מערכת COL | יום א' אייר ה׳תש״ע 15.04.2010

התרגשות בקובה: ספר תורה הוכנס לקהילה היהודית

ריח של אוכל כשר טעים הוא אינו שכיח בעיר הוואנה, בירת קובה הקומוניסטית. אמנם לארגן אירועים שמייחדים את הקהילה היהודית בקובה, הוא מנהג נפוץ של הארגון ידידי חב"ד של יהודי קובה (CFCJ) ● אבל הכנסה של ספר תורה חדש שנתרם לקהילה באמצעות חבר הארגון, הגדילו את ההתרגשות, והריגוש של הקהילה לא ידע גבולות. לפיכך, לאחר ליידע את הקהילה על האירוע הקרוב, יהודי קובה חיכו בקוצר רוח לרגע המפואר והמשמח הזה לסיפור המלא
התרגשות בקובה: ספר תורה הוכנס לקהילה היהודית
כתב COL

ריח של אוכל כשר טעים הוא אינו שכיח בעיר הוואנה, בירת קובה הקומוניסטית. אמנם לארגן אירועים שמייחדים את הקהילה היהודית בקובה, הוא מנהג נפוץ של הארגון ידידי חב"ד של יהודי קובה (CFCJ).

אבל הכנסה של ספר תורה חדש שנתרם לקהילה באמצעות חבר הארגון, הגדילו את ההתרגשות, והריגוש של הקהילה לא ידע גבולות. לפיכך, לאחר ליידע את הקהילה על האירוע הקרוב, יהודי קובה חיכו בקוצר רוח לרגע המפואר והמשמח הזה.

ואכן בליל האירוע, האולם היה מלא מפה לפה, עם שולחנות רבות עמוסות אוכל , ומעדנים נוספים וכן קינוחים טעימים, גדלה ההתרגשות של הערב.

האירוע התחיל כאשר אחד מנציגי הארגון, הרב נפתלי שפילמן, הסביר לקהילה את החשיבות של כל אות בספר התורה. אם רק אות אחת חסרה זה הופך את התורה ללא כשרה. גם עם ישראל הוא כמו אותיות התורה. כל יהודי נחשב כדי להשלים את עם ישראל. רעיון זה מודגש בפרויקטים של הארגון ידידי חב"ד של יהודי קובה, לדאוג לכל יהודי באופן אישי. זה נעשה באמצעות ביקורים אישיים בבית להביא מזון, ביגוד, תרופות, או פעילות קהילתית ומפגשים.

שיאו של הלילה היה לראות את הריקוד של יהודי קובה ברחובות הוואנה, בירת קובה, עם דמעות של שמחה. אמירת פסוקי "אתה הוראת" המסורתית בסיומה של הכנסת ספר התורה נאמרה על ידי כולם בגאווה בהנחיית נציג הארגון, הרב דניאל אילוליאן, שהוביל את תפילות בהתלהבות והתרגשות רבה.

היה לא פחות מרגש, כאשר בסיומו של האירוע, סיפקו לכל אחד עם תיק מלא עם אוכל כשר שנשלח במיוחד מחו"ל, כדי לשאת הלאה את ההשראה של הערב מבחינה רוחנית וגשמית.

"נוסף על ההכנה האינטנסיבית של האירוע, שליחי הארגון השקיעו זמן רב בביקורים בבתים רבים והעניקו להם סיוע הומניטארי רב, כגון תרופות ,מזון ,בגדים ודברי תורה", סיכם הרב שמעון אייזנבך, מנהל של הארגון ידידי חב"ד של יהודי קובה (CFCJ).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.