתו ראש המועצה האזורית באר טוביה, דרור שור, כי למועצה האזורית אין כל אחריות על הצומת המדובר, וכי זה נמצא באחריותה של החברה הלאומית לדרכים. בנוסף למכתבו של הרשקופ, שיגר בשבוע שעבר ראש העיר, מוטי מלכה, מכתב לשר התחבורה כץ ובו דרישה לזרז את תחילת העבודות להסדרת תנועת הולכי הרגל. האם הפעם יפעלו מקבלי ההחלטות כפי שמחייבת המציאות או ששוב "נזכה" למריחת זמן? ימים יגידו.
שבוע אחרי התאונה בה נהרג אור סרוטקין, תלמיד ישיבה כבן 19 מגבעת שמואל בצומת היציאה מעיר בסמוך לקסטינה, נראה כי הצורך המיידי בהסדרת תנועת הולכי הרגל באיזור הופכת לעניין ציבורי מן המדרגה הראשונה, למרות שהייתה אמורה להפוך לכזאת כבר עם ההרוג הראשון.
השבוע שלח חבר המועצה מטעם חב"ד, אברהם הרשקופ, מכתב למנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ישעיהו ברס, ובו הוא קורא ומפציר להסדיר בהקדם האפשרי את מעבר הולכי הרגל מצד אחד של הכביש למשנהו בצומת שהפך לאחד המסוכנים במדינה בעבור הולכי רגל. שלושה הולכי רגל לפחות נהרגו בשלוש השנים האחרונות בצומת המדובר, לאחר שנדרסו מכלי רכב חולפים: הצומת נעדר מעבר חצייה, גשר הולכי רגל או רמזור שיסדיר את תנועת העובדים ושבים, כך שבטיחותם מוטלת בסכנה של ממש.
"אנחנו חייבים לצאת למאבק על חיי התושבים", אמר חבר המועצה הרשקופ השבוע ל-"המקומון". "הצומת בקסטינה הרבה יותר גרועה מתחנת הכוח באיזור התעשייה באר טוביה", הוסיף. במכתבו למנכ"ל מע"צ, שאליו היה מכותב גם שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ, כתב הרשקופ, בין היתר: כדי לחצות את הכביש מקריית מלאכי לצומת קסטינה ולהיפך יש לחצות כביש סואן, ללא מעבר בטוח למאות אנשים העובדים לתחנות האוטובוסים הלוך וחזור מידי יום ביומו, תוך סכנת נפשות. בינואר בשנה שעברה קיפחה את חייה נערה כבת 19 בעת שחצתה את הכביש. כל חצייה כמעט נגמרת בכמעט אסון. בשם התושבים אני פונה אלייך ומבקש את שיתוף הפעולה שלך להתקנת מעבר חצייה בסמוך למקום בו כבר קיים רמזור למכוניות- בסמוך לתחנת הדלק פז". הרשקופ הוסיף במכתבו: מעבר חצייה זה, בתוספת מדרכה עם מעקה צמוד לכביש, יאפשר מעבר בטוח, וכל זאת בעלות נמוכה. המחלף המתוכנן במקום אינו פותר את הבעיה באופן מיידי ובינתיים רבים האסונות והקשיים במעבר. אני מקווה לשיתוף פעולה מצידם תוך הפעלת הגורמים הרלוונטיים". הוא חתם את המכתב במשפט מהמקורות לפיו "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".
בעקבות מכתבו, קיבל הרשקופ מכתב תגובה משרד התחבורה, ישראל כץ, ובו הודעה כי מכתבו הועבר לטיפול המחלקה הממונה, וכבר בשבוע הבא הוא יקבל תשובה מפורטת אודות פנייתו. כזכור, בתגובה שהעביר משרד התחבורה ל-"המקומון" בשבוע שעבר, בעקבות התאונה בה נהרג תלמיד הישיבה סרוטקין, הבהיר דובר המשרד, אבנר עובדיה, כי תכניות הקמת הרמזור בקסטינה כבר אושרו באופן סופי, ובתוך זמן קצר אמורות להתחיל העבודות על הקמתו. עם זאת, יש לציין כי הצהרות מן הסוג הזה נשמעו בעבר, אולם בשטח דבר לא השתנה, והצומת נותר מסוכן כשהיה למרות התאונות הקטלניות המתרבות בו. אגב, בתגובתו טען משרד התחבורה כי בעיות סטטוטוריות מצד המועצה האזורית באר טוביה מנעו עד כה את הקמת הרמזור, ובעיות אלו נפתרו רק לאחרונה. מנגד, טען בתגובתו ראש המועצה האזורית באר טוביה, דרור שור, כי למועצה האזורית אין כל אחריות על הצומת המדובר, וכי זה נמצא באחריותה של החברה הלאומית לדרכים. בנוסף למכתבו של הרשקופ, שיגר בשבוע שעבר ראש העיר, מוטי מלכה, מכתב לשר התחבורה כץ ובו דרישה לזרז את תחילת העבודות להסדרת תנועת הולכי הרגל. האם הפעם יפעלו מקבלי ההחלטות כפי שמחייבת המציאות או ששוב "נזכה" למריחת זמן? ימים יגידו.

הוסף תגובה
0 תגובות