מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשע״א 09.12.2010

הרב קרינסקי ביקר והתרשם מאימפריית חב"ד בתל אביב

הרב יהודה קרינסקי, מזכירו האישי ואיש-סודו הקרוב של הרבי מליובאוויטש לאורך עשרות שנים, המכהן כיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' ומנהל את מערך שלוחי חב"ד בעולם כולו, ערך בשבוע שעבר ביקור רב-רושם ומפורט בעשרות המוסדות ובתי-חב"ד של בית חב"ד ליובאוויטש בתל-אביב, והתפעל עמוקות מהמהפכה הגדולה המחוללים שלוחי חב"ד בעיר הגדולה  לדיווח ולתמונות 
הרב קרינסקי ביקר והתרשם מאימפריית חב
צילום: מאיר אלפסי
הרב יהודה קרינסקי, מזכירו האישי ואיש-סודו הקרוב של הרבי מליובאוויטש לאורך עשרות שנים, המכהן כיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' ומנהל את מערך שלוחי חב"ד בעולם כולו, ערך בשבוע שעבר ביקור רב-רושם ומפורט בעשרות המוסדות ובתי-חב"ד של בית חב"ד ליובאוויטש בתל-אביב, והתפעל עמוקות מהמהפכה הגדולה המחוללים שלוחי חב"ד בעיר הגדולה.

"יש החושבים שכוחם של שלוחי חב"ד הוא דווקא במקומות הנידחים, שבהם קהילות יהודיות מצומצמות ביותר", אמר הרב קרינסקי לעיתונאים מקומיים שליוו את הביקור, "אך כאן ניתן לראות שדווקא בריכוזים היהודיים הגדולים ביותר, כמו בעיר תל אביב - יפו, שבה חיים ועובדים כחצי מיליון יהודים – שלוחי חב"ד מצליחים להגיע לכל יהודי ומקימים אימפריה של תורה וחינוך יהודי".

המארח, הרב יוסף גערליצקי, שליחו הראשי של הרבי לתל-אביב ורב קהילת חב"ד בעיר, הנושא גם בתואר הרשמי של 'רב מרכז תל-אביב', סקר בפני הרב קרינסקי ומשפחתו בתחילת ביקורם את המרכז שממנו מתנהלים המוסדות הרבים והסניפים בעיר – מרכז חב"ד השוכן בכפיפה אחת עם בית הכנסת "גאולת ישראל - בית משה - חב"ד". המבקרים התרשמו מהפאר הנדיר של בית הכנסת לאחר שיפוצו לאחרונה, ומהפעילויות הרבות עם קהלים מגוונים הנעשים בו, מילדי הגנים באזור ועד לישישים המתגוררים בשכונה.

באולם הקטן של בית-הכנסת ציפתה לרב קרינסקי הפתעה, כחמישים איש בגילאי 90-70 יושבים ועוסקים בלימוד גמרא בלהט, כתלמידי ישיבה צעירים. זהו ה'כולל תפארת זקנים – לוי יצחק", שהוקם על-פי הוראתו של הרבי לפני כ-25 שנה, ובו לומדים פנסיונרים מכל רחבי העיר תורת הנגלה והחסידות. הרב קרינסקי נשא בפניהם דברים וסיפר להם על החביבות המיוחדת שהייתה לרבי ל'כוללים' אלו.

בהמשך ביקר הרב קרינסקי ברשת מוסדות החינוך של מרכז חב"ד, ובראשם תלמוד-תורה "אהלי מנחם" בו לומדים על טהרת הקודש למעלה מ-250 ילדים מכל רחבי תל-אביב רבתי. המבקרים העידו כי בכניסתם לתלמוד-תורה חשו שאין הם נמצאים כלל בתל-אביב, כי אם ב'חיידר' בתוככי בני-ברק או כפר-חב"ד.. מחנכי הילדים ניצלו את ההזדמנות וביקשו מהרב קרינסקי לספר לילדים על הרבי ולחזק בהם את רגש ה'התקשרות' הטהורה לבית חיינו.

תחנה חשובה נוספת בסבב הביקורים הארוך הייתה ישיבת חב"ד 'חזון אליהו', הממוקמת בפינה שקטה בלב המרכז הסואן של העיר, בין כיכר רבין ל'דיזנגוף סנטר', כאשר בדרך לשם ביקרה המשלחת בבתי-חב"ד נוספים בעיר, וחלפה על פני חנוכיות-הענק הרבות המוצבות כמעט בכל מקום מרכזי בעיר. הרב קרינסקי התפעל במיוחד מן החנוכייה הגבוהה ביותר בארץ, שהקימה משפחת שמערלינג – משלוחי הרבי לעיר, במרכזו של כיכר רבין, ממש בפתחה של עיריית תל-אביב – יפו. "כפי שזכיתי לשמוע ולהכיר מעט מזעיר מהליכותיו של הרבי, ומה'שטורעם' הגדול שעשה במבצע חנוכה", העיד הרב קרינסקי, "הרי ודאי שחנוכייה כזאת המוצבת במקום שכזה גורמת נחת-רוח עצום לרבי, שאין לשערו".

בישיבה עצמה, מול עשרות תלמידי הישיבה ואברכי הכולל, שאור היגיעה בתורה ובחסידות נסוך על פניהם, אף שרובם הגדול לא ראו דף גמרא עד זה לא מכבר, עמד הרב קרינסקי בדילמה: מצד אחד, עז חפצו לשבת ולהתוועד עם ה'תמימים', לספר להם עוד ועוד על הרבי ועל תורתו, שלאורה התקרבו בשנים האחרונות; מצד שני את ה'דקויות' וה'הרגשים' שבהתוועדות חסידית, לא יוכל להסבירם בשפה העברית, שאינה שגורה על פיו, ורובם הרי טרם הפכו לדוברי אידיש... ה'תמימים' עצמם פתרו את הדילמה: "כולנו דוברי אנגלית טובה, ובשפה זו הרי הרב קרינסקי מתבטא היטב.." וכך התנהלה ההתוועדות באנגלית, כאשר הרב קרינסקי מגלה סודות מרתקים מלפני ולפנים, ומעורר את ה'תמימים' לגרום נחת לרבי על-ידי היגיעה בתורה.

בסיומו של יום יצאו הרב קרינסקי ומלוויו נפעמים: "זו המהפכה השקטה", אמר הרב קרינסקי, "עוד שכונה ועוד שכונה, עוד יהודי ועוד משפחה, אורו של הרבי מגיע לכל פינה בתל-אביב".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.