מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״א 22.11.2010

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סייר במוזיאון גוש קטיף

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סייר היום במוזיאון גוש קטיף בירושלים, כדי ללמוד מקרוב אחר הבעיות הקשות שעוברים מגורשי גוש קטיף מאז העקירה, וללמוד על מורשת גוש קטיף לדיווח ולתמונות 
סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סייר במוזיאון גוש קטיף
צילום: מנדי הכטמן
סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סייר היום במוזיאון גוש קטיף בירושלים, כדי ללמוד מקרוב אחר הבעיות הקשות שעוברים מגורשי גוש קטיף מאז העקירה, וללמוד על מורשת גוש קטיף.

מנהל המוזיאון שלמה וסרטייל סייר עם סגן השר בכל אגפי המוזיאון, החל מההיסטוריה הקדומה של חבל עזה ועד לבניית גוש קטיף. ליצמן בחר להתייחס להקפאת הבניה, ואמר כי הוא מתנגד בכל דרך להקפאה, לא רק מצד בעיית הדיור אלא ובעיקר מצד ההשלכות החמורות של ההקפאה, ואמר כי מוזיאון גוש קטיף מהווה תמרור אזהרה להקפאה.
 
סגן השר ליצמן סייר גם ב"חדר הדמעות" בו נראים מראות העקירה הקשים ולא הצליח לעמוד במראות, ולאחר מכן הדליק נר לזכרם של קדושי גוש קטיף. ליצמן אף צפה בסרט תיעודי של בתי הכנסת בגוש קטיף שהפיק המוזיאון.

סגן השר ליצמן כתב בספר האורחים בהתרגשות "נדהמתי לראות את מסירות הנפש והתעוזה שהיה למתיישבים בחבל גוש קטיף, ולצערנו מה שנשאר אחרי העקירה. כידוע מידה טובה מרובה. כגודל הצער והעוגמת נפש במראות היום, כגודל השמחה שיהיה בעתיד. וישב יעקב ביקש יעקב לישב בשלווה קפץ עליו רוגזו של יוסף. בכבוד ובהערכה, יעקב ליצמן".  הרב ליצמן קיבל את תמונת  הצייר ברוך נחשון ומזכרת גוש קטיף שהפיק השירות הבולאי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.