מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשע״א 05.01.2011

הרב אהרונוב בראיון: מי יהיה זכאי להשתמש במיתוג? ● מיוחד

מי צריך מיתוג, מי החליט למתג ומי זכאי להתמתג ● האם יש כיסוי להבטחת המתכננים כי "מדובר בתפיסה מהפכנית, רעננה ועכשווית, שתזניק את פעילות חב"ד לרמה אחרת", והאם לא צודקים הטוענים כי חב"ד היא מותג בפני עצמה ואינה זקוקה למיתוג? ● שבועון 'כפר חב"ד' בראיון מיוחד עם יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב לקטעים מהראיון
הרב אהרונוב בראיון: מי יהיה זכאי להשתמש במיתוג? ● מיוחד
הרב אהרונוב על-יד הלוגו החדש (צילום: יוסי פורמנסקי)
מאחורי מהלך המיתוג של חב"ד עומדות אגודת חסידי חב"ד וצעירי-אגודת-חב"ד. המהלך הזה מעורר שאלות רבות בציבור, ואותן אנו מפנים אל יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב.

האם חב"ד איננה מותג בפני עצמה שהיא זקוקה למיתוג?

חב"ד היא אכן מותג עולמי אדיר, בעל שם חיובי ומוּדעות רבה מצד הציבור היהודי ואפילו הלא-יהודי, אבל בכל הקשור להתנהגות חזותית היא לא התנהגה עד היום כמותג. כל בית-חב"ד נראה אחרת. כל עלון או עיתון או מודעה של חב"ד נעשים על-פי טעמו של גרפיקאי זה או אחר. לא היה קו אחיד, שהוא ממאפייניו של מותג.

ואולי יש יופי מיוחד דווקא בגיוון?

גיוון זה דבר נחמד, אבל יש דברים שבהם דווקא קו אחיד ומשותף מחזק את הכלל, ואילו כאשר זה בכה וזה בכה מאבדים נכס חשוב. בימי קדם היו ספינות מלחמה שהונעו באמצעות עשרות חיילים שאחזו במשוטים. ברור לכול מה היה קורה אם כל אחד ואחד מהם היה מכה במשוט בקצב שלו ועל-פי מצב-רוחו, בעוד שכאשר הם מניעים את המשוטים בקצב אחיד – הם יוצרים ספינת מלחמה שמכריעה את הקרב.

מצאתם אצל הרבי הכוונה לאחידות כזאת?

קודם כול, הרבי עודד תמיד לנצל את כל חידושי הזמן לענייני הפצת היהדות והחסידות. צאגו"ח קיבל הוראות ישירות להשתמש במיטב המומחים ואנשי המקצוע. ואם כיום יש תודעה רחבה בקרב אנשי המקצוע על חשיבות המיתוג, ברור שעלינו ללכת בדרך זו.

בהשגחה פרטית התפרסם דווקא לאחרונה ב'כפר חב"ד' מה שסיפר ידידי השליח הרב שלמה קונין, שבהתוועדות פורים תשכ"ט הביא אל הרבי את המפתח של בית-חב"ד בלוס-אנג'לס. זה היה המפתח הראשון של בית חב"ד כלשהו שנמסר לרבי ובכלל, זה היה 'בית חב"ד' הראשון בעולם. בהתוועדות ניגשו שני בעלי-בתים לתת את המפתח לרבי, ואחד מהם אמר לרבי שזה המפתח של בית חב"ד.

הרבי שאל: "של איזה בית חב"ד המפתח הזה?", ואותו יהודי ענה: "יש רק בית חב"ד אחד". ואז הרבי אמר: "אל תהיה כזה עניו, יהיו הרבה מהם ותקרא לכולם בשם אחד, כמו שיש רשת חנויות בשם 'גימבל'ס', וכשמישהו נוסע בעיר אחת וקונה בחנות הזאת, הוא יודע לחפש בספר הטלפונים בעיר אחרת את אותו שם, ומוצא את החנות, וכך יהיה עם בתי חב"ד שיתפשטו בכל המדינה מהמערב לדרום עד למזרח".
זוהי ממש תפיסה של מותג, וככה הרבי רואה את בתי-חב"ד.

האם כל חסיד חב"ד וכל מוסד יהיו רשאים להשתמש במיתוג הזה?

השאיפה שלנו היא שלא רק בתי-חב"ד ישתמשו במיתוג, אלא כל גוף חב"די מורשה, כל בית-כנסת, ישיבה, גן-ילדים ומפעל חסד של חב"ד יישאו את המיתוג. צריך להבין שהמיתוג נותן עוצמה לכל גוף ולכל מוסד של חב"ד, ובאותה עת כל מוסד וכל גוף שנושא עליו את המיתוג מחזקים את המותג כולו, וכך הכול יוצאים נשכרים.

אבל ברור שחייב להיות סדר בדברים, ויש כללים שחייבים לשמור עליהם. דווקא בגלל חשיבות המיתוג עלינו להבטיח שלא יפגעו במיתוג על-ידי שימוש בלתי-נכון. לכן התנאי לקבלת הרשות להשתמש במיתוג הוא חתימה על התחייבות לשמור על עקרונות המיתוג, וכמובן שהמוסד צריך להיות מאושר על ידי אגודת חסידי חב"ד או צעירי אגודת חב"ד, לפי העניין.

רק מוסד שמוסמך לפעול בשם חב"ד יהיה רשאי להופיע תחת מטריית המיתוג ולהנות ממנה. זו הזדמנות טובה ומתאימה למוסדות שטרם הסדירו את מעמדם ורישומם באגו"ח או בצאגו"ח, להזדרז ולעשות זאת בהקדם, כדי שגם הם יוכלו להיות שותפים במיתוג החדש. חשוב להדגיש כי על המיתוג קיימות זכויות-יוצרים ואסור לעשות בו שימוש בלא קבלת אישור בכתב מראש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.