מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשע״א 03.10.2010

אקוודור: היהודים ציינו את החג בצל המהומות

המהומות באקוודור לא פגעו בחגיגות שמחת תורה של הקהילה היהודית, והמתפללים אף יצאו בריקודים לרחוב. בנוגע לעימותים, שליח חב"ד במדינה הרב תומר רותם מרגיע: "סכסוך פנימי, חווינו כבר הפיכות דומות"  לסיפור המלא
אקוודור: היהודים ציינו את החג בצל המהומות
הסוכה הניידת של חב"ד באקוודור ● משמאל: השליח הרב תומר רותם

וואלה חדשות!

הקהילה היהודית שרדה בשלום את המהומות הקשות שפרצו בימים האחרונים בבירה קיטו באקוודור, ואף הצליחה לחגוג את שמחת תורה כהלכה. עם צאת השבת אקוודור, תמו שלושה ימים רצופים של נתק מוחלט בין חברי הקהילה במדינה הדרום אמריקאית, לבין קרוביהם המודאגים מסביב לעולם. שלושת הימים החלו בחג שמחת התורה, אותו חוגגים בחו"ל במשך יומיים, והתחברו לאחר מכן מיד ליום השבת. גורמים בעיר מסרו כי איש מבין בני הקהילה לא נפגע וכי החג עבר בשלום.

לאחר צאת השבת מסר שליח חב"ד באקוודור הרב תומר רותם לוואלה! חדשות כי למיטב ידיעתו, אין נפגעים יהודים במהומות. רותם סיפר כי "ברוך השם באזורינו ממש לא הרגשנו שום שינוי" וכי בשמחת תורה אף יצאו המתפללים לרקוד עם ספרי התורה ברחוב הראשי. יצוין כי בית חב"ד בקיטו ממוקם במרחק נסיעה של כחצי שעה בלבד מארמון הנשיאות בו התרכזו המהומות. עם זאת, הוסיף רותם, "על רקע האירועים האלימים היו מי שבחרו שלא להגיע ולהשתתף באירועי החג בבית הכנסת". כמו כן, לאור העובדה שהמשטרה הייתה עסוקה בהפגנות ולא פעלה, היה חשש להפרות סדר ולביזה.

באשר לבאות אומר רותם כי אין חשש לשלומה של הקהילה היהודית: "זהו קונפליקט פנימי בין הנשיא לבין גופים ממשלתיים". עוד מציין רותם כי החשש היחיד כעת הוא ליציבות השלטון. לדבריו, במקרה שהצבא יחוש התנגדות עזה מצד העם, הוא יסיר את הגנתו מהממשלה הנוכחית - והנשיא ייאלץ לעזוב את תפקידו. "כבר חווינו כאן הפיכות כאלו... ויש בזה גם צדדים חיוביים", אמר.

בנוגע ליחס הכללי ליהודים באקוודור מספר רותם: "אני יכול לומר בפה מלא שזה פשוט כבוד גדול להיות יהודי באקוודור. הציבור בבסיסו מאמין ומעריץ את עם ישראל בגלוי". הקהילה היהודית באקוודור מונה כאלף יהודים. רובם ממוקמים בעיר הבירה קיטו והשאר בעיר גואיאקיל, כ-250 ק"מ דרומית-מערבית לעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.