מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשע״א 08.12.2010

ארה"ב הודיעה: נכשל המו"מ עם ישראל לחידוש ההקפאה

ארה"ב הודיעה אתמול כי הארכת ההקפאה בהתנחלויות לא תוביל למשא ומתן ישיר בעת הזאת ● האמריקנים נזהרו אתמול מלהטיל אשמה על מי מהצדדים אך הבהירו כי אינם תומכים בהצהרות של מדינות על הכרה במדינה פלשתינית עצמאית  לסיפור המלא
ארה
הריסת הבתים במודיעין עילית במסגרת "מדיניות ההקפאה"
ישראל היום

ארה"ב הודיעה אתמול כי הארכת ההקפאה בהתנחלויות לא תוביל למשא ומתן ישיר בעת הזאת. האמריקנים הבהירו כי ימשיכו במאמצים להוביל להסכם מסגרת. עוד השבוע צפויות להתחדש בוושינגטון השיחות בין שליחי הצדדים. 

לפי גורם מדיני בכיר בירושלים הפלשתינים דרשו שבמהלך 90 ימי הקפאת הבנייה בהתנחלויות יסוכם נושא הגבולות אך היה ברור שישראל לא תסכים לנטוש את שאר נושאי הליבה. כדי למנוע פיצוץ בעוד שלושה חודשים הוחלט לוותר על המתווה הנוכחי.

גורם מדיני בירושלים אמר אמש כי "ארה"ב מובילה מסלול חדש להמשך שיחות השלום במקום הארכת ההקפאה בשלושה חודשים. המטרה היא למצוא מסלול שיוביל לשנה רצופה של שיחות שלום עד לכינון הסכם מסגרת".

יצוין, כי במסגרת חבילת התמורות להקפאה השנייה היתה ישראל אמורה לקבל טייסת נוספת של מטוסי .F-35 זאת בלי קשר לעיסקת הטייסת הראשונה שכבר נחתמה ואינה קשורה לתהליך המדיני. 

האמריקנים נזהרו אתמול מלהטיל אשמה על מי מהצדדים אך הבהירו כי אינם תומכים בהצהרות של מדינות על הכרה במדינה פלשתינית עצמאית. בירושלים הבהירו כי על אף שההקפאה ומכתב הסיוע האמריקני שאמור היה להימסר בתמורה לה בוטלו נמשכים המגעים עם האמריקנים כדי לקבל את טייסת החמקן הנוספת. בכיר בלשכת נתניהו הבהיר: "היה ברור לאמריקנים כי הפלשתינים לא יורדים מהעץ וכי הם יובילו לפיצוץ השיחות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.