מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשע״א 20.10.2010

חשיפה: מי מנסה לסחוט את המל"ח? ● שערורייה

מעט יותר משבועיים לפני כינוס השלוחים העולמי, ומארגני הקומזיץ הקיצוני וההזוי בלחץ גדול: אין רישום ● מה עושים? תוקפים את ה'מרכז-לעניני-חינוך', השלוחים ואת הרב משה קוטלרסקי ואפילו מכניסים את הרבי לקלחת ● לא האמנו שאי-פעם נצטרך להתייחס לאותו קומזיץ מגוחך, אך השנה נחצה קו אדום, של שימוש באמצעי סחיטה כדי לגרום לשלוחים לפעול הפך מהדרך האמיתית  לסיפור המלא● בפרק הבא: האמת נחשפת - מי האיש העומד מאחורי הקומזיץ הקיצוני? סערה
חשיפה: מי מנסה לסחוט את המל
לפני שנים ספורות: הנואם המרכזי בקומזיץ היה יואל קראוס מאיביזה. גם לו מגיע מענק מהמל"ח?

מערכת COL

הבהרה: השתדלנו בתקופה האחרונה להימנע מכל ידיעה של מחלוקת, בין בקהילות אנ"ש בארץ-הקודש, ובין בחוץ-לארץ. בימים האחרונים, גורמי מחלוקת צרי-עין, מופקרים, שזה כחמש-עשרה שנה השילו מעליהם כל עול של סמכות רבנית, הפציעו משום מקום, לאחר תקופה ארוכה של אחדות בכרם ליובאוויטש. משכך, אין לפנינו ברירה אלא להעמיד דברים על דיוקם. חלק ראשון (אם לא תהיה ברירה: לא נהסס לפרסם חלקים נוספים, כולל מסמכים וחשיפות שיחוללו סערה ציבורית בחב"ד).

מידי שנה, לקראת ראש-חודש כסלו, נערך כינוס השלוחים העולמי. אין זה סוד כי בשנים האחרונות ניסו גורמי מחלוקת בשכונת קראון-הייטס לארגן כינוס מקביל – במטרה לחולל פיצול בחב"ד, מתוך הפך אהבת ישראל, ולזרוע חורבן פנימי בחסידות. הניסיון המביש נכשל, לשמחת כולנו.

בחב"ד אכן יש דעות שונות, ואלו מובילות לכיווני פעולה שונים. אך למרות חילוקי-הדעות, כולם משתדלים למלאות אחר רצונו הקדוש של הרבי. וכאן מגיע האבל הגדול: יש גורמים, משולי המחנה, שאינם פוסקים בשנים האחרונות מניסיון לפצל ולהעמיק את הקרע בחב"ד.

אותם גורמים עומדים מאחורי הניסיון שנכשל לארגן "כינוס שלוחים" - נגדי. אם הכינוס הגדול מאורגן על-ידי הגוף הרשמי של חב"ד, שהוקם על ידי רבותינו נשיאינו, ה'מרכז-לענייני-חינוך', הרי שהקומזיץ של פורקי העול נערך על-ידי גורמים משולי המחנה - מי שאמונים על שיטת המחלוקת בכל יום, בכל שעה, בכל רגע נתון. בלי הוראות מהרבי, בלי סמכויות, בלי רבנים.

קומזיץ' כושל

אם בכינוס הגדול והרשמי משתתפים 3,500 שלוחים מרחבי העולם, הרי בקומזיץ ניתן למנות כשלושים איש בלבד (כל השאר בחורים תמימים שנופלים בפח), חלקם מכנים את עצמם "שלוחים", למרבה הצער. רובם הגדול של המשתתפים לוחמים יום-יום בשלוחי הרבי.

מארגני הקומזיץ הכושל מנסים בכל שנה להפעיל מנועי שכנוע על שלוחים מהעולם להשתתף בכינוס. הם לא מציגים תכניות מגוונות ומרתקות, אלא באים עם אג'נדה אחת, מטורפת ככל שהיא נשמעת: "כינוס השלוחים לוחם ברבי". בלתי נתפס.

גם מארגני הקומזיץ עצמם עומדים נבוכים בימי כינוס השלוחים. המבוכה גוברת מדי שנה בשנה, ברגע התמונה הקבוצתית. בפסיפס המדהים עומדים כ-3,500 שלוחי הרבי – המשתתפים בכינוס השלוחים העולמי. הקומץ המופקר אינו מעז לעשות תמונה קבוצתית משלו, כדי שלא לחשוף את הגיחוך.

צלמי האתר המשיחי (שנאלץ, בכל זאת, לפרסם את התמונה, אבל לספח אותה לאינטרסים שלו), נאלצים מידי שנה בשנה להפעיל את מלוא האופציות הדיגיטליות שברשותם, כדי לתפוס את התמונה – ללא השורה הראשונה. מדוע? כי בשורה הראשונה יושבים, בכבוד ובהדר, מי שעומדים בחזית מפעל השליחות של הרבי, שמונו על-ידי הרבי, לפני עשרות שנים. התוצאה מביכה למדי.

לא האמנו שאי-פעם נצטרך להתייחס לאותו קומזיץ קיצוני והזוי, אך השנה נחצה קו אדום, של שימוש בטרור ובאמצעי סחיטה, כדי לגרום לשלוחים לפעול הפוך מהדרך האמיתית והישרה.

הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים ב"צעירי-אגודת-חב"ד" (הגוף שהוקם על-ידי הרבי ושתחתיו פועלים השלוחים בישראל) כתב בתחילת השבוע לשלוחים: "מדובר בהחלטה של הנהלת המרכז/הכינוס, שגם אם לא יזמנו אותה (הכוונה למרכז צאגו"ח), קיבלנו אותה בהבנה ובהסכמה. וההחלטה אומרת: אותם שלוחים (מכל העולם), שדווח בתקשורת כי השתתפו בכינוס הידוע שהתקיים במוצש"ק ב-‏770, יוכלו להירשם השנה לכינוס השלוחים רק אם יבהירו בכתב כי אין בכוונתם להשתתף בשום פורום שקורא תיגר על המוסדות הרשמיים של חב"ד - ליובאוויטש.

"לפי אותה החלטה, כך גם דינו של המענק המיוחד שאנו אמורים לשלוח מחר מטעם קרן בוגלוגוב (500$)”.


הרב משה קוטלרסקי עם סכומי הכסף שהועברו לשלוחים (צילום: COL)

ההודעה נשלחה באופן טבעי ומתבקש כדי למנוע את האפשרות של הליכה לקומזיץ המפוקפק (בו נוכחים בין-היתר, גם כאלה שאינם צמים בתשעה באב ובשבעה-עשר בתמוז, ואנשים שביטלו מצוות מהטעם של "ימות המשיח", רח"ל). הדבר לא התאים למארגני קומזיץ המחלוקת, שבו נוכחים כמה עשרות בודדים.

השבוע הם פרסמו זעקה מרה: "כל הקורא עומד נדהם וזועק: שומו שמים! יהודי נדיב לב החליט להעניק סיוע כספי לשלוחים ויש כאלו שלהם החוצפה להשתמש בכסף כדי לרדת לחיי השלוחים ולמנוע מהם את המענק לו הם כה זקוקים", כותבים גורמי המחלוקת הידועים.

תקדים: מנסים לפגוע ברב קוטלרסקי

הרצחת וגם ירשת? מסתבר שאותם גורמים, המנסים בכל פעם מחדש לשלוח מסרים של מחלוקת לגבירים הגדולים של מפעל השליחות, מנסים הפעם, גם לפנות, בתמימות מרושעת, לשליח הרבי הרב שמואל קמינצקי – העומד בקשר רצוף עם מר בוגלובוב, שיעביר גם להם כסף, לפעולות השטנה והמחלוקת.

הצביעות אף הולכת ומתעצמת לאור העובדה שבשנים עברו פרסמו מארגני הקומזיץ ההזוי באתרם רשימה של מאה "שלוחים" שקיבלו מהם תמיכה, כפרס על ההשתתפות בקומזיץ. היכן הם, אלפי שלוחי הרבי, שלא קיבלו את הסיוע הכספי שלהם, ומדוע הם נוקטים כאן באותה מדיניות "אפליה" שעליה הם זועקים מרה?!

ועד כאן, מסתבר, היה הפרומו. בפעם הראשונה, מנסים גורמי המחלוקת לפגוע ברב משה קוטלרסקי (אותו הם מכנים ר') – האיש שעושה לילות כימים למען מפעל הרבי החובק-עולם. בכתבת שנאה, שמחזירה את חב"ד לימי המחלוקת הקשים שלפני עשור, הם מאשימים אותו ב"סחיטה", לא פחות.

הלחץ של מארגני הקומזיץ ברור ומובן. לאחר הנאום חוצב הלהבות, בסעודת ליל שבת בכינוס השלוחים תש"ע, מפיו של הרב משה קוטלרסקי, הגיעו תגובות רבות ונלהבות מפי רבנים, עסקנים ושלוחים.

הרב קוטלרסקי אמר בבירור כי מי שחפץ ללכת למשתה שמארגנים קומץ ההזויים השולי, יכול להיות שם, אך לא מתקבל על הדעת שיבוא גם לכינוס השלוחים, יהנה מהנאומים, הארוחות ושפע הפעילויות שמציג ה'מרכז לעניני חינוך', בהשקעה של הון עתק.

בעקבות נאומו המוצלח של הרב קוטלרסקי הודיעו גם הבודדים שעוד ביקרו שם, שהדברים נכנסו לליבם וכי הם אינם מתכוונים לבקר יותר בקומזיץ ההזוי.

העובדה שבקומזיץ השנה לא ישתתפו אפילו שלוחים בודדים, הכניסה את המארגנים ללחץ, שהביא אותם לתקוף עם ידיעה מטורפת, קיצונית ואלימה זו. אך אל דאגה, הם כבר ימלאו את האולם עם בחורים, תמהונים, סקרנים ושאר ירקות. כפי שעשו בשנים עברו.

נבהיר בצורה הברורה ביותר: בשעה שאתרי חב"ד, מביאים מידי יום דיווחים ממפעל השלוחים החובק עולם, ממשיכים אותם גורמים (המתהדרים בציות לרבנים) לפרסם ידיעות מחלוקת על בסיס יומי, בניסיון נואל לפצל את קהילת חב"ד בעולם. לא עוד. החל מהיום, כל דיווח של מחלוקת שיופיע שם – ייתקל בתגובה מיידית באתרי חב"ד COL ושטורעם.

ומסיימים בטוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.