מערכת COL | יום א' אייר ה׳תש״ע 15.04.2010

הוחל בכתיבת ספר תורה חדש למושב בלפוריה ● תמונות

במעמד ראש המועצה האיזורית עמק יזרעאל, מר איל בצר, חברי ועד המושב ורבים מחברי ותושבי המושב הוחל בכתיבת ספר תורה חדש למושב בלפוריה, הסמוך לעפולה ● את הערב פתח רב המושב ושליח הרבי במקום, הרב נועם בר-טוב, בדברים על מעלת היום- ראש חודש אייר ● לאחר ששמעו דברי הסבר קצרים על מלאכת כתיבת ספר התורה מפי סופר הסת"ם, הוזמנו חברי המושב הנרגשים לזכות לכתוב במו ידיהם את האותיות הראשונות בספר החדש  לסיפור המלא 
 הוחל בכתיבת ספר תורה חדש למושב בלפוריה ● תמונות
כתב COL

במעמד ראש המועצה האיזורית עמק יזרעאל, מר איל בצר, חברי ועד המושב ורבים מחברי ותושבי המושב הוחל אמש בכתיבת ספר תורה חדש למושב בלפוריה, הסמוך לעפולה.

את הערב פתח רב המושב ושליח הרבי במקום, הרב נועם בר-טוב, בדברים על מעלת היום- ראש חודש אייר- בו החלה בנייתו של בית המקדש הראשון, ואף נחנכה עבודת המקדש השני. בנוסף, ביום זה הגיעו בני-ישראל, לאחר יציאתם ממצרים ובדרכם לקבלת התורה, למרה וקיבלו שם 'מקצת מצוות' -שבת, דינים ופרה אדומה.

איל בצר, ראש המועצה, נשא דברי ברכה חמים בפני המשתתפים. בדבריו הזכיר את הארוע הקשה של השחתת מצבות בבית העלמין של מושב מרחביה השכן, והדגיש את החשיבות שבחיזוק ערכי מסורת ישראל ואהבת הארץ בקרב הנוער.

לאחר ששמעו דברי הסבר קצרים על מלאכת כתיבת ספר התורה מפי סופר הסת"ם, הוזמנו חברי המושב הנרגשים לזכות לכתוב במו ידיהם את האותיות הראשונות בספר החדש.

לבית הכנסת בבלפוריה, בו מתקיימות תפילות סדירות בשבתות וחגים, ולאחרונה, גם מניין מידי בוקר, ספר תורה כשר אחד בלבד, לאחר ששאר הספרים הישנים בלו ונמצאו פסולים. ספר נוסף שהושאל למושב כספר שני, נמצא פסול בראש השנה האחרון, ואז הוחלט על כתיבתו של ספר חדש ומהודר ליישוב.

רבים מחברי ותושבי המקום כבר נענו לפניית ועד בית הכנסת מלפני כחודש להשתתף במימון הספר, ועד כה נאסף סכום ראשוני של כעשרים אלף ש"ח. במושב מקווים לגייס את מלוא הסכום (כמאה ועשרים אלף ש"ח) עד למועד המתוכנן להשלמת הספר, בעוד כשנה וחצי, לקראת ציון שנת התשעים למושב.

המעוניינים ליטול חלק במצווה ולהשתתף בהשלמת הספר, מוזמנים לשלוח את תרומתם (לפקודת 'בית כנסת בלפוריה') ל"קרן לכתיבת ספר התורה", מושב בלפוריה, ד.נ. יזרעאל, 19305.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.