מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשע״א 30.10.2010

הערב בכפר חב"ד: הכינוס הארצי ה-51 של חסידי חב"ד

הערב, מוצאי שבת, פרשת חיי-שרה, יתקיים בבית הכנסת "בית מנחם" הכינוס הארצי ה-51 של חסידי חב"ד בארץ הקודש במעמד רבני אנ"ש, משפיעים וראשי ישיבות חב"ד ● הכינוס, המאורגן כמידי שנה על-ידי צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, יפתח בשעה 8:30 בערב בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד ●  ישאו דברים: רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב חיים-שלום דייטש, ראש כולל 'צמח-צדק' בירושלים העתיקה, הרב שמעון אליטוב, הרב האזורי של מטה יהודה וחבר מועצת הרבנות הראשית, וכן שלושה שלוחים חדשים שיספרו על שליחותם כל הפרטים
הערב בכפר חב
הכינוס הארצי השנתי של חסידי חב"ד

כתב COL

במוצאי שבת, פרשת חיי-שרה, יתקיים הכינוס הארצי ה-51 של חסידי חב"ד בארץ הקודש במעמד רבני אנ"ש, משפיעים וראשי ישיבות חב"ד. חסידי חב"ד יתכנסו לסכם את השנה החולפת ולהתוות את הפעילות בשנה שהחלה.

הכינוס, המאורגן כמידי שנה על-ידי צעירי אגודת חב"ד, בראשות הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב, יתקיים אי"ה במוצש"ק, כ"ב במרחשוון התשע"א, ב-8:30 בערב בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד, והוא ישולב בסעודת מלוה-מלכה - סעודתא דדוד מלכא משיחא. הכנס ינוצל כמידי שנה גם לקבלת פנים ופרישת שלום מחודש תשרי בבית חיינו.

מידי שנה זוכה הכנס השנתי למעמד מיוחד, ואנ"ש מכל רחבי הארץ נוהרים לכפר חב"ד כדי לקחת חלק בכינוס, שזכה לחביבות מיוחדת אצל הרבי. ברבות השנים נהג הרבי לשלוח מכתב מיוחד הממוען למשתתפי הכינוס ובקבוק משקה. הרבי גם עודד את אנ"ש להשתתף, ולא אחת ענה גם לאנשים פרטיים על מתכבים שכתבו בימים הסמוכים לכינוס, כי לבטח יטלו בו חלק.

גם העובדה כי הכנס מתקיים במוצאי שבת של שעון החורף, זמן לא קצר לאחר שהשבת יצאה, תורמת להגעתם של רבים מאנ"ש והתמימים הבאים להשתתף בהתוועדות חסידית חמימה המשולבת בסעודת מלווה מלכה. הניגונים החסידיים, מראות הקודש של הרבי, דברי ההתעוררות של מיטב הרבנים והמשפיעים, וההסתופפות של אנ"ש בשבת אחים גם יחד עם אמירת לחיים חסידית, כבר העניקה לכינוס את הנופך החסידי הכל כל מיוחד שלו.

הכינוס נערך בקביעות בימים הסמוכים לכ' מרחשוון, יום ההולדת של אדמו"ר הרש"ב נ"ע וינשאו דברים בנושא "הליכה בדרכיו" של אדמו"ר הרש"ב על-פי שיחות הרבי. השנה היא שנת המאה וחמישים להולדת הרש"ב, ודברי חיזוק מיוחדים ייאמרו בנושא.

שלוחים צעירים יספרו את סיפור שליחותם

בהמשך למתכונת שנערכה אשתקד, ושזכתה להתעניינות רבה, יוזמנו גם השנה שלושה שלוחים צעירים לספר את סיפור שליחותם במהלך הכינוס הארצי ה-51 של חסידי חב"ד, שייערך בע"ה במוצאי השבת הקרובה באולם בית-הכנסת 'בית-מנחם' בכפר-חב"ד. שלושת השלוחים שנבחרו השנה הם הרב ישראל גולדברג, שיצא השנה לשליחות בשכונת רחביה בירושלים; הרב אברהם-חיים זילבר, שיצא לשליחות לשכונת מרום כנען בצפת, והרב חיים הלוי הבר, המשמש שליח תורה בבאר-שבע ועומד מאחורי המפעל המיוחד "בסוד הפרשה" ו"בסוד הנשמה".

הרב חיים-שלום דייטש, ראש כולל 'צמח-צדק' בירושלים העתיקה, יהיה האורח המרכזי. הרב דייטש יישא דברים לרגל מלאות 150 שנה להולדת כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע, מייסד ישיבת תומכי תמימים ומי שקבע את הייעוד של התמימים להיות "נרות להאיר" ו"חיילי בית דוד" להבאת הגאולה.

הרב שמעון אליטוב, הרב האזורי של מטה יהודה וחבר מועצת הרבנות הראשית, שיהיה אף הוא אורח הכינוס הארצי יקרא לחיזוק האחדות וקירוב הלבבות בקרב חסידי חב"ד, ולמתן דגש על הכשרת אברכים תלמידי-חכמים לרבנות, כפי שהרבי הביע את דעתו בדבר חשיבות השליחות בתחום הרבנות. הרב אליטוב גם יספר על קירובים מיוחדים שזכה להם מאת הרבי.

במהלך הכנס ישאו דברי ברכה והתעוררות מעניני דיומא רבני ומשפיעי חב"ד, ויוקרנו "מראות קודש" מהרבי. מקהלת אנ"ש תלווה את הערב בניגוני שמחה והתוועדות. מקומות מיוחדים לנשים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.