מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״א 05.10.2010

ניו יורק: אלפים צעדו ושימחו בשמחת תורה

למעלה מ-2,500 משתתפים צעדו במשך שעות לשמח אלפי יהודים ב-350 בתי כנסת בעיר ניו יורק ● צועדי התהלוכות הגיעו לקווינס (כשלוש שעות), להאווארד ביטש (כשלוש שעות), לפלטבוש, לבורו פארק, ללונג איילנד סיטי, (כשלוש שעות),  לסי גייט (קרוב לשלוש שעות), בצד הדרומי של מנהטן ובצד הצפוני של מנהטן (כשעתיים וחצי), ועוד ● סופת הגשמים שהיתה אמורה להיות באותה שעה – נעצרה  לסיפור המלא
ניו יורק: אלפים צעדו ושימחו בשמחת תורה
(צילום: אילוסטרציה)

המשרד של צעירי אגודת חב"ד המרכזית קדח. טלפונים ואי-מיילים מרבנים וראשי קהילות מכל פינות העיר "שלא לשכוח אותם", ולשלוח להם משלחות חסידים לשמחת תורה.

למעלה מ-2,500 משתתפים צעדו במשך שעות לשמח אלפי יהודים ב-350 בתי כנסת בעיר ניו יורק.

צועדי התהלוכות הגיעו לקווינס (כשלוש שעות), להאווארד ביטש (כשלוש שעות), לפלטבוש, לבורו פארק, ללונג איילנד סיטי, (כשלוש שעות),  לסי גייט (קרוב לשלוש שעות), בצד הדרומי של מנהטן ובצד הצפוני של מנהטן (כשעתיים וחצי) , לסטרט סיטי, לבנסנהוירסט, לקנרסי, למנהטן ביטש, לשיפסהעד ביי ולביי רידזש.

בחלק גדול מבתי הכנסת ביקשו המארחים לנאום לכבוד החג ורבים מהרבנים התבטאו "שבלי החב"דניקים לא היה החג כמו שהיה". היו גם שקבעו שיעור בתניא בשכונתם.

פעולה מיוחדת במינה נעשתה בבית הרפואה על שם הרמב"ם בבורו פארק. במשך של יותר משלוש שעות רקדו צועדי התהלוכה עם המאושפזים על ידי שאירגנו ריקוד בכל קומה וקומה. דבר דומה נעשה בבית האבות ביאלוסטוק במזרח מנהטן. שמחת החג והעידוד והחיזוק שניתן למאושפזים ולמבוגרים לא ניתן לשער.

שלוש קבוצות חזרו דרך וויליאמסבורג שם התקבלו בסבר פנים יפות על ידי תושבי הקהילות היהודיות שאיחלו להם "גוט יום טוב" חסידי-חגיגי.

"רואים כאן מסירות חסידית אופיינית לקיים את פקודת הרבי 'לשמח יהודים' בשמחת תורה בלי להתחשב עם טלטול ועייפות כלל" אמר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית. הרב בוטמאן הדגיש "שרואים כאן במוחש שליובאוויטש לא רק חי-ה כי אם גם פורחת ומשגשגת שהתהלוכות מתגדלות ומתחזקות משנה לשנה".

פעולת הארגון נעשתה בפיקוח הרב יוסף יצחק בוטמאן שגם תיאם את התהלוכה  --כפי פקודת הרבי במשך הרבה שנים—עם המשטרה,  בשיתוף פעולה עם הרב יוסף גאלדוואסער, והתמים שלמה זלמנוב שפעלו במשך שבועות במסירה ונתינה מיוחדת.

"מה שמיוחד בתהלוכה זו" אמר הרב יוסף יצחק בוטמאן "שבתהלוכה זו, שהיא למעשה שורה של תהלוכות לאזורים שונים, משתתפים אנ"ש ואורחים מכל העולם, מה שנותן  לתהלוכה  צביון מיוחד במינו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.