מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשע״א 17.09.2010

שנים אחרי: "ילדי השופר" סוגרים מעגל בכותל ● וידאו מרגש

בתקופת השלטון הבריטי בארץ-הקודש, כל סממן יהודי בכותל המערבי היה אסור ● למרות מגבלה זו, במשך 17 שנים אלו היה נשמע קול השופר בכותל בסיומו של כל יום הכיפורים, בזכותם של בני-נוער אמיצים שדאגו להבריח שופרות ולתקוע בהם בתפילת נעילה, כאשר חלקם נשלחו לכלא ● הראשון שתקע, היה חסיד חב"ד, הרב משה-צבי סגל ● שישה מתוך אותם גיבורים צעירים חזרו לפני כשבועיים ל"זירת הפשע" (הכותל המערבי) בכדי לשחזר בפני המצלמות את אותם שנים ואת מה שעבר עליהם וכמובן לתקוע בשופר, הפעם כולם בייחד בלי שום חשש ופחד צפו בוידאו מרגשבפנים: תקיעת השופר ההיסטורית וההוראה החד-משמעית של הרבי >>>
שנים אחרי:
למעלה (מימין): הרב סגל ואחד התוקעים. למטה: בכותל, השבוע ● צילומים: חב"ד.אורג
מאת כתב COL

"הדי קול השופר" הינו פרק הבכורה של הסדרה "עדים ל-1948", המופק על ידי 'תולדות ישראל' וערוץ ההיסטוריה. מאז פרסומו של הפרק לפני כשבועיים, נצפה הוידאו יותר מ-90,000 פעמים ביוטוב, כאשר עתה הוא אף זמין באתר הוידאו Jewish.TV של האתר חב"ד.אורג.

הוידאו מספר את סיפורו המדהים של תקיעת שופר בכותל המערבי בשנים תר"צ – תש"ח, בהם המקום היה תחת שליטה בריטית, וכל ססמן יהודי כגון תקיעת שופר, קריאה בתורה, תפילה בציבור וכדומה היה נחשב כלא חוקית, כל זאת בכדי לא להעליב את האוכלוסיה הערבית.

למרות מגבלה זו, במשך שבע-עשרה שנים אלו היה נשמע קול השופר בכותל המערבי בסיומו של כל יום הכיפורים כל זאת בזכותם של בני נוער אמיצים שדאגו להבריח שופרות אל הכותל ולתקוע בהם בתפילת נעילה, כאשר חלקם הצליחו להמלט ואחרים נתפסו ונשלחו לכלא לתקופת מעצר של עד שישה חודשים.

הראשון שתקע בכותל ביום כיפור, היה חסיד חב"ד, הרב משה צבי סגל, שהחל זאת בשנת התר"צ, כאשר מאז מידי שנה, מישהו אחר תקע בעקבותיו בשופר כאקט של התרסה נגד המשטר הבריטי.

לאחר שחרור העיר העתיקה בשנת תשכ"ז, הרב סגל היה היהודי הראשון שתקע בסיומו של יום כיפור בשופר, ומאז כך עשה מידי שנה מידי יום כיפור. 

בזמנו סיפר, כי באחד השנים חשקה נפשו ליסוע אל חצרו של הרבי מליובאוויטש בברוקלין, ניו יורק לחודש החגים.

כשהרבי שמע על זה הוא אמר לו שלא יוותר על הזכות לתקוע בשופר במוצאי יום כיפור, והוא אכן לא נסע.

ביום הכיפורים שנת תשמ"ד (1984), נפטר הרב סגל, כשמקום קבורתו הוא בהר הזיתים. רבים מילדיו ונכדיו משמשים כיום כשלוחי חב"ד בארץ הקודש וברחבי העולם.

שישה מתוך אותם גיבורים צעירים חזרו לפני כשבועיים ל"זירת הפשע" (הכותל המערבי) בכדי לשחזר בפני המצלמות את אותם שנים ואת מה שעבר עליהם וכמובן לתקוע בשופר הפעם כולם בייחד בלי שום חשש ופחד.

לקריאת יומנו של הרב סגל (אנגלית) בו מספר הוא ממקור ראשון על אותם ימים, לחצו כאן

לתשומת ליבכם. מרבית הוידאו הינו בשפה העברית. לצפייה ב'הדי קול השופר', לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.