מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תש״ע 04.06.2010

כינוס השלוחים האזורי לניו-יורק וניו-אינגלנד ● דיווח וגלריה

"על פי דיווח של הארגון הממשלתי האמריקאי FDIC, 246 בנקים נסגרו לאחרונה ברחבי העולם, מה שכן אפילו בית חב"ד אחד לא נסגר מאז החל המשבר הכלכלי". דברים אלו אמר בהתלהבות רבה, הרב משה קוטלרסקי, איש 'המרכז לענייני חינוך', בפני קרוב ל-200 שלוחים במהלך הבאנקעט של כינוס השלוחים האיזורי לשלוחי הרבי במדינות ניו יורק וניו אינגלד שנחתם ביום שני האחרון  לדיווח ולגלרייה   
כינוס השלוחים האזורי לניו-יורק וניו-אינגלנד ● דיווח וגלריה
צילום: בנצי ששון
"על פי דיווח של הארגון הממשלתי האמריקאי FDIC, 246 בנקים נסגרו לאחרונה ברחבי העולם, מה שכן אפילו בית חב"ד אחד לא נסגר מאז החל המשבר הכלכלי".
דברים אלו אמר בהתלהבות רבה, הרב משה קוטלרסקי, איש 'המרכז לענייני חינוך', בפני קרוב ל-200 שלוחים במהלך הבאנקעט של כינוס השלוחים האיזורי לשלוחי הרבי במדינות ניו יורק וניו אינגלד שנחתם ביום שני האחרון.

במהלך דבריו הדגיש הוא את העובדה שאנחנו מציינים בשנה זו 250 שנה להסתלקותו של הבעש"ט. "הבעש"ט היה הארכיטקט השמעותי ביותר לעבודת השליחות שלנו, זאת דרך האהבת ישראל דרכה אנחנו מגיעים לכל יהודי ויהודי באשר הוא". את המשך דבריו הקדיש הוא לעידוד השלוחים  בכל הקשור לעבודת השליחות.
את הכינוס שנערך בבית חב"ד המפואר בסטמפורד, קונטיקט, אירחו השלוחים למקום, הרב ישראל דרען ורעייתו.

במהלך הכינוס נהנו המשתתפים ממספר סדנאות בשלל נושאים שנמסרו ע"י נואמים בעלי שם, בניהם: הרב בן-ציון קראזיאנסקי, הרב שלמה יפה, הרב יעקב סאקס, הרב לוי גורקוב, הרב מנדי סמואלס והנואם האורח השליח הרב שמואל לו מלונדון.
את אחד הסדנאות המרתקות ביותר העביר הרב אלקנה שמוטקין, מנהל חברת JEM. מתעודת הלידה והדרכון של הרבי, להתכתבות בין הרבי לרוגוצ'ובר, ישב הקהל מהופנט כשעל מסך ענק מופיעים המסמכים כשהרב שמוטקין מספר ומפרט מסמך אחר מסמך, כל זאת מתוך ספר שייצא לאור בקרוב.

את הסדנא המרכזית פתח הרב ישראל דרען, שהודה לשלוחים שהגיעו לכינוס, ולכל אלו שעזרו בארגון הכינוס. הנואם הבא היה הרב יהודה קרינסקי שדיבר אודות השיעור שאנחנו למדים מסיפור המרגלים. 

את המשא המרכזי נשא הרב משה הרסון, אודות עצות והדרכות מעשיות מהרבי אודות עבודת השליחות. את דבריו אמר הוא מתוך מכתבים אותם קיבל בהזדמנויות שונות מהרבי.

את מסכת הנאומים חתם הרב קוטלרסקי, שבדבריו עמד על החשיבות שהייתה לרבי ללימוד התורה, ועד כמה צריך לנצל כל זמן פנוי ללימוד. את דבריו שילב הוא בשלושה סיפורים שונים, מהם ניתן לראות כיצד הלימוד יכול לעזור רבות בחיי השליחות.

לאחר תפילת מנחה נעמדו השלוחים לתמונה מרכזית בחזית הבניין, ומשם היישר על המתחם האחורי של בית חב"ד, שם סביב שולחנות ערוכים ומפוארים התיישבו הם לבאנקעט החגיגי של הכינוס.

את שרביט ההנחייה לוקח השליח למקום הרב דרען, שלאחר מספר מילות ברכה ותודה לכל אלו שעזרו בארגון הכינוס, מזמין הוא את מר אדי ספילקא, לשעבר נשיא UJF ונשיא בית חב"ד כיום, לשאת דברים בשם חברי הקהילה וראשיה.

במהלך דבריו ציטט מר ספילקא מתוך דבריו של משה רבינו להקב"ה מהפרשה האחרונה בה אמר שהוא לבדו לא יכול לשאת את האנשים הללו. תוך שהוא פונה לשלוחים ואומר להם שהם חיל הרגלים של הרבי שעוזרים לבצע את המטרה המיועדת.

את המשא המרכזי נשא הנואם האורח, הרב שמואל לו מלונדון, כשהוא מתמקד על המהות של שנת 5770 – ופרצת. "מה ההיגיון העומד מאחורי הברכה 'ופרצת', כאשר אנחנו מפוזרים ומתגוררים רחוק מהמשפחות שלנו ומכל הקרובים אלינו?". התשובה שלו הייתה למעשה הנאום כולו בו הוא הסביר ופירט את הרעיון העומד מאחורי ברכה זו.

עם סיומו של הבאנקעט התיישבו השלוחים יחדיו להתוועדות חסידית, כאשר מרבית השלוחים נשארו להתוועדות שנמשכה עד שעות הלילה המאוחרות עם הרב לו.

הכינוס נמשך ביום שני, כאשר לאחר תפילת שחרית וארוחת בוקר נערכה סדנא מרתקת מאת הרב גרשון אייכהורן אודות הנושא "ניווט משולש נכון של איכות, זמן וכסף".

הכינוס הוכתר בהצלחה רבה במגוון מישורים, וכפי שהגדיר את זה אחד מהשלוחים: "היחודיות של כינוס זה מכל הכינוסים שאי פעם השתתפתי בהם, היה ההרגשה המיוחדת הזו של אחדות ואחווה בין כל אלו שנטלו חלק בכינוס".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.