מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תש״ע 30.05.2010

תדהמה בקריית-מלאכי: העירייה הציבה שלטי-תחבורה בערבית

נהגים שנסעו באחרונה בכבישי קרית-מלאכי הופתעו לגלות כי התמרורים המורים על האטה בנסיעה לפני כמה ממעברי החצייה בעיר כתובים בערבית ● ואיך התמודדו עם התופעה ההזוייה בנחל'ה? הדביקו עליהם מדבקות "יחי המלך המשיח" לסיפור המלא
תדהמה בקריית-מלאכי: העירייה הציבה שלטי-תחבורה בערבית
נהגים שנסעו באחרונה בכבישי קרית-מלאכי הופתעו לגלות כי התמרורים המורים על האטה בנסיעה לפני כמה ממעברי החצייה בעיר כתובים בערבית - כך חושף העיתונאי אלי ג'אן ב"ידיעות אחרונות".

"מי יודע, אולי הולכים לספח את קרית מלאכי לעזה", אמרה בציניות אחת הנהגות שנתקלה בתמרור המוזר המוצב בין היתר ברחובות ויצמן ובר יהודה.

על-פי הדיווח, בשכונת חב"ד דאגו להדביק מדבקות "יחי מלך המשיח" על הכיתוב כדי להסתיר את הערבית.

על פי החוק, תמרור "האט" נועד לאזהרה, להוריה או לאיסור כשתחת כל תמרור כזה מוצב תמרור נוסף המציין בשל מה יש להאט את הנסיעה. במקרה הזה מדובר בתמרור המורה על ילדים בדרך.

שי גפן, תושב העיר ומנכ"ל המפלגה "ארץ ישראל שלנו", אמר כי מדובר בצעד חמור. "בקצב הזה יהיו פה רק שלטים בערבית", אמר. "אנו דורשים מראש העירייה ומסגניו להחליף את השילוט".

לדבריו, השילוט הזה מסכן חיי אדם מכיוון שלא כולם מבינים את השפה, ולכן בכוונתו לשלוח מכתב לראשות העירייה בדרישה להסיר את התמרורים.

ישעיהו רונן, מנהל אגף תכנון במשרד התחבורה, אמר בתגובה: "שלטים ברשות מקומית מוצבים על ידה בלבד. לדעתי זה חוקי ואפשר גם באוקראינית. אם זה הגיוני? תשאל את העירייה".

מהעירייה נמסר: "התמרור הוצב ונכתב על פי חוק ועל פי הוראות משרד התחבורה ולנו אין צד בעניין. כמו כן, ערבית הינה שפה רשמית במדינת ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.