מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשע״א 04.10.2010

פאניקה בבירות אירופה: התרעות מיידיות לפיגועים נוסח מומביי

מתגוררים או מבלים באירופה? זהירות: ארצות-הברית הוציאה אזהרת מסע למדינות אירופה ● החשש: פיגוע ראווה בסגנון מומביי, באחת הערים הגדולות ביבשת ● על הכוונת: פריז, ברלין ולונדון ● היערכות מוגברת באירופה ● שירותי הבטחון: עשרה מחבלים כבר בשטח  לסיפור המלא
פאניקה בבירות אירופה: התרעות מיידיות לפיגועים נוסח מומביי
"מעריב", הבוקר
איש לא יודע מה בדיוק הביא לפאניקה האוחזת בממשלות אירופה וארצות הברית, אבל דבר אחד בטוח: איום טרור חמור נשקף על אחת ממדינות אירופה, בדגש על צרפת.

מקורות מודיעין צרפתיים ואמריקניים מסרו כי סוכנים שלהם באפריקה הביאו ידיעות מהימנות על כוונת ארגוני טרור, בראשות אל-קעידא, לבצע פעולות טרור הרסניות במדינות מערב אירופה. בימים האחרונים הגיעה התרעה למשטרת צרפת על מחבלת מתאבדת שנכנסה למדינה ומחפשת שעת כושר כדי לבצע פיגוע התאבדות.

בשבוע שעבר, פונה מגדל אייפל המפורסם שבצרפת, לאחר שהתקבלה התראה על פצצה שהוטמנה בו. זו הפעם הרביעית בשבועיים האחרונים שכוחות הבטחון הצרפתיים נאלצים לפנות בבהילות אזרחים ממקומות הומי אדם לאחר התרעות חמות. בפעמים לפני-כן התקבלה התרעות על פצצות שהוטמנו במגדל ובתחנות רכבת תחתית. גורמים בטחון צרפתיים מסרו לעיתונות כי מעולם לא היו התרעות חמורות כאלו על המדינות במערב אירופה.

מקורות אירופיים רמזו, בראיונות לכלי התקשורת, שממידע העולה מחקירתו של בכיר אל-קעידא שנתפס לאחרונה, עולה, כי בקרב ארגוני הטרור התגבשה תוכנית לפיה ישתלטו מחבלים על מקומות הומי-אדם בפריז, בברלין ובלונדון, יקחו אנשים כבני-ערובה ויטבחו בהם, כאשר המודל לחיקוי הוא הפיגוע הראוותני במומביי, שאירע לפני כשנה וחצי. לפי הדיווח נראה כי אוסמה בן-לאדן עומד אישיצ מאחורי הנסיונות לפגע בערים מרכזיות באנגליה, צרפת וגרמניה.

"שאיש לא יחשוב שמדובר במזימת טרור אחת שמתוכננת באירופה. אנחנו יודעים על מזימות - ברבים - שנמצאות בוודאי בשלבים שונים של תכנון והוצאה אל הפועל", אמר בכיר אמריקני לוושינגטון טיימס והוסיף כי עשרה מחבלים כבר נמצאים בשטח גרמניה וצרפת.

היום הכריז ברק אובמה על אזהרת מסע לאירופה. הדבר יביא להפסדים ניכרים בהכנסותיהן של המדינות, שעושות הון רב מכספי התיירים האמריקאים. מומחים מעריכים כי מאות אלפי תיירים מארצות-הברית מטיילים מידי יום בין מדינות היבשת.

גורם בכיר בקהילה היהודית בצרפת מסר ל-COL כי האיום לא פוסח גם על המרכזים היהודיים. "אין כאן איום ספציפי עלינו, אבל חובה לפקוח עין. אף אחד לא יודע אם מדובר באיומי סרק או לא, אבל כנראה שאין עשן ללא אש. בכל מקרה, רצוי לא להסתובב באיזורים הומי אדם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.