מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשע״א 09.12.2010

שלושה ימים, שני מעגלי חיים, עיתונאי אחד ● מרגש

עשרות אירועים, ביקור אחד בכלא, התרגשות רבה ושני מעגלי חיים שנסגרו - זה מה שהספיק איש החינוך והתקשורת ר' דוד שוומנפלד, בביקורו במוסקבה  לסיפור המלא
שלושה ימים, שני מעגלי חיים, עיתונאי אחד ● מרגש
(צילום: חב"ד מוסקבה)
עשרות אירועים, ביקור אחד בכלא, התרגשות רבה ושני מעגלי חיים שנסגרו – זה מה שהספיק איש החינוך והתקשורת ר' דוד שוומנפלד, בביקורו בן ארבעת הימים במוסקבה בירת רוסיה.

ר' דוד, המוכר יותר למאות תלמידים, מקורבים רבים ולמאות אלפי מאזיני רדיו "קול ברמה" בשם "דודי", חווה על בשרו ועמד מקרוב על הקור המקפיא כ"כ במוסקבה בימים אלו, ומן העבר השני -  את החום השופע מהפעילות הרבה והענפה של שלוחי חב"ד במוסקבה, ובראשם רבה הראשי של רוסיה הרה"ג רבי בערל לאזאר שליט"א.

קצרה היריעה מלהכיל את כל האירועים והחוויות שעבר בימים מעטים כ"כ, אך גדושים מאידך. אם זה השתתפות בהדלקה המרכזית בשכונת היוקרה "פדושקינא", בארגון רב בית חב"ד הרב אלכסדר ברדה, שם אף כובד בשירה בקולו הערב בפני ההמונים.

אם זה בביקורו המיוחד והמרגש בכלא המרכזי של מוסקבה, יחד עם הרב הצבאי הראשי הרב אהרן גורביץ, במסגרת ההכנות לפתיחת בית כנסת נוסף למען האסירים היהודים שם ביוזמת רבה הראשי של מוסקבה.

אם זה השתתפותו באירוע חנוכה מרגש בבית חב"ד "סוקול", בארגון השליח הרב ברוך קליינבערג, הוא גם הספיק לומר "שמע ישראל" במעמד "קרישמע-לעיינן" מרגש עם ילדים קטנים בשעת לילה מאוחרת בבית משפחה של בעלי תשובה טריים מתושבי מוסקבה, כמו גם להיות אחד מתוך 6,000 איש (!) באירוע הענק בתוככי הקרמלין, ביקור קצר אך מרתק ומרגש ב"מכון חיה מושקא" – האוניברסיטה היהודית במוסקבה, באירוח מנהל המכון הרב אברהם בקרמן, ביקורו רב הרושם במרכז החסד "שערי צדק", בו סייר בין עשרות אגפי המרכז המרהיב, שוחח עם זקנים וגלמודים רבים, עודד את רוחם ושמע מפיהם על מהפך גשמי ורוחני שעבר על חייהם מאז הכירו לראשונה את מרכז החסד. במרכז החסד, כובד ר' דודי בהדלקת נר שישי של חנוכה, במסגרת אירועי חנוכה שנערכו בכל ערב בלובי המרכז בהשתתפות המוני זקנים וגלמודים - ועוד רבות.

גם שידור מיוחד לרדיו המקומי – דבר שריתק אליו מאזינים רבים, שנדהמו מהקול הרדיופוני המשולב בקול קטיפתי יהודי-חסידי, תוך הסברים וסיפורים נפלאים על חג החנוכה.

אך מעל הכל אפשר לומר, היו אלו שני מעגלי חיים שדודי סגר, בהשגחה פרטית, במהלך ביקורו.

הראשון היה, כאשר בהתוועדות החסידית בהיכל בית הכנסת המרכזי, כובד האורח ע"י הרב הראשי לרוסיה לשאת כמה מילים, שוומנפלד האורח בחר לספר דווקא בהתרגשות על עשרה ימים ובהם חג מתן תורה בשנת ה'תשמ"ט, עת טס במיוחד מאה"ק לחצר הרבי מליובאוויטש, ושם הסתופף בד' אמותיו של הרבי במשך כל הימים, זכה לקירובים רבים, קיבל דולרים רבים לצדקה מידיו הקדושות של הרבי ואף בקבוק 'משקה' מידיו הק'. אך מעל הכל, כאשר זכה לשמוע את השיחה הק' מהרבי במהלך החג, על "שנת ניסים" הקרובה ובאה.

שנה שאכן הייתה מלאה בניסים גלויים, ובראשם נס פתיחת שערי מסך הברזל ברוסיה. וכעת, לאחר 22 שנה, זוכה הוא לראות בעצמו את הנס הגלוי!

ובכך לא הסתיימה הפתעתו, התברר שבאותה שיחה קדושה בשנת תשמ"ט עמד לא הרחק ממנו, הרב הראשי הרב לאזאר בעצמו, ויחד אף יצאו ל"תהלוכה" בין בתי הכנסת בשכונות הקרובות והרחוקות משם, בצהרי יום חג השבועות...

המעגל השני שסגר היה עת פגש בביקורו בבית הכנסת "בלשוי ברוניא", את רב בית הכנסת הרב יצחק הכהן קוגן ואת בנו השליח ר' יוסף קוגן.

היה זה לפני כעשרים וארבע שנים, הרב קוגן עצמו התגורר אז עם בני משפחתו במעון קליטה בשכונת גילה בירושלים. בן נולד במזל טוב למשפחת קוגן, ו'השלום זכר' נערך בביתם בגילה.

ר' דוד שוומנפלד, אז אברך צעיר, יצא רגלית מהלך של כמה שעות, משכונת 'גאולה' במרכז ירושלים, יחד עם יהודי חב"דניק ירושלמי נוסף, מידידיו הקרובים של הרב קוגן ומיקירא קרתא דשופרייא, לעבר מעון הקליטה, לדירתם של משפחת קוגן ויחד שימחו ב'שלום זכר' המרגשת כ"כ! וכעת, כאשר נפגשו והתחבקו שני האברכים, ר' דודי ור' יוסי, היה זה חיבוק חסידי שגישר על פני עשרים וארבע שנה, לאחר שר' דודי החזיק את יוסי הקטן בן היומיים על ידיו בעת ה'שלום זכר'!

עשרות אירועים, ארבעה ימים והתרגשות אחת גדולה ומיוחדת!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.