מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תש״ע 01.09.2010

לראשונה בהיסטוריה: הוכנס ספר תורה בעיר אוליינובסק

אמש, השתתפו מאות מתושבי העיר אוליינובסק שברוסיה באירוע היסטורי יוצא דופן של סיום כתיבת והכנסת ספר תורה שאורגן ע"י הקהילה היהודית בעיר, בה נולד לנין, מייסד המשטר הקומוניסטי ● האירוע החל עם סיום כתיבת ספר תורה בתיאטרון במרכז העיר, ומשם יצאה התהלוכה הענקית על פני הרחוב המרכזי - שדרת לנין שנסגרה לתנועת רכבים ע"י המשטרה שאף ליוותה את התהלוכה - בואכה לבית הכנסת המרכזי בעיר  לסיפור המלא 
לראשונה בהיסטוריה: הוכנס ספר תורה בעיר אוליינובסק
אמש, השתתפו מעל 500 איש באירוע היסטורי יוצא דופן של סיום כתיבת והכנסת ספר תורה שאורגן ע"י הקהילה היהודית בעיר אוליינובסק שברוסיה, העיר המפורסמת כמקום הולדתו של לנין, מייסד המשטר הקומוניסטי.

ספר התורה נתרם בנדיבות על ידי משפחת פלדמן; משפחה מקומית שהתקרבה בשנים האחרונות לקהילה היהודית, בראשות הרב ושליח חב"ד במקום הרב יוסף מרוזוב, הפועל גדולות ונצורות במקום עם הכלל והפרט כבר מספר שנים, בהם שיפוץ בית הכנסת ההיסטורי בעיר, רשת שיעורי תורה, מוסדות חינוך "אור אבנר - חב"ד" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב, הקמת מסעדה כשרה, כיתות לימוד למבוגרים ועוד רבות.

האירוע החל עם סיום כתיבת ספר תורה בתיאטרון במרכז העיר, ומשם יצאה התהלוכה הענקית על פני הרחוב המרכזי - שדרת לנין שנסגרה לתנועת רכבים ע"י המשטרה שאף ליוותה את התהלוכה - בואכה לבית הכנסת המרכזי בעיר, כאשר רבים הזילו דמעות של התרגשות מגודל השעה והמעמד ההיסטורי.

ההמונים הופתעו לראות את חצר בית הכנסת שעוצב באלמנטים של ירושלים העתיקה, והקהל נסחף במשך מספר שעות להקפות וריקודי שמחה לכבודה של תורה.
באירוע נטלו חלק אורחים רבים וחשובים ובהם הוריו של הרב מרוזוב שהגיעו במיוחד מארה"ב, נציגי הממשל המקומי, ומשלחת מכובדת ממוסקבה בירת רוסיה, שאף הביאה איתה את ברכתו של רבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר.

עם סיום האירוע המרגש, ולאחר סעודת מצוה כיד המלך ששולבה בהתוועדות חסידית פעילה, חולקו לכל המשתתפים הרבים ערכת "אור השבת", ובנוסף גם יומן/לוח לשנה החדשה הבעל"ט ואלבום תמונות מהאירוע עצמו שהוכן והודפס תוך כדי האירוע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.