מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״א 05.01.2011

נחשף מקום קבורתו של גדול רבני חברון לפני 120 שנה

ביום שישי ב' שבט יתכנסו לראשונה צאצאיו למפגן ראשון על קברו כדי לערוך אזכרה ולמפגש בו יספרו על הרב ליבין וההיסטוריה החב"דית בחברון ● חתימתו של הרב ליבין מתנוססת על מסמכים רבים שנחתמו בחברון במשך שבתו שם, רובם בעניינים הקשורים להנהגת כולל חב"ד וקהילת חב"ד בעיר ● נינו המפורסם של הרב ליבין היה המשפיע החב"די המפורסם שגם קרוי על שמו הרב חיים שאול ברוק ע"ה  לסיפור המלא
נחשף מקום קבורתו של גדול רבני חברון לפני 120 שנה

ביום שישי ב' שבט יתכנסו לראשונה צאצאיו למפגן ראשון על קברו כדי לערוך אזכרה לואחמ"כ למפגש בה יספרו על הרב ליבין וההיסטוריה החב"דית בחברון.

שי גפן מנכ"ל ארץ ישראל שלנו מצאצאיו של הרב ליבין אומר כי מדובר בפיסת היסטוריה מדהימה, ובפרט בהיסטוריה החב"דית בחברון שנמשכת קרוב ל-200 שנה.

מפגש הצאצאים, ייערך ביום שישי ליד הציון בחלקת חסידים א' סגור שליד מלון שבע הקשתות, עם אמירת קדיש ותפילת קל מלא רחמים והרצאה מפי פרופ' יהושע בוך צאצא של הרב ליבין.

הרב שאול יהודה ליב (בן הגה"ח ר' אהרן) הכהן ליבין, שימש ברבנות בכמה ערים באוקריינה, ובשנת תרמ"ז עלה לארץ-ישראל. הוא קבע את מושבו בחברון, ומיד עם בואו נתמנה לרבנות עדת האשכנזים בעיר - ולחבר בית-הדין - לידו של הרב הישיש רבי שמעון מנשה חייקין זצ"ל.

חתימתו של הרב ליבין מתנוססת על מסמכים רבים שנחתמו בחברון במשך שבתו שם, רובם בעניינים הקשורים להנהגת כולל חב"ד וקהילת חב"ד בעיר.

באחרית ימיו - בשלהי שנת תרנ"ב - פרש הרב ליבין מהרבנות והתיישב בירושלים.
לאחר חיפושים אינטנסיביים נמצאו במשרדי 'כולל חב"ד' שבירושלים הפנקסים הרלוואנטיים לאותן שנים, ומהם הוברר ללא צל של ספק שפטירתו של הרב ליבין היתה ביום ג' טבת תרנ". גם מיקומו המדוייק של מקום קבורתו ניתן באותם פנקסים.
איתור הפנקסים התאפשר בעזרתם האדיבה והפעילה של מנהל כולל חב"ד בירושלים הרה"ח ר' משה שמואל דייטש ובנו הת' יוסף.

המראה שהתגלה בעת מציאת הקבר ב'חלקת חסידים' ליד מלון שבע הקשתות, לא היה קל; החלקה הייתה הרוסה ברובה וזרועת מצבות מנותצות, גם קברו של הרב ליבין הרוס, אבל המציבה - שרובה נותר בשלימותו - נמצאה במקומה והיא אף ניתנת לקריאה! על מצבת האבן נכתב: פ"נ הרה"ח הישיש מו"ה שאול יהודא ליב הכהן רב דעה"ק חברון ת"ונלב"ע ג' טבת תרנ"ג

נינו המפורסם של הרב ליבין היה המשפיע החב"די המפורסם שגם קרוי על שמו הרב חיים שאול ברוק ע"ה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.