מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״א 22.11.2010

נתונים מבהילים: 55% מיהודי ארה"ב נשואים לגויים

לפני מספר ימים מצאתי את עצמי מעיין במחקר סטטיסטי שנערך על ידי הפדרציה היהודית במדינות צפון אמריקה. היה זה מחקר מקיף ביותר שבו הושקעו למעלה משישה מליוני דולר ומטרתו לפענח את מצב החיים היהודיים באמריקה של שנת 2010 ● נכון לשנת 2010 למעלה מ55% מיהודי ארה"ב נשואים לבני זוג שאינם יהודיים ● במילים פשוטות: העם היהודי בארה"ב הינו מין בסכנת הכחדה ● בחצר הקדמית של ביתינו נכחדים להם מיליוני יהודים ואין פוצה פה ומצפצף ● באדיבות 'בית-חב"ד'  למאמר המלא
נתונים מבהילים: 55% מיהודי ארה

איציק גרשוביץ
 
לפני מספר ימים מצאתי את עצמי מעיין במחקר סטטיסטי שנערך על ידי הפדרציה היהודית במדינות צפון אמריקה. היה זה מחקר מקיף ביותר שבו הושקעו למעלה משישה מליוני דולר ומטרתו לפענח את מצב החיים היהודיים באמריקה של שנת 2010. והנה לפניכם כמה "פנינים" ששליתי מתוצאות המחקר.

נכון לשנת 2010 למעלה מ55% מיהודי ארה"ב נשואים לבני זוג שאינם יהודיים. במחקר דומה שנערך בשנת 1970 הסתכם הנתון ב-13% "בלבד" – נתון שמלמד על עלייה דרסטית בנישואי התערובת וההתבוללות.

במילים פשוטות, העם היהודי בארה"ב הינו מין בסכנת הכחדה. לא פחות.

קצת מתסכל לראות כיצד כל העולם, ובראשם היהודים, מתקוממים וזועקים חמס – ובצדק! – על קבוצות ניאו-נאציות ומנהיגים מוסלמים המאיימים להכחיד את עם ישראל, רחמנא ליצלן, בעוד בחצר הקדמית של ביתינו נכחדים להם מיליוני יהודים ואין פוצה פה ומצפצף.

אני מתגורר בטנפליי שבניו ג'רזי, ובינינו, הרבה מהישראלים בחו"ל עמם יצא לי לדבר על הנושא הכאוב, מזלזלים בחומרתו וכמיטב המסורת הישראלית טוענים כי "לי זה לא יקרה." זה לא יקרה להם כי ילדיהם מדברים עברית; כי הם מבקרים בארץ פעם בשנה, או "זה לא יקרה לי כי אני בין כה וכה חוזר לארץ בעוד מספר חודשים" (מה שבדרך כלל מתברר כטעות "קטנה" בחישוב ונסגר ב30 שנה...). הבעיה היא שבסופו של דבר לחברה ולחברים יש השפעה ניכרת על השקפת חייהם של ילדינו ולפעמים השפעתם גוברת על השפעת ההורים שמתעוררים ותופסים את עצמם באיחור.

לאחרונה יצא לי לשוחח עם מספר ידידים שסיפרו לי על מלחמה של ממש שניהלו בביתם עם ילדיהם שביקשו להשתתף בחגיגות ה'הלואין', חג המבוסס על עבודה זרה וסיפורי כשפים... ניתן להניח כי כל הילדים המתחנכים בבתי הספר הציבוריים השתתפו בחגיגות אלו, בצורה זו או אחרת.

מה אפשר לעשות בעניין?

ראשית נקדים ונאמר שעצם המודעות לבעיה היא כבר חצי תרופה. הסכנה הגדולה ביותר טמונה בביטחון ש"לי זה לא יקרה" שכן מי שלא מודע לבעיה לא מחפש דרכים להתגונן ממנה.

לגופו של עניין, בחלק נוסף של המחקר מצאתי את התשובה לבעיה, בבדיקת מסגרות החינוך היהודי של המתבוללים נמצא קשר ישיר וברור בין רמת מסגרת החינוך היהודי שבו התחנכו לבין אחוזי ההתבוללות כדלהלן:

הטבלה מוכיחה יותר מכל הסבר אחר את המשוואה הבאה – מחסור בחינוך יהודי הוא הבעיה והענקת חינוך יהודי הוא הפתרון.

נכון, חינוך יהודי הוא לא בחינם. שכר הלימוד הגבוה (במיוחד בבתי הספר היהודיים בארצות הברית) יכול להגיע על חשבון הנאות סוף השבוע או חופשה מדהימה באלפים, אך אלו הן בעיות בטווח הקצר בלבד. בטווח הרחוק, מי שמשקיע בחינוך יהודי במסגרת רצופה, יזכה לראות את צאצאיו יהודים נאמנים לעם ישראל וממשיכים את השושלת המפוארת של עם הנצח לדורות הבאים לתפארת כלל ישראל.

המאמר פורסם באתר 'בית-חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.