מערכת COL | יום ב' חשוון ה׳תשע״א 10.10.2010

המגישים הבכירים בישראל בערב זיכרון לברק'ה וולף ● מיוחד

זה היה "ערב חב"ד" כמו בשנות הכ"פים, בטעם של פעם: שורה ארוכה של אישים בכירים בכלי-התקשורת, השתתפו באירוע לציון עשור שנים לפטירתו של דובר חב"ד ברק'ה וולף ● ירון דקל מגיש "הכל דיבורים" ב"קול ישראל" נזכר בפנצ'ר טורדני, אמנון לוי מגיש "שומר מסך" בערוץ 10 סיפר על משפט ששמע מברק'ה בו הוא משתמש עד היום וגדי סוקניק מגיש "אנשי היום" בערוץ 2, הצהיר: "אם החרדים היו כמו החב"דניקים, היינו חרדים פחות"... ● וגם: הבקשה האישית של ברק'ה מהרב אשכנזי ● מיוחד ב-COL: סיקור מלא, הנאומים בוידאו וגלריית ענק לסיפור המלא  ● בפנים: הרב אשכנזי חושף - מי המציא את התואר "הצדיק מלניגרד"? >>>
המגישים הבכירים בישראל בערב זיכרון לברק'ה וולף ● מיוחד
למעלה (מימין): אמנון לוי, גדי סוקניק וירון דקל ● צילומים: ברלה שיינר, COL

מאת כתב COL

זה היה "ערב חב"ד" כמו בשנות הכ"פים והלמ"דים, בטעם של פעם: שורה ארוכה של אישים בכירים בכלי התקשורת המייצגים את מרבית כלי התקשורת בישראל, השתתפו אמש, מוצאי שבת נח, באירוע לציון עשור שנים לפטירתו של דובר חב"ד ברק'ה וולף.

במשך שלוש שעות ישבו בכירי עולם התקשורת יחד עם רבים מחסידי חב"ד, צפו במראות-קודש מהרבי, האזינו לניגוני חב"ד שובי לב, ושמעו אודות יחס הרבי לכלי התקשורת ותפקידה בהפצת היהדות.

לצידם של אנשי התקשורת השתתפו בערב הזה גלריה נכבדה של מנהלי מוסדות חב"ד בישראל, רבני חב"ד, שלוחים רבים, בני משפחת וולף לענפיה, שורה ארוכה של ידידי המשפחה, ותומכי וידידי ישיבת "תומכי-תמימים" המרכזית.

חייל של הרבי

האירוע נפתח במראות קודש מהרבי, שיחה מחנוכה תשנ"ב בעת ה"חנוכה לייוו", על כוחם של כלי-התקשורת להעביר מראות וקולות לכל העולם ברגע כמימרא, והתכלית בניצול כוחות אלו להפצת יהדות ומעיינות החסידות.

בנו בכורו של ברק'ה הרב חיים וולף פתח בדברים בשם משפחה על ברק'ה שהיה חייל של הרבי, כאותו קוזאק בצבאו של הצאר ניקולאי, שכאשר הצאר ופמלייתו היו צריכים לחצות נהר סואן, קפץ ראשון הקוזאק עם סוסו לנהר, ועליו עלו חבריו עד שהצאר עבר מעליהם.

אורח הכבוד בערב חב"ד "חברים מספרים על ברק'ה", היה הרב הראשי לתל-אביב הרב ישראל-מאיר לאו, שהשתתף בכל האירוע מתחילתו ועד סופו, כשהוא מודיע לסובביו שהוא פינה את הערב הייחודי הזה כולו למען ברק'ה.

בנאום נרגש רווי נוסטלגיה, הקביל הרב לאו בין נח בתיבה ושליחותו את העורב והיונה, לתפקידו של ברק'ה בהפצת היהדות. ברק'ה היה נושא חן בעיני אלוקים ואדם, כנח בשעתו, ובכח החן הצליח להתחבב על הכל (נאומו המלא והמרתק של הרב לאו יתפרסם בע"ה בהמשך).

המכתב הנעלם

הרב מרדכי-שמואל אשכנזי רבו של כפר-חב"ד, נשא אף הוא נאום שעורר הדים רבים.

הרב אשכנזי חשף כי בתחילת קיץ תש"ן ברק'ה נפגש עמו וביקש לקבל מכתב הבהרה מהרב על אשר הוא נקי כפיים ב"פרשיית תש"ן".

הרב אשכנזי סיפר כי בחקירת הנושא לא שמע על מעורבותו של ברק'ה בפרשה, וכי הוא ראוי לקבל את המכתב המדובר, אך הוא חשש 'לגעת באש'.

הרב התייעץ עם אביו הגה"ח הרב משה אשכנזי והציג בפניו את לבטיו, והרב משה אשכנזי הכריע, כי באם הצדק עם ברק'ה, אזי מההכרח שיקבל את המכתב המדובר, ואין לבנו לחשוש מלחצים. "כתבתי וחתמתי על המכתב הזה בלב שלם, ואני שמח שעשיתי את הדבר הנכון והראוי".
 
עוד גילוי מדהים היה בפי הרב אשכנזי, שכאשר יצא הרב יצחק קוגן את רוסיה בשנת תשמ"ז, ברק'ה בחושיו התקשורתיים רצה לעודד הדים רבים ליציאתו של הרב קוגאן, והצמיד לו בתקשורת את הכינוי "הצדיק מלנינגרד", ומיד הכינוי הזה תפס ודבק ברב קוגן בכל התקשורת.

בשנים הבאות נסע הרב לרוסיה, ונפגש עם הרב קוגאן, וזה הביע בפניו עד כמה הוא רחוק מכינוי זה וחש שלא בנוח עמו, אך הוא גילה כי באחת היחידות דיבר עמו הרבי על הכינוי שלו כ"צדיק מלנינגרד", הכינוי שברק'ה הריץ בתקשורת לרב קוגאן...

לו החרדים היו חב"דניקים...

שורת האישים המכובדת שנשאו דברים ב"ערב חב"ד" היו השדר הבכיר בערוץ השני גדי סוקניק, העיתונאי והמגיש אמנון לוי, איש מערכת "קול ישראל" השדר הוותיק ירון דקל, כתב "מעריב" מנחם רהט, הסופר יאיר עמיקם, וותיק הכתבים הצבאיים כתב "המודיע" ר' ישראל קצובר, וכן "איש ירושלים" ר' ישראל גליס.

סוקניק, דיבר על פועלו של ברק'ה, "היו לי איתו הרבה ויכוחים, אבל הוא לא הצליח לשכנע אותי. אבל אני רק יכול לומר שאם כל הציבור החרדי היה כמו ברק'ה וכמו החב"דניקים, אנחנו, החילונים, היינו פחות חרדים"...

איש התקשורת אמנון לוי סיפר על משפט ששמע רבות מברק'ה, אותו אימץ מאז והוא נוהג להשמיעו "לפחות פעם בשבוע", כדבריו. "תתחזק ביראת שמים", הוא המשפט.
"ברק'ה היה אומר לי את זה כאשר הייתי מוציא אותו מהכלים במהלך ויכוח בלתי נגמר על האמונה. עם זאת, היום אני חושב על כך שהוא נאלץ לשמוע כל-כך הרבה דברים שמנוגדים לכל מה שהוא מאמין בו, דברים העומדים בסתירה מוחלטת לציפור הנפש שלו. והוא מעולם לא קרע קריעה, הוא העדיף לאחות את מה שקרוע אצל אחרים".

איש מערכת קול ישראל ירון דקל סיפר על ברק'ה שהוא הכיר, שידע להתקשר בשעת לילה מאוחרת כדי לעדכן על הקלטה חדשה של התוועדות מפי הרבי שהגיעה זה עתה מניו יורק 'חם מהתנור'. "אז לא היתה אפשרות לזהות שיחה נכנסת, אבל אני ידעתי תמיד שכאשר אני מקבל שיחה לאחר השעה 12.00 בלילה, ברק'ה עומד על הקו.
"הייתי אומר לו, מה אתה רוצה ממני בשעה כזו? שעכשיו אפרוץ עם זה לשידור? אבל מעולם לא הצלחתי להתרגז עליו. היה לו כזה להט, כזו אמונה בדרכו, שלא יכולת לעמוד בפניה".

דקל נזכר בסיפור שהיה לו לפני שנים רבות, כשהיה בדרכו למערכת "קול ישראל". בדרך, באמצע הקיץ הלוהט, אירע פנצ'ר בגלגל. "לפתע, משום מקום, צץ ברק'ה", תיאר דקל. "הוא נשכב מתחת לרכב ובתוך שמונה דקות סידר את התקלה. ברק'ה היה מעל הכל - גם 'מענטש'".

באירוע גם נטלו חלק נציגות נכבדה של שאר כלי התקשורת הדתיים, מהעיתונים "בקהילה", "משפחה", מרדיו "קול חי", וכן מ"גלי צה"ל", ועוד.

נייחא לעולם הבא

את ה"ערב חב"ד" הנחה בטוב טעם הרב זושא וולף, עורך הסדרה היסטורית "ימי תמימים" והספר "דובר שלום" על ברק'ה, שפתח מפרשת השבוע "אלה תולדות נח - נייחא לו נייחא לעולם, נייחא לאבות נייחא לבנים, נייחא לעליונים נייחא לתחתונים, נייחא בעולם הזה ונייחא לעולם הבא", שזו הייתה כל הווייתו של ברק'ה. "יש מרבותינו" היה ברק'ה. לא החזיק לרגע אחד טובה לעצמו. כל מציאותו של ברק'ה הייתה "יש מרבותינו" – כל עשיותיו בכח הרבי, וכל עשיותיו - למען הרבי.

במהלך האירוע הוקרנו קטעי ווידאו מחלוקת הדולארים אצל הרבי, כאשר ברק'ה מביא אישים שונים לחלוקת הדולרים, בהם ר' שאול שיף, מר בן ציון דל ומר עדי הרשקוביץ, "שר האוצר במשרד החינוך".

כמו כן הוקרנו באדיבות חברת JEM קטעים מתוך ראיונות של אנשי תקשורת שסיפרו על היכרותם עם הרבי, בהם ראיונות עם ר' משה אישון, שלמה נקדימון, מוטי עדן ור' שאול שיף.

את הערב ליווה בנעימות חב"דיות הכנר הנודע ר' מאיר רוזן. למשתתפים בערב חולק הספר "דובר שלום – חיים של קידוש שם ליובאוויטש".

COL העביר את האירוע כולו בשידור חי ובלעדי.

צפו בוידאו מלא מהאירוע:
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.