מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תש״ע 03.09.2010

שני בוגרי ישיבת בודפשט חזרו כשלוחים חדשים להונגריה

השבוע, לקראת השנה החדשה נחתו שני שלוחים חדשים להונגריה: הרב אשר ואשתו רחל פייט, שישמש כמגיד שיעור בישיבת חב"ד בודפשט, והרב שמואל דוד ואשתו רבקה פייגין, שישמש כרב ושליח לסטודנטים הישראלים בעיר דברצן. השלוחים החדשים יכהנו תחת השליח הראשי הרב ברוך אוברלנדר אב"ד ורב קהילת חב"ד בהונגריה  לסיפור המלא 
שני בוגרי ישיבת בודפשט חזרו כשלוחים חדשים להונגריה
הרב שמואל דוד פייגין, הרב אשר פייט, והרב ברוך אוברלנדר אב"ד ורב קהילת חב"ד והשליח הראשי

השבוע, לקראת השנה החדשה נחתו שני שלוחים חדשים להונגריה: הרב אשר ואשתו רחל פייט, שישמש כמגיד שיעור בישיבת חב"ד בודפשט, והרב שמואל דוד ואשתו רבקה פייגין, שישמש כרב ושליח לסטודנטים הישראלים בעיר דברצן. השלוחים החדשים יכהנו תחת השליח הראשי הרב ברוך אוברלנדר אב"ד ורב קהילת חב"ד בהונגריה.

ה"ישיבה גדולה חב"ד דבודפשט, על-שם ר' יהודה מרדכי ז"ל נויברט" קיימת כבר 12 שנה, נתייסדה בחודש חשון תשנ"ט. בשנים הראשונות למדו בו שלוחים מישראל מארה"ב שהגיעו כדי ללמד בחברותא ולארגן פעילות עם המקומיים. לאור ההצלחה במשך השנים שינתה הישיבה מסלול, והתחילו גם עם תלמידים מקומיים כדי להכין אותם ללימודי ישיבה רציניים. ההשקעה הזאת במשך שנים שוב פעם הניבה פירות.

אחד מהצעירים שהתקרב ליהדות על-ידי תלמידי הישיבה הוא הרב אשר פייט. מאוחר יותר גם נרשם כתלמיד בישיבה, למד בו שנתיים. אחרי עשה חיל בלימודו המשיך את לימודיו בישיבת חזון אליהו בתל אביב, ועכשיו לאחר נישואיו ולימוד שנה בכולל הוא חזר כדי להיות מורה בישיבה, וללמד את התלמידים המקומיים שמתקרבים ליהדות. בד בבד הוא שוקד על לימודי הסמכה לרבנות. הרב אשר הוא אדם חביב ונעים הליכות, וכל בני הקהילה מעריכים אותו ושמחים לבואו.

הרב פייגין הגיע מאה"ק ללמוד בישיבה בשנת תשס"ח. היה מאד פעיל בקהילת הישראלים קרן אור חב"ד בראשות הרב שמואל רסקין. בשבתות היה נוסע לעיר דברצן כדי לפעול שם עם הסטודנטים הישראלים. עכשיו אחרי נישואיו ולאור ההצלחה שנחל בעבודתו הוא חוזר עכשיו עם אשתו לכהן באופן קבוע כרב של כ-300 הסטודנטים הישראלים שנמצאים בעיר. יש לציין שבנוסף לפעילות בבודפשט ובדברצן אחראי הרב רסקין גם על הפעילות עם הסטודגנים הישראלים בעיר סגד, ובשנה שעברה נפתחה שם בית כנסת חב"ד, ועשרות סטודנטים הצטרפו לתפילות ושיעורים שניתנו על-ידי התלמידים השלוחים שמגיעים כל שבת מבודפשט.

בתמונה: קבלת פנים של השלוחים החדשים על-ידי השלוחים להונגריה (מימין לשמאל): הרב שמואל רסקין (רב קהילת הישראלים בהונגריה), הרב שמואל גליצנשטיין (רב קהילת נאג'פוווארוש בבודפשט והאחראי על הפעילות עם הנוער), הרב שמואל דוד פייגין (רב הסטודנטים בדברצן), הרב אשר פייט (מגיד שיעור בישיבת בודפשט), הרב ברוך אוברלנדר (אב"ד ורב קהילת חב"ד והשליח הראשי להונגריה), הרב שלום הורביץ (רב קהילת טעלעקי טער וראש הישיבה בישיבת בודפשט), ר' מענדל נוגראדי (מנהל בית חב"ד בודפשט). מי שלא רואים בתמונה הוא הרב שלמה כובש, שהיה עסוק בהכנות האחרונות לחנוכת הבית של בית הכנסת הגדול באו'בודא (ביום א' דסליחות), איפה שיכהן כרב הקהילה.

בתמונה השניה: הרב שמואל דוד פייגין (רב הסטודנטים בדברצן), הרב אשר פייט (מגיד שיעור בישיבת בודפשט), הרב ברוך אוברלנדר (אב"ד ורב קהילת חב"ד והשליח הראשי להונגריה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.