מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״א 29.12.2010

נשיא הונגריה: "לשליחי חב"ד יש תמיד דלת פתוחה אצלי"

למרות חופשת החגים שחלה בתקופה זו ברחבי אירופה, חרג ממנהגו נשיא הונגריה מר פאל שמיט, ואירח את שלוחי חב"ד בלשכתו ● הנשיא התעניין מאוד בנעשה עם חב"ד ברחבי העולם וביקש לדעת את סודה של תנועת חב"ד ● הרב משה קוטלרסקי דיבר רבות על העבר המפואר של יהדות הונגריה ועל החשיבות הרבה לשמר לחזק את מאה אלף היהודים שנותרו חבולים ומוכים לאחר השואה הנוראה  לדיווח ולתמונות  
נשיא הונגריה:

כתב COL

למרות חופשת החגים שחלה בתקופה זו ברחבי אירופה, חרג ממנהגו נשיא הונגריה מר פאל שמיט, ששמע על האורח שהזדמן לעיר הרב משה קוטלרסקי סיו"ר המרכז לעניני חינוך, והזמינו למעונו האישי בארמון המלוכה העתיק בכבוד רב ובחמימות רבה.

לרב קוטלרסקי התלוו נציגות מכובדת של רבני חב"ד.

הפגישה שתוכננה לחצי שעה נמשכה שעה ורבע בהם הודה הנשיא לרב קוטלרסקי על התמיכה בפעילות הקהילה היהודית בהונגריה ועל הסיוע של הנגיד ר' יקותיאל רואר שי' לחידוש בית הכנסת ב'או בודה'.

הרב קוטלרסקי דיבר רבות על העבר המפואר של יהדות הונגריה ועל החשיבות הרבה לשמר לחזק את מאה אלף היהודים שנותרו חבולים ומוכים לאחר השואה הנוראה. בלחלוחית החסידית המאפיינת אותו סיפר הרב קוטלרסקי לנשיא על הרבי והוראותיו.

הנשיא התעניין מאוד בנעשה עם חב"ד ברחבי העולם וביקש לדעת את סודה של תנועת חב"ד. הרב קוטלרסקי סיפר לו שבאחד הלילות כשהרבי קיבל אנשים ליחידות במהלך הלילה, נכנס ראש הפדרציה היהודית באמריקה ולאחר שיחה ארוכה עם הרבי על הדברים העומדים על הפרק הוציא דף ועט מהכיס ופנה אל הרבי בשאלה לאילו קהילות יש לשלוח תקציבים וסיוע. אמר לו הרבי תפקידך הוא להסתכל כל בוקר במראה ולשאול את עצמך האם זה אותו אדם שראיתי אתמול במראה... אם זה אותו אחד, הרי שלא מלאת את תפקידך כנדרש...

הנשיא ציין בפני הרב קוטלרסקי כי דלתו פתוחה תמיד בפני הרב שלמה כובש ורבני
חב"ד וכי עומד הוא עימו בקשר רציף ומתעדכן בהתרחשויות הפוקדות את הקהילה
היהודית ותנועת חב"ד בהנהגת השליח והרב הראשי אב"ד, הרב ברוך אוברלנדר שליט"א.

בסיום הביקור, העניק הנשיא אות הוקרה וכבוד לרב קוטלרסקי וברך אותו בחמימות תוך שהוא מלווה אותו עד פתח הארמון.

לאחר מכן, בטרם עלה הרב קוטלרסקי לטיסה הבאה שהביאה אותו למקום שליחות אחר בעולם, הספיק לקיים מסיבת עיתונאים שהיו סקרנים לשמוע את דעתו בנושאים חשובים הנידונים ברחבי העולם היהודי. הם התעניינו באשר לתחיית היהדות בעולם במקומות נידחים וחשוכים ובאשר לאנטישמיות המרימה את אפה בעולם. הרב קוטלרסקי אמר כי לדעתו נושא האנטישמיות טמון בחינוך נכון על ערכים של שלום וכבוד הדדי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.