מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״א 29.11.2010

מכל רוסיה: אלפי ילדים הכינו הפתעה מרגשת ללבייב ● גלריה

באולמי "נובה" בתל-אביב נערכה אתמול שמחת ה"שבע ברכות" לשמעיה ומוריאל לבייב - בנו וכלתו של נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר-העמים, ר' לוי לבייב ● באירוע נכחו בין-היתר: סיו"ר ה"מרכז לענייני חינוך", הרב משה קוטלרסקי, רבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, רבנים, שרים, חברי-כנסת, עיתונאים ואישי-ציבור ● וגם: הקליפ מרוסיה שריגש את כולם לסיקור וגלריית ענק 
מכל רוסיה: אלפי ילדים הכינו הפתעה מרגשת ללבייב ● גלריה
(צילומים: מאיר אלפסי)

באולמי "נובה" בתל-אביב נערכה אתמול שמחת ה"שבע ברכות" לשמעיה ומוריאל לבייב - בנו וכלתו של נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר-העמים, ר' לוי לבייב.

אירוע כזה הוא לא חגה הפרטי של משפחת לבייב בלבד, אלא חגם של משפחת השלוחים בחבר-העמים כולה. התחושה הזאת באה לידי ביטוי בשעה שעל מסכי הענק הוקרן קטע וידאו מרגש בו נראו יהודי הקהילות מכל רחבי חבר העמים מאחלים בהתרגשות "מזל טוב" לר' לוי ולמשפחתו.

בזה אחר זה עברה המצלמה על פניהם של תלמידי מוסדות "אור אבנר - חב"ד" בבאקו, מוסקבה, ניז'ני, ז'יטומיר, לוגנסק ובמקומות רבים אחרים. ר' לוי מביט בהתרגשות על המראות הללו.

באירוע נכחו, בין היתר: סיו"ר ה"מרכז לענייני חינוך", הרב משה קוטלרסקי, רבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, רבה של מגדל-העמק וראש מוסדות "מגדל אור", הרב יצחק-דוד גרוסמן, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, השר יולי אדלשטיין, עיתונאים, שלוחים ואישי ציבור.

את שרביט ההנחיה נטל ידידיה מאיר, שהיה גם אחראי על הפקת הערב. הוא הקדיש מילים לפועלו של ר' לוי לבייב ולמפעל השליחות, והזמין את הזמר החסידי, יוני שלמה, לבצע שיר מיוחד שנכתב לחתן ולכלה.

הרב יצחק-דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, מוזמן ראשון לשאת דברים. הוא מדבר על חשיבותם של השלוחים, נרות להאיר, ומכנה את ר' לוי "ידיד נפשי".

מאוחר יותר, מוקרן על המסכים סרט מרגש שסוגר מעגל. שמעיה, החתן הטרי, פגש תלמיד ותלמידה בבית-הספר "אור אבנר" בז'יטומיר לפני כמה שנים, כשהיו בראשית דרכם היהודית. היום הם נשואים, וביום חגו של שמעיה הם מבקשים לאחל לו מזל טוב.

הסרט תם, ועל הבמה עולים מיכאל וייגל ושחקן נוסף. יחד, הם מעלים מחזה משעשע: שליח טרי מנסה לשכנע איש עסקים לתמוך בפעילות. בקטע נוסף, נראה הזמר החסידי ליפא שמלצער בקליפ חינני, מסתובב בשוק ומצלם את ברכות העוברים והשבים לחתונה.

בנקודה הזאת, נושא ר' לוי לבייב את נאומו.

הוא אמר כי אין מאושר ממנו לראות את תלמידי המוסדות בכל רחבי חבר העמים. "ראינו את סיפורם של הזוג מז'יטומיר, כל כך מרנין ומרגש לראות ילדים צעירים שלמדו במוסדות 'אור אבנר' ומקימים בית נאמן בישראל".

הרב בערל לאזאר, מארח האירוע, נושא דברים. הוא מתמקד במשבר הכלכלי העולמי שהיה בשנים החולפות ומדגיש כי למרות זאת, התנופה בחבר העמים לא רק שלא נעצרה, אלא שהתעצמה עוד יותר.

הרב קוטלרסקי נושא גם הוא דברים. הוא מרעיף ברכות חמות על ר' לוי שיזכה לרוב נחת, ומאחל לשמעיה שילך בדרכו של אביו - דרך של דאגה, אכפתיות ומסירות להפצת תורת החסידות בכל העולם.

את האירוע חתמה הופעה משעשעת של ר' אבא טורצקי, שהיטיב לחקות שורת דמויות ושימח את הקהל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.