מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״א 19.12.2010

סבא שלי ● נכדו של הרב לוי פרסמן ע"ה כותב לסבו > מרגש

"סבא, אני לא אשכח שגם היית ספונטני מאוד. למשל, לפני חצי שנה הזמנתי אותך למירון, לתספורת של הילדים שלי ולא ציפיתי ממך לבוא לשם. אבל להפתעתי אמרת לי כמו בחור בגיל 18: 'אני בא'. הייתי בהלם. אדם בגיל 90??? כן, זה היית אתה... סבא, אני לא סיפרתי לך, אבל אנשים בגיל 30 אמרו לי שקשה להם. הגב כואב, הבטן וכל מיני תירוצים" ● בתגובות-ניחומים, בידיעה על פטירת הרה"ח לוי פרסמן ע"ה, פורסמה תגובה ששלח נכדו, יבדלחט"א, ר' אהרל'ה ליפסקר לתגובה במלואה
סבא שלי ● נכדו של הרב לוי פרסמן ע מרגש" title="סבא שלי ● נכדו של הרב לוי פרסמן ע"ה כותב לסבו > מרגש" />
"אמרת לי כמו בחור: 'אני בא'". בתספורת לילדים. בקטן: בתספורת שלי ● צילומים: המשפחה

אהרל'ה ליפסקר

קודם כל, תודה לבורא העולם שזיכני להיות נכדו של אחד מהמיוחדים שבדור. כל מי שהכיר אותו ידע שמולו עומד יהודי שכל ימיו ושנותיו היו מלאים בתורה ומצוות.


סבא, קשה לי לדבר עליך בלשון עבר.. זכית להיות מקושר לכל צדיקי וקדושי העולם לפני השואה ואחריה. זכינו לשמוע ממך בלי סוף סיפורים שקרו לפני 70 שנה. אבל אתה זכרת כל פרט ופרט והצלחת לתאר את זה כאילו זה קורה עכשיו מול עינינו..

כן, סבא, ה' חנן אותך בזיכרון מיוחד מאוד היית מספר לאנשים סיפורים על הסבים שלהם סיפורים שהם לא ידעו. אבל יותר מכל, היית נדיר. ידעת לשלב את הכל ביחד ולהיות איש משפחה חם. תמיד לחבק, לנשק, לדאוג, לעזור.. תמיד היית שם..

סבא, אני לא אשכח שגם היית ספונטני מאוד. למשל, לפני חצי שנה הזמנתי אותך למירון, לתספורת של הילדים שלי ולא ציפיתי ממך לבוא לשם. אבל להפתעתי אמרת לי כמו בחור בגיל 18: "אני בא". הייתי בהלם. אדם בגיל 90??? כן, זה היית אתה... סבא, אני לא סיפרתי לך, אבל אנשים בגיל 30 אמרו לי שקשה להם. הגב כואב, הבטן וכל מיני תירוצים.

מה יש לי עוד לספר לך. הלוואי שנהיה בריאים כמוך עד יומך האחרון. מעולם לא ניזקקת לאיש. היית אדם בריא כמו שהתורה מצווה מיהודי. סבא, אני לא זוכר שפעם התלוננת על לחץ דם, או סוכר וכל מיני מרעין בישין, פשוט לא היה לך כלום...

עד יומך האחרון הלכת למקווה, למדת חסידות לפני התפילה עם החברותא שלך, התפללת בדביקות שמיוחדת רק לך אה... ובין רש"י לר"ת למדת נביאים כתובים...

יש מי שעוד עושה את זה בימינו. נגמרה התפילה, הלכת למכולת, קנית כמה דברים ולא שכחת בחיים לקנות משהו. אולי הנכדים יבואו. איזה שוקולד, או ממתק אחר.

סבא, מה אני יגיד לך. אני נזכר בימים הטובים בהם זכיתי לשמוע ממך סיפורים על
כל בני העלייה שהכרת וגדלת איתם. הלוואי ולצעירי הדור יהיה כבוד כמו שהיה לך לרבנים שהרבי מינה.

איך כיבדת את הרב ירוסלבסקי, איך הוא היה המילה האחרונה בשבילך. סבא, היום מאוד קשה להיות רב בקהילת חב"ד. אתה יודע, כל אחד מרגיש שאם הוא לומד קצת שיחה של הרבי אז הוא יכול להסביר לרב מה לעשות.. אבל אתה שידעת וידעת... היה לך קבלת עול..

היית חסיד גדול של הרבי. לא בדיבורים ולא בסיסמאות. פשוט חיל נאמן. סבא, אני לא אשכח בחיים איך הדלקת נרות חנוכה, זה היה פשוט מחזה מרהיב. היית יושב שעתיים ליד החנוכיה ולא זז. מנגן ניגונים, אומר כל מיני פסוקים, וזכור לי שהיית אומר את אנא בכח 7 פעמים מול החנוכיה, אבל בשיר מיוחד.


סבא - משמאל - בתספורת שלי

סבא, הייתי אצלך בחנוכה השנה, לא ויתרתי אפילו שהייתי כמה שעות בלחץ לפני טיסה. אני לא רציתי לוותר על חוויה נדירה זו. אני לא חושב שנישארו כמעט אנשים כמוך בדורינו. זכית להיות חב"דניק רק בגיל שלושים, אבל ידעת לחבר זאת עם העבר שלך החסידי. היית חסיד אוסיאטין חסידות שאני לא מכיר, אבל קראתי שהרבי הראשון של החסידות שלכם היה הבן הבכור של רבי ישראל מרוז'ין..

סבא, אני אהבתי אותך תמיד...

סבא, זכית שכל יוצאי חלציך, אנשים יראי שמים. נדיר בימינו. תראה מה קורה היום במשפחות הטובות... נפטרת כמו צדיק. היתה לך, אפשר להגיד, מיטת נשיקה. לא סבלת מהבריאות אף פעם. הלוואי עלינו.

החזרת את נישמתך הטהורה אתמול, מוצ"ש ויחי יעקב. לא במקרה כמו יעקב שהיתה מיטתו שלימה גם מיטתך היתה שלימה. זכית להגיע לגיל 90 ולהיות צלול בראשך יותר מאנשים בגיל 20. כן, כן. מי שמכיר אותך יודע.

יש לי עוד הרבה מה לספר עליך, זיידה שלי. אבל אני אשמור זאת לפעם אחרת. תמיד גם ביקשת שלא יכתבו עליך סיפורים ולא יעשו לך הספדים ולא יכתבו על המצבה שלך שום דבר. ביקשת רק דבר אחד: שיקברו אותך מיד אחרי הפטירה.. וכך עשינו.

תמליץ טוב בעדינו, ותעשה שם קצת רעש בשמים. כי זה נראה שאנשים נרדמו שם למעלה. יש פה למטה הרבה עבודה, יהודים שצריכים רחמים. והכי חשוב תבקש את המשיח. אולי אתה תצליח במשימה.

אל תשכח את סבתא. תבקש מבורא עולם שייתן לה אריכות ימים ובריאות ונחת מכולם.

אוהב אותך, ולא מאמין שאתה כבר לא פה, כי אתה בעצם לא היית שייך לדברים של היפך החיים.

נכדך, אהרל'ה ליפסקר, או כמו שכינת אותי: 'אהרן הגדול', ע"ש סבא של אמא, שנולדתי ביום פטירתו.

ת.נ.צ.ב.ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.